[MacBook Pro] Aansluiten op TV

Pagina: 1
Acties:
  • 5.084 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Justinski
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-03-2023
Hallo Mac'ers,
Sinds kort heb ik een MacBook Pro, deze wil ik aansluiten aan mijn televisie.
Dit is me gelukt door middel van een DVI-to-Video converter en een S-video-to-Scart kabel,
nu ben ik er achter gekomen dat de beeldkwaliteit zeer matig is ;(
Nu is mijn vraag, zou de beeldkwaliteit verbeteren als ik de S-video-to-Scart kabel inwissel
voor een S-video-to-S-video kabel?

En kan iemand me uitleggen hoe het komt, dat als ik mijn instellingen voor m'n tweede beeldscherm
(dus de televisie) op NTSC zet, ik scherper beeld krijg, maar wel zwart/wit?

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-01 20:33
Ik heb ongeveer dezelfde situatie, mijn ervaring is dat als ik NTSC aanstuur via de Cinch (gele aansluiting) dat het in OSX scherper is. Als ik hetzelfde voor PAL is OSX niet zo scherp.
OSX goed beeld in NTSC niet in PAL
Video weergave (dvd-speler app) goed beeld in PAL niet in NTSC

Dat zwart-wit ligt aan de TV die kan geen NTSC signaal verwerken. Ik zou zeggen probeer eens de boel aan te sluiten met een cinch kabel op een scart blokje, dat was mijn setup en ik was wel goed te spreken over de beeldkwaliteit.

[ Voor 4% gewijzigd door Xiqum op 23-10-2007 19:56 ]

• Justinski
Bedankt voor je reply, maar ik lees net het volgende op: http://www.clofis.nl/nl/projectoren/videoconnectoren.htm
SCART
De 21-polige scart connector is een veelzijdige video én audio verbinding. Geschikt om RGsB, YUV en S-video signalen te transporteren. In het aansluiten is de SCART verbinding altijd te prefereren boven de gele cinch connector
Ik zie door de bomen het bos niet meer, mijn TV beschikt over Scart, S-Video en de 'rood-wit-geel' ingangen. Waar kan ik nou de beste kwaliteit uithalen?
Zijn die 'rood-wit-geel' ingangen Composite of heet dat Component? :$

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Rood-geel-wit pluggen zijn niets anders dan composite (zo noem je die gele plug) en wit/rood zijn pluggenv oor het geluid. Component is rood/blauw/groene pluggen. De beste kwaliteit kun je halen uit s-video volgens mij , maar het verschilt maar weinig met composite als je het verschil van svideo/composite vergelijkt met component of zelfs vga/dvi/hdmi.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 10:48
Over het algemeen geldt: RGB > Component > RGB over SCART > component over SCART > s-video (over SCART) > composite (over SCART).

Aangezien losse RGB signalen in de consumentenmarkt alleen voorkomen in de vorm van VGA/DVI, zal dat geen optie zijn. Ook Component valt af, omdat je TV geen component kan. Als ik jou was zou ik kijken of je TV RGB-signaal ondersteunt en anders een DVI->s-video ding proberen te kopen (deze: http://store.apple.com/Ap...ssories/cables&nplm=MA026). Tevens geldt: hoe minder er geconvert moet worden hoe beter.

Maar de beeldkwaliteit zal nooit van dezelfde kwaliteit zijn als naar een VGA/DVI uitgang, simpelweg omdat SCART dan wel s-video of composite de resolutie ernstig beperkt.

[ Voor 34% gewijzigd door HarmoniousVibe op 23-10-2007 21:29 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Justinski schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:45:
Hallo Mac'ers,
Sinds kort heb ik een MacBook Pro, deze wil ik aansluiten aan mijn televisie.
Dit is me gelukt door middel van een DVI-to-Video converter en een S-video-to-Scart kabel,
nu ben ik er achter gekomen dat de beeldkwaliteit zeer matig is ;(
Nu is mijn vraag, zou de beeldkwaliteit verbeteren als ik de S-video-to-Scart kabel inwissel
voor een S-video-to-S-video kabel?
Nope. PAL/NTSC zijn gewoon lage resolutie en S-Video niet bepaald ideaal om een goed signaal mee te versturen.
En kan iemand me uitleggen hoe het komt, dat als ik mijn instellingen voor m'n tweede beeldscherm
(dus de televisie) op NTSC zet, ik scherper beeld krijg, maar wel zwart/wit?
Lagere resolutie en blijkbaar kan je tv geen NTSC kleuren aan maar wel 60Hz.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-02 15:52
Ik haak hier even op in gezien ik ook een probleem heb met het aansluiten van mijn Macbook (pro) op een TFT.

Ik heb een MacBook, met zo'n mini-dvi uitgang, hier heb ik vandaag een kabeltje voor gehaald van mini-dvi naar D-sub. Nu heb ik een TV LCD monitor, de Samsung 225MW die zowel een DVI en een D-Sub aansluiting en een max resolutie van 1680x1050 heeft.

Als ik de Macbook aansluit krijg ik wel volgens de MacBook een 2de scherm maar deze is onbekend en heeft een max resolutie van 1024x768. Maar mijn TV registreert niets, ik kan dus bij Source alleen maar TV, Scart en Component kiezen omdat daar kabels aanzitten.

Ik heb al gegoogled en op de samsung website gekeken maar dat resulteerde in weinig.

Ik heb niet de DVI ingang geprobeerd gezien mijn Mac Mini nog een weekje op een ander adres verblijft.

Heeft er iemand een idee hoe dit kan komen?

Overigens is niet de de D-sub aansluiting defect want deze heb ik getest met een PC voor dat ik de monitor meenam naar huis.

Zou het de lengte van de VGA kabel kunnen zijn, het is wel een shielded (zo'n dikke) maar hij is ook maar 3 meter.

[ Voor 12% gewijzigd door SpoekGTi op 25-10-2007 23:05 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Justinski
Nog even over mijn probleem, ik heb dus vandaag bij de mediamarkt mijn S-video-to-Scart kabel omgeruild naar een S-video-to-S-video, (kabel kostte me wel 20 euro!)
maar dit heeft wel mijn probleem omgelost. De kwaliteit is nu zoals het hoort te zijn via S-video :D

(Mijn setup is nu dus MacBook Pro > MiniDVI-to-Video > S-video-to-S-video > Televisie)

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Even een toevoegende vraag (als dat mag).

Wat mag de maximale lengte van die s-video kabel zijn? 2, 5, 10, 15 meter?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Falcon schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 08:45:
Even een toevoegende vraag (als dat mag).

Wat mag de maximale lengte van die s-video kabel zijn? 2, 5, 10, 15 meter?
Ik heb er hier eentje liggen van 10 meter, gekocht bij alternate.nl werkt prima!

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

domi235 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:10:
[...]

Ik heb er hier eentje liggen van 10 meter, gekocht bij alternate.nl werkt prima!
Ah mooi.. ga ik even plannen maken voor het aanslutien van mijn imac op de lcd tv op de slaapkamer :) (afstand 11 meter :)) HDMI of DVI kabels zijn mij net even te duur.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1