Programma om TV te kijken gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 886 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik heb sinds kort een DVB-T kaartje, gekregen bij mijn Medion MD-98200 laptop, maar ik vind nergens een programma om er TV mee te kunnen kijken. Ik heb al gezocht in de search en op google, maar de programma's die ik vind, zoals bv. TV/FM Tuner of Dscaler werken niet (dscaler) of kan ik nergens vinden (tv/fm tuner). Standaard programma's detecteren mijn kaart niet, bv. VLC. Ik heb het ook niet werkend gekregen in het Windows Media Center van Vista (nu heb ik XP). Ik heb de juiste en nieuwste drivers geïnstalleerd. Weet iemand hoe het komt dat het kaartje niet wordt gedecteerd ? Of wat een geschikt programma is ? Alle suggesties zijn welkom.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Probeer deze eens

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
De installatie gaat goed, de taal selecteren ook, maar wat moet ik doen als er op komt welk apparaat ik wil kiezen ? Geen enkele naam die mij bekend is staat erin ?? En daar komt nog eens boven op dat de tutorial op de site niet werkt...

Als ik "BDA Sattelite" kies, komt er op dat de TV kaart niet gevonden kon worden. Nu heb ik "BDA Terrestrial" gekozen, maar komt er op dat er geen video codec gevonden kon worden, en dat ik er een moest installeren. Is de Xvid codec goed ?

EDIT: De Xvid codec is dus niet goed, nadat ik het ACE Mega Codecs Pack geïnstalleerd had, gaf hij geen melding meer, maar het werkt nog steeds niet. Ik kan bij Apparaat alleen "BDA Terrestrial" kiezen, bij alle andere geeft hij een error dat het apparaat niet gevonden kon worden. Het werkt dus nog steeds niet. Ik weet gewoon niet wat ik eigenlijk moet doen, ondanks er geen error komt.
Iemand een idee ?

[ Voor 24% gewijzigd door Petervanakelyen op 23-10-2007 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Niemand ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-07 07:05
Ja als je een DVB-T kaartje hebt moet je dus de BDA driver installeren en dat is toch gelukt, dan kun je nu toch naar kanalen scannen en kijken of hij wat vind.
Maar veel heb je niet aan die kaart als alles werkt krijg je alleen NL1-2 en 3 en je regiozender de rest is gecodeerd.
Er zal wel een antenne aan moeten kijken of je signaal krijgt en scannen dan.
Dan kun je hier op de site kijken op welke kanalen je zenders zittten

http://home.planet.nl/~pl...dvbt/digitenne-kpntv.html
Maar gewoon proberen.

[ Voor 26% gewijzigd door aart44 op 27-10-2007 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Het probleem is dat ik niet naar kanalen kan scannen ! Als ik wil scannen, geeft het programma geen error, maar er gebeurt ook niets. En wat bedoel je met "kijken of je signaal krijgt en dan scannen" ?
Waar moet ik kijken voor de signaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
Eerst dit even heb je probeer bij handmatig scannen het kanaal er voor te zetten waar je signaal op zou moeten hebben bij mij is dat kanaal 50 maar de link heb ik je al gegeven.
Dan moet je de antenne zo draaien of hoger houden tot je signaal hebt en als je op scan klikt krijg je een ander bordje waar je dat kan zien.
Zonder signaal geen beeld natuurlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Die link is voor Nederland, ik woon ik België. Bedankt voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
Petervanakelyen schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:24:
Die link is voor Nederland, ik woon ik België. Bedankt voor de rest.
Hier Belgie,

http://www.digitale-televisie.be/modules/dtv/?id=4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Veel Dank, het is nog niet gelukt werkelijk TV te kunnen zien, maar het is gelukt om te scannen naar kanalen. In DVB Dream opties, frequency list, port 1, add list, dvb-t europe kiezen.

Nu kon ik scannen naar kanalen. Ik vond er echter geen, ook niet bij handmatig scannen.

Dit komt waarschijnlijk omdat ik in Hoboken zit, deelgemeente van Antwerpen, en de ontvangst daar niet goed genoeg is. Toch erg hard bedankt, iedereen !

Pagina: 1