Toon posts:

[XP] nVidia driver eraf, toetsenbord & muis staken

Pagina: 1
Acties:
  • 399 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na gezocht te hebben op Google en GoT, maar geen uitkomst gevonden te hebben toch maar besloten om een berichtje te plaatsen, aangezien ik nu echt op het wanhopige gedeelte kom.

Het probleem is namelijk dat mijn muis & toetsenbord staken. Ik heb geprobeerd een oude seriële muis & toetsenbord in te pluggen en hopen dat ze zouden werken, maar was helaas niet het geval. Mijn huidige USB muis & toetsenbord (Logitech G15 toetsenbord & Logitech MX518 muis) reageren gewoon niet op mijn aanslagen. De lichtjes op het toetsenbord gaan aan, en reageert nog tijdens het opstart proces, dus ik kan mijn BIOS in, alleen zodra ik op mijn bureaublad terecht kom blijft hij met z'n lichtjes aan naar me grijzen. 2 toetsen van de G's werken, maar ik kom niet verder dan het menu start te openen en m'n mailbox. Ik heb ook van een andere computer de Dell muis & toetsenbord geleend om aan te sluiten op de mijne, maar geen respons.

Nu is het zo dat ik gisteren, na het downloaden van de nieuwste nVidia drivers, mijn oude driver eraf heb gegooid, pc opnieuw laten starten om op mijn huidige probleem te komen. Vroeger als ik de driver wou updaten was het slechts een kwestie van de oude eraf gooien, pc opnieuw starten en nieuwe installeren.

Ik heb alles geprobeerd zover ik weet (ik heb een redelijke kennis van pc's) maar helaas kom ik hier niet overheen. Misschien kunnen jullie mij helpen?

Details:

Om mijn systeemspecs te zien is hier het linkje: http://tweakers.net/gallery/217117/sys

Het gaat om XP Professional NL OEM.

Verwijderd

Al in veilige modus gekeken of het wel in Windows werkt? :)

Verwijderd

Topicstarter
Veilige modus geprobeerd, maar geen reactie eveneens. Ik heb meerdere settings in de BIOS verandert wat OS Plug&Play betretf, O/I, maar heeft geen effect.

/EDIT: Trouwens, dat was snel gereageerd _/-\o_.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 19:56 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je zegt de nVidia-drivers verwijderd te hebben. Waren deze van nForce, of van Detonator (chipset resp. videokaart)?

In het geval van je chipset kan het dan zijn dat je eenvoudigweg de USB-ondersteuning hebt verwijderd, door met de chipsetdriver ook de USB-driver te verwijderen.

Als dit het geval is zou een Last Known Good (Laatst bekende werkende configuratie oid) uitkomst bieden, te benaderen bij het menu dat je krijgt door F8 in te drukken voor het Windows-logo in beeld komt.

Anders moet je even een PS/2-toetsenbord of -verloopstukje regelen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk, ik heb denk ik de USB ondersteuning van de chipset drivers er ook af geflikkerd. Ik heb al geprobeerd de laatste bekende werkende configuratie geprobeerd, maar dat werkte niet, kwam gewoon op het scherm met hetzelfde probleem. Ik heb al geprobeerd te booten met de nVidia chipset drivers via de CD, maar daar reageert hij niet op. Toen heb ik daarvoor de settings in me BIOS veranderd, maar dan nog wilt hij niet booten vanaf de CD. Ik heb al een PS/2 verloopstukje geregeld voor me muis en toetsenbord, maar dat werkt ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Toch maar even een kickje in de hoop dat iemand de oplossing heeft. Ik heb geprobeerd te booten vanaf de nVidia CD, alsmede mijn moederbord CD met USb drivers, maar daar word geen optie gegeven om de drivers te installeren, alleen de RAID configuratie aan te passen.

Zelfs in veilige modus of laatste bekende werkende configuratie werkt niet. Ik kom op mij bureaublad met de muiscursor die gewoon niet wilt bewegen.

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:51
Ik denk persoonlijk dat je niet de USB-moederbord drivers ook per ongeluk hebt verwijderd.
Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad, alleen in dit geval na een crash van de nVidia drivers.
Ik kreeg een Windows BSOD op de nvidia-drivers en daarna ben ik nooit meer windows in gekomen, toetsenborden en muizen werkten beide niet op USB alsmede PS/2. En aangezien ik een wachtwoord had ingesteld was het sowieso erg lastig binnen te komen.
Nadat ik de System-map van Windows volledig had gerestored, kon ik weer aan de gang, maar had hij al mijn drivers om zeep geholpen, wat resulteerde in een gigantisch onstabiel systeem, zelfs na nieuwe installatie van de drivers.
Heb er toen maar voor gekozen na backup van de belangrijkste gegevens om een format te doen en een verse install erover te gooien.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm. Jammer. BSOD heb ik nog niet gehad (sowieso niet op dit systeem), maar ik heb wel verder de symptonen die jij had. Ik zou makkelijk een verse install willen doen, alleen kan mijn bestanden gewoon niet kwijt. Backup maken lukt niet want heb geen toegang, aangezien me muis en toetsenbord niet reageren.

Ik heb geprobeerd XP te herinstalleren, dus reparatie, niet verse installatie, maar inderdaad, wachtwoord, en stom genoeg heb ik niet mijn wachtwoord opgeschreven.

Iemand enig idee wat ik kan doen met deze situatie? Ik zit er over na te denken om hem maar gewoon weg te brengen (de pc) aangezien ik er gewoon niet achter kom, helaas. Want ik kan me bestanden niet kwijt.
Pagina: 1