Op een ander systeem werkt sinds een paar dagen de internetverbinding helemaal niet meer. Ik weet nog wel een paar mogelijke oplossingen (waarvan ik denk dat ze zouden kunnen werken, maar helaas ben ik niet iedere dag mee bezig met dat spul), zoals oa. het resetten van de tcp/ip-stack, maar ik wil graag eerst hier even om advies vragen 
Eerst werd nog gedacht dat @Home de veroorzaker was, maar de verbinding lijkt op zich goed te werken en het lijkt eerder aan software / instellingen op de pc te liggen.
De situatie is als volgt:
• Sinds een paar dagen opeens geen internet meer
• Geen programma's geinstalleerd in of kort voor die tijd
• Provider is @Home
• Helldesk gebeld, advies gekregen om kabelmodem te resetten
• Kabelmodem is gereset, en lijkt adh van de lampjes correct te werken
• Er staat geen router tussen de pc en het kabelmodem
Instellingen:
• Hosts-bestand is standaard, er staat niets in dat de boel zou kunnen omleiden
• Het verkregen IP adres is geldig, wordt normaal uitgegeven, enz.
• Releasen/renewen van het IP werkt correct
• DNS spul werkt allemaal correct
• Er is geen proxy server ingesteld
• Alle netwerk-instellingen in Windows (via configuratiescherm, enz.) staan op standaard instellingen
Wat wel en niet werkt:
• internet explorer, firefox, msn < werken allemaal niet
• programma's die op andere poorten zitten, waaronder Bearshare (lite), werken vreemd genoeg wel
• ftp (het commando voor cmd.exe) lijkt ook te werken
• pingen naar een willekeurige website werkt zonder problemen (in dit geval google.nl en nu.nl)
• msn geeft aan dat de "keypoorten" niet werken
• wanneer er op de herstelknop wordt gedrukt (in msn), komt de melding dat de proxy-instellingen niet in orde zijn (hoewel er geen proxy ingesteld staat, en nooit is geweest voordat de boel opeens stopte met werken)
Extra informatie:
• er draait anti-virus en internet-security-spul mee van mcafee, waarvan alles aan staat (inclusief firewall)
• de firewall van windows XP zelf staat uit
• teruggaan naar een vorig herstelpunt helpt niets
• er draaien geen vreemde achtergrondprogramma's mee (spy/adware, etc)
• het kabelmodem kan ook niet worden bereikt via de browser (192.168.100.1)
• bij het opvragen van een pagina in een van de browsers, wordt na een minuut wachten de melding gegeven dat het adres ongeldig is
• soms werkt het heel even (niet eens een minuut), en daarna is alles plotseling weer dood (alleen de browsers + msn)
Wie kan mij (en de persoon waar dit systeem van is) uit de brand helpen en een hint geven om de browsers en msn weer werkend te krijgen? Ik begin namelijk een klein beetje uit ideeen te raken...

Eerst werd nog gedacht dat @Home de veroorzaker was, maar de verbinding lijkt op zich goed te werken en het lijkt eerder aan software / instellingen op de pc te liggen.
De situatie is als volgt:
• Sinds een paar dagen opeens geen internet meer
• Geen programma's geinstalleerd in of kort voor die tijd
• Provider is @Home
• Helldesk gebeld, advies gekregen om kabelmodem te resetten
• Kabelmodem is gereset, en lijkt adh van de lampjes correct te werken
• Er staat geen router tussen de pc en het kabelmodem
Instellingen:
• Hosts-bestand is standaard, er staat niets in dat de boel zou kunnen omleiden
• Het verkregen IP adres is geldig, wordt normaal uitgegeven, enz.
• Releasen/renewen van het IP werkt correct
• DNS spul werkt allemaal correct
• Er is geen proxy server ingesteld
• Alle netwerk-instellingen in Windows (via configuratiescherm, enz.) staan op standaard instellingen
Wat wel en niet werkt:
• internet explorer, firefox, msn < werken allemaal niet
• programma's die op andere poorten zitten, waaronder Bearshare (lite), werken vreemd genoeg wel
• ftp (het commando voor cmd.exe) lijkt ook te werken
• pingen naar een willekeurige website werkt zonder problemen (in dit geval google.nl en nu.nl)
• msn geeft aan dat de "keypoorten" niet werken
• wanneer er op de herstelknop wordt gedrukt (in msn), komt de melding dat de proxy-instellingen niet in orde zijn (hoewel er geen proxy ingesteld staat, en nooit is geweest voordat de boel opeens stopte met werken)
Extra informatie:
• er draait anti-virus en internet-security-spul mee van mcafee, waarvan alles aan staat (inclusief firewall)
• de firewall van windows XP zelf staat uit
• teruggaan naar een vorig herstelpunt helpt niets
• er draaien geen vreemde achtergrondprogramma's mee (spy/adware, etc)
• het kabelmodem kan ook niet worden bereikt via de browser (192.168.100.1)
• bij het opvragen van een pagina in een van de browsers, wordt na een minuut wachten de melding gegeven dat het adres ongeldig is
• soms werkt het heel even (niet eens een minuut), en daarna is alles plotseling weer dood (alleen de browsers + msn)
Wie kan mij (en de persoon waar dit systeem van is) uit de brand helpen en een hint geven om de browsers en msn weer werkend te krijgen? Ik begin namelijk een klein beetje uit ideeen te raken...
edit:
Misschien past dit topic toch beter thuis in /4, kan het heel misschien verplaatst worden als dat beter wordt bevonden door de heren moddereters? Dank
Misschien past dit topic toch beter thuis in /4, kan het heel misschien verplaatst worden als dat beter wordt bevonden door de heren moddereters? Dank
[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 23-10-2007 17:51 ]
Dat zit wel Schnorr.