"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Zijn de bekende clients voorheen wel met RIS of WDS gedeployed? Oftewel - is die GUID ooit wel eens in je AD terecht gekomen?
Voorheen werden ze allemaal manueel uitgerold, dus alleen met WDS/RIS komt de GUID in active directory terecht, da's al 1 duidelijkheidelevator schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:19:
Zijn de bekende clients voorheen wel met RIS of WDS gedeployed? Oftewel - is die GUID ooit wel eens in je AD terecht gekomen?
Maar dat verklaart nog niet waarom WDS tijdens PXE boot wél kan zien of een computeraccount (dat zonder WDS/RIS is uitgerold) bekend is of niet
edit: Ik moet alle clients sowieso opnieuw pre-stagen, dus mijn observatie is misschien wel curieus, maar eigenlijk niet van belang.Maar nu dient zich een nieuw probleem aan, namelijk hoe pre-stage ik bestaande computer accounts (die dus geen remote install tab hebben), de oplossingen die ik daarvoor tot nu toe gezien heb zijn redelijk omslachtig.
[ Voor 32% gewijzigd door defiant op 24-10-2007 09:42 ]
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
jup, active directory kan dat niet radendefiant schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:23:
[...]
Voorheen werden ze allemaal manueel uitgerold, dus alleen met WDS/RIS komt de GUID in active directory terecht, da's al 1 duidelijkheid
Er wordt gewoon de AD gequeried, omdat je bij het aanmaken van die computernaam ook een pc joined in het domein. Dat kan niet met een al bestaande naam. Staat los van de guid.Maar dat verklaart nog niet waarom WDS tijdens PXE boot wél kan zien of een computeraccount (dat zonder WDS/RIS is uitgerold) bekend is of niet
Gewoon even een scriptje maken, wordt hier al grotendeels voor je gedaan: How to prestage an RIS client computer by using ADSIedit: Ik moet alle clients sowieso opnieuw pre-stagen, dus mijn observatie is misschien wel curieus, maar eigenlijk niet van belang.Maar nu dient zich een nieuw probleem aan, namelijk hoe pre-stage ik bestaande computer accounts (die dus geen remote install tab hebben), de oplossingen die ik daarvoor tot nu toe gezien heb zijn redelijk omslachtig.
Dan werkt dit script toch net even iets prettigersanfranjake schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 12:23:
Gewoon even een scriptje maken, wordt hier al grotendeels voor je gedaan: How to prestage an RIS client computer by using ADSI
In deze opmerking van de auteur kan ik me verder wel vinden:
Although Micrsoft provides some code samples, they do not provide functional code samples nor ones which can be used together to accomplish the implicit goal of actually prestaging each computer in Active Directory. A rather time consuming and hopefully comprehensive search of the Internet also failed to produce an existing means to this goal.