Toon posts:

[Excel] Automatisch tekst invoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mij pa had een vraag in verband met excel 2007, daar ikzelf weinig meer dan de wiskundige formules van dat programma gebruik probeer ik hier dan maar een antwoord op zijn vraag te vinden.

Toen hij nog met excel 2003 werkte kon hij als hij een faktuur maakte naast een artikelnummer een code ingeven (artikelnummer met iets extra) waarna dat automatisch veranderde in een uitleg over dat bepaalde artikel. Die verwijzingen had hij voordien ergens ingegevn, maar hij wist niet meer waar, of hoe de functie noemde.
Nu hij 2007 gebruikt, en die functie opnieuw wou gebruiken, vond hij die niet terug in dat nieuwe menu.

Dus de vraag is: Weet iemand over welke functie het gaat en zo ja, hoe is die toe te passen in excel 2007.

Ik heb reeds een veel op google gezocht en dacht uiteindelijk gevonden te hebben dat het met autotekst te maken had, maar deze functie is uit office 2007 verdwenen. De vervanger van autotekst, ik ben de naam vergeten, kreeg ik echter niet werkende. Alle hulp is welkom!

Als er echt geen oplossing gevonden wordt, kan ik er altijd nog 2003 weer opzetten, maar dat zou het laatste alternatief moeten zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 22:09 ]

Verwijderd

dit is gewoon de functie vert.zoeken (vlookup) in combinatie met een tabelletje met artikelnummers+code en in de kolom ernaast de uitleg. moet je nog wel even die tabel opnieuw opsporen

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:48:
Ik heb reeds een veel op google gezocht en dacht uiteindelijk gevonden te hebben dat het met autotekst te maken had, maar deze functie is uit office 2007 verdwenen. De vervanger van autotekst, ik ben de naam vergeten, kreeg ik echter niet werkende. Alle hulp is welkom!
Volgens mij bedoel jij autofilter. De vervanger daarvoor in 2007 heet "tables". (merk op dat je nu in Excel dus "tables" en "data tables" hebt, dit kan enigszins verwarrend zijn).

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-04 21:35

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Kan ook met een matrix

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Verwijderd

Topicstarter
Merci voor de hulp, het is me inderdaad gelukt met de functie vlookup!