verbinding met newsreader stottert

Pagina: 1
Acties:

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
De KPN heeft bij mn broertje net een adsl lijn geinstalleerd, hier zat een speedtouch 546 V6 modem bij. De lijn is +-300kb/sec en werkt gewoon stabiel. Nu heb ik bij hem net newsleecher ingesteld zodat hij kan downloaden uit nieuwsgroepen.

Ik heb een eweka abonement die gedeeld kan worden, dus heb ik hem bij mn broertje op 2 connections gezet. Dit werkt allemaal goed maar om de minuut valt de download helemaal terug naar nul. De connectie blijft wel bestaan. Als ik bv een linux iso download via inet explorer blijft de verbinding gewoon goed. Bij newsleecher pakt hij hem na een paar minuten wel weer terug op, maar 1/2 minuten later valt hij weer terug naar 0 kb/sec

Dus verbinding is goed, en downloaden via http gaat continue met 300-320kb/sec, maar bij nieuwsgroepen ligt hij er om de zoveel tijd uit. We hebben het ook via de open nieuwsserver van KPN ADSL geprobeerd maar hetzelfde euvel. De eweka account werkt op 2 andere adressen gewoon goed.

Ik zit even op mn hoofd te krabben waar ik naar moet kijken.. waar kan dit aan liggen?

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1