[WLAN] draadloze verbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:
  • 324 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• td22
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-05-2024
Onlangs heb ik een nieuwe pc gekocht en in elkaar geknutseld. Ik ben hier uiteraard blij mee en als werkt als een trein. Toch zit ik met een probleem betreffende het internet/netwerk.

Ik zal eerst eens melden wat voor PC ik heb:
Aopen H500E behuizing
Asus P5B Moederbord
Intel Core 2 Duo e6750
2gb DDR2 Kingston
Asus EN8600GTS videokaart
400GB HD Sata300 WD
Samsung 20× DVD brander sata
DVD speler Lite On sata
Logitech 3200 wireless laser desktop
Logitech X230 Speakers
Sony Cardreader
Linksys Wireless-G PCI adaper WMP54G-EU
Philips 190C8FS Monitor
Windows XP pro

internet: Planet Economy incl. Speedtouch Wireless modem (preciese type hiervan weet ik op dit moment niet omdat ik niet thuis ben)

Wat is het probleem?
De draadloze internetverbinding lijkt goed te zijn. Bij verbindingssterkte geeft hij ook constant aan dat het signaal goed tot zeer goed is. Echter om de 20 minuten ongeveer wordt de verbinding gedurende 5 seconden verbroken. Aangezien ik nog wel eens online game is dit vrij iritant te noemen.

Wat heb ik allemaal geprobeerd?
Als eerst heb ik geprobeerd de boel eens te resetten. Vervolgens heb ik een andere netwerkkaart in mijn PC geprikt (standaard digiconnect). Daarna heb ik een extra router geprobeerd, in de kamer naast de kamer waar mijn PC staat, staat namelijk de PC van mijn vader, welke gewoon met een kabel is aangesloten. Hierop heb ik een router aangesloten (DHCP uit natuurlijk), en uiteraard gaf mijn PC toen bij signaalsterkte Uitstekend aan, maar het probleem was hier helaas niet mee verholpen. Ook heb ik nog geprobeerd de Speedtouch op een ander kanaal te laten werken.

Helaas mocht dit allemaal niet baten en zit ik nog steeds met het probleem. Een kabel trekken is geen optie helaas.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, en bij voorbaat dank alvast

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik zou eens een driverupdate van de netwerkaart proberen. Grote kans dat dit je probleem oplost.

[ Voor 25% gewijzigd door ik222 op 23-10-2007 20:34 ]

Verwijderd

Welke kanalen heb je geprobeert? Kijk eens met een tooltje welke kanalen er in gebruik zijn op andere access points in de omgeving (netstumbler oid)

• td22
het gaat om een buitengebied, er zijn geen andere accespoints in de buurt

Verwijderd

Wat bedoel je met verbroken? ALsin er staat een kruisje door de verbinding in taskbar? Of er is even geen connectie?

• td22
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 20:58:
Wat bedoel je met verbroken? ALsin er staat een kruisje door de verbinding in taskbar? Of er is even geen connectie?
Neej, hij geeft geen foutmelding, en ook geen kruisje, hij is gewoon plotseling even weg, voor 5 seconden, en dan is de verbinding weer terug, maar ook gewoon goed terug, hij haalt altijd de maximale snelheid bij downloads, dus het is niet zo dat wanneer ik wel verbinding heb, dat die al twijfelachtig is.De verbinding is goed, buiten die wegvalmomentjes om.

Verwijderd

Naar geavanceerde opties van de linksys kaart, vervolgens powersavingsmodus uitzetten :)

Je moest eens weten hoeveel netwerkkaartjes ik terugkrijg gebaseerd op deze (stomme) default instelling.

• td22
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:21:
Naar geavanceerde opties van de linksys kaart, vervolgens powersavingsmodus uitzetten :)

Je moest eens weten hoeveel netwerkkaartjes ik terugkrijg gebaseerd op deze (stomme) default instelling.
ik heb een drietal opties hier:
CAM (constantly awake mode)
MAX_PSP
FAST_PSP

welke moet ik nu gebruiken, hij stond standaard op CAM. Die lijkt mij ook t meest logisch eigenlijk.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
td22 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:15:
[...]

ik heb een drietal opties hier:
CAM (constantly awake mode)
MAX_PSP
FAST_PSP

welke moet ik nu gebruiken, hij stond standaard op CAM. Die lijkt mij ook t meest logisch eigenlijk.
Ja CAM inderdaad, dan blijft hij altijd aan.

Maar heb je nu de drivers al geupdate en eventueel de hele kaart een keer weggegooid en opnieuw geinstalleerd?

[ Voor 13% gewijzigd door ik222 op 26-10-2007 17:44 ]

• td22
Ik heb dat inderdaad geprobeerd allemaal, ook de kaart verwijderen ja, want ik heb zelfs een andere netwerkkaart geprobeerd, wat niet werkte. Toen ik weer terug naar de eerste netwerkkaart ging heb ik 'm uiteraard opnieuw geïnstalleerd.

Verwijderd

Heb je een ander merk netwerk kaart of hetzelfde type gebruikt?

Is het eventueel mogelijk een sniffer te draaien? Zo kunnen we misschien achterhalen of een bepaalde actie dit elke keer veroorzaakt..

• td22
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:18:
Heb je een ander merk netwerk kaart of hetzelfde type gebruikt?

Is het eventueel mogelijk een sniffer te draaien? Zo kunnen we misschien achterhalen of een bepaalde actie dit elke keer veroorzaakt..
Nee ik heb een volledig andere netwerkkaart gebruikt bij de test. Een digiconnect kaartje om precies te zijn.

Sniffer moet je me helaas meer over informeren, zover rijkt mijn kennis niet...

Verwijderd

td22 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:03:
[...]

Nee ik heb een volledig andere netwerkkaart gebruikt bij de test. Een digiconnect kaartje om precies te zijn.

Sniffer moet je me helaas meer over informeren, zover rijkt mijn kennis niet...
http://www.wireshark.org/

Dit programma kun je installeren, en alle pakketjes die op je verbinding binnenkomen worden opgevangen. Belangrijk is hierbij wel dat je de tijd goed in de gaten houd wanneer het voorkomt, zo kunnen we eventueel overeenkoment gedrag bekijken.
Pagina: 1