Toon posts:

Punkbuster ban?

Pagina: 1
Acties:
  • 976 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik heb pas Battlefield2 aangeschaft.
Deze heb ik geupdate in versie 1.41, maar nu als ik een server inga, krijg ik na een paar seconden de melding : "PunkBuster permanent ban issued on this game server for player "mijnnaam" GLOBAL PUNKBUSTER GUID BAN 21284a5b."
Met deze melding word ik gelijk van de server gedisconnected.
Ik heb al een paar servers geprobeert, maar bij alle komt deze melding.

Ik heb windows vista ultimate, ligt het misschien hieraan?
Bij www.srtest.com heb ik gekeken of mijn pc het spel aankan, en ik voldoe aan de minimum en recommanded eisen.

Weet iemand waarom deze melding komt?
En hoe ik het kan oplossen?

Alvast bedankt.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:08

Bezulba

Formerly known as Eendje

toevallig bf2 2de hands aangeschaft? aangezien het op GUID is en die is uniek voor elk BF2 pakket

blup

Verwijderd

Topicstarter
Ja, 2e hands, is dat het probleem?

En hoe los ik het op?

Verwijderd

ehh, nieuwe kopen

Verwijderd

Topicstarter
lol, waarvoor heb ik deze dan gekocht?

Ik wil graag weten wat er mis is dan met deze 2e hands?

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:45
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:05:

Iemand heefd gecheat met de serial van jouw bf2. Dan krijg je een permaban van het hele battlefield netwerk. En tja, sommige aso's die na het cheaten een ban hebben gekregen verkopen dan hun waardeloze battlefield serials door. Want de enige manier om deze ban ongedaan te krijgen is battlefield opnieuw aan te schaffen.

[ Voor 24% gewijzigd door Dekaasboer op 23-10-2007 18:08 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:05:

dat vraag ik me ook af waarom je die hebt gekocht.
misshcien dat diegene ook zit te spelen met dezelfde key?

Verwijderd

Topicstarter
Dekaasboer schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:06:
[...]

Iemand heefd gecheat met de serial van jouw bf2. Dan krijg je een permaban van het hele battlefield netwerk.
Dus nu kan ik geen enkele server meer in?

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:08

Bezulba

Formerly known as Eendje

alleen servers die niet protected door punkbuster zijn en daar zitten per definitie alleen maar cheaters op

blup

• Dekaasboer
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:08:
[...]

Dus nu kan ik geen enkele server meer in?
Je kan het proberen op "unranked" servers waar ze geen punkbuster draaien. Maar waarschijnlij gaat het niet lukken nee.

Ik zou proberen je geld terug te krijgen en bf2 gewoon in de winkel of online aan te schaffen. Dan weet je zeker dat er niks mis mee is. Tip: kijk eens op www.play.com (zet wel de prijzen op euro) vaak is het daar een stukje goedkoper dan in de winkel.

Ze hebben voor 28 euro bf2 deluxe ed. Dan krijg je bf2+ special forces. Inclusief bezorgkosten.

[ Voor 38% gewijzigd door Dekaasboer op 23-10-2007 18:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ah, jammer.

Dus ik kan aan degene bij wie ik het heb gekocht zeggen dat er met die key is gecheat, en daaarom mn geld terug wil :D?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:13:
Ah, jammer.

Dus ik kan aan degene bij wie ik het heb gekocht zeggen dat er met die key is gecheat, en daaarom mn geld terug wil :D?
Dat kun je inderdaad zeggen. De kans is alleen klein dat je het geld terug zal krijgen ;) althans, zonder juridische stappen te ondernemen kun je alleen op de goedheid van de verkoper hopen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 18:17 ]

• Dekaasboer
jeps, misschien kan je met die code die punkbuster geeft zelfs precies zien waardoor de key gebanned is. Heb ik gelukkig nooit ervaring mee gehad. :)

Maar voor je dat doet. Er is nog een "longshot" optie: http://www.punkbuster.com/index.php?page=pbsetup.php

Het kan zijn dat door bepaalde instellingen in je router/netwerk punkbuster niet kan updaten. Daar helft deze pagina bij. Als punkbuster niet kan updaten wordt je automatisch gekicked/ gebanned.

[ Voor 50% gewijzigd door Dekaasboer op 23-10-2007 18:18 ]

Verwijderd

global ban heb je heel misschien een kans dat het ongedaan gemaakt kan worden, contact proberen te maken met evenbalance en de boel uitleggen (ga geen dingen 'verzinnen' om het verhaal zo mooi mogelijk te maken dat je de meest onschuldige in de wereld bent maar wees gewoon zakelijk en eerlijk)...
http://www.evenbalance.com/publications/players/#violations voor een lijst met nummers
lijkt op dit uitgaande van je TS (al weet ik dat niet zeker gezien die laatste drie karakters, kreeg je geen ander nummer?):
Integrity Violations:
When PunkBuster is unable to verify that a player's gaming environment is functioning properly and/or has not been alterred, an Integrity violation is raised. This also involves the detection of modified game or PunkBuster files. These violation numbers are between 10000 and 29999.
//edit: je krijgt géén global ban als punkbuster niet kan updaten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 18:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik kreeg dit nummer :
21284a5b

• Dekaasboer
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:17:

//edit: je krijgt géén global ban als punkbuster niet kan updaten.
Je hebt gelijk, dat zou je waarschijnlijk een ander bericht krijgen.

Als je naar die persoon toegaat. Het kan zijn dat hij dus echt gecheat heeft, Of dat hij een nocd crack heeft gebruikt. Dat wordt soms ook gezien als cheaten door punkbuster omdat er dan met de beveiliging geknoeid kan zijn.

Verwijderd

mja hij heeft de 1 na ergste ban van punkbuster zeg maar. 1 tikje erger directe aanval op punkbuster servers of iets in die trant krijg je een zogenaamde hardware ban maar daar heb ik bijzonder weinig over gelezen. Zal wel het e.e.a. van je hardware onderdelen gelogd zijn (serie nummers) en die dan worden geblokkeerd. Het is al weer een tijdje geleden dat ik mij er in verdiept hebt maar toen was het zo dat een 'hardware' ban nooit ongedaan gemaakt zal worden (en niet zomaar uitgedeeld wordt). Een global ban zoals TS waarschijnlijk heeft heb ik nog weleens van gelezen dat ze ongedaan gemaakt werden (reken er alleen niet op).

Ook bij een global ban moet wel wat meer gebeurd zijn dan 'zomaar wat cheaten'. Je krijgt het echt niet zomaar zonder dat men duidelijk bewijs heeft (die je toch vrijwel nooit in zal/mag zien). Maar ben eigenlijk nooit berichten tegengekomen dat Evenbalance onterecht iemand gebanned heeft dus het zal wel in orde zijn qua bewijs.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 18:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik nu een cd uit de winkel haal, dan kan ik die toch wel gewoon goed draaien?
Of gaat die punkbuster ook weer problemen geven, omdat ik ooit een cheatende key heb ingevoerd?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:04
Lijkt mij niet. Nieuwe key = nieuwe kansen ;) Maar ik zou die naaibal wel hard slaan als ik jou was :(
Pagina: 1