Toon posts:

Weer zo'n X -Y of Z vraag: Plex 12xidescsi of 16x?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment:

Symbios SCSI kaart
Plextor 40x (SCSI uiteraard)
Matshita 4x brander (SCSI)

Ik wil een snellere brander die ook nog eens CDRW kan slikken. Ik heb een aantal overwegingen:

Plextor 16x10x40x IDE 649 gulden
Plextor 12x10x32x IDE 579 gulden
Plextor 12x10x32x SCSI 800 gulden

Ik heb alle SCSI benodigdheden al maar kan ik beter voor de IDE 16x kiezen? Wel gezien de prijs. Ik ben alleen nog wat huiverig voor IDE ondanks de burnproof technologie. Ik wil onder het branden lekker kunnen doorklooien. Duidelijk beargumenteerde reacties graag! ;)

Verwijderd

Ik wil je de Plextor 12x SCSI aanraden. Waarom? Omdat van deze drive het CPU gebruik veel lager is. Ik heb een 12X IDE drive bij een vriend van me in een Duron 700 syssie ingebouwd en ik zeg het je... ondanks die burnproof is werken en fikken tegelijkertijd gewoon KUT.... :)
Neej pak dan de 12x SCSI (die heb ik ook) dan zit je prima...!

Verwijderd

Topicstarter
Dee-enh: Bedankt voor je reactie! Ik ben zelf namelijk ook bang voor een dergelijke situatie. Ik moet wel nog een beetje kunnen werken met word/msoutlook/photoshop e.d.

Met de 4x scsi brander kan ik rustig bij een 1op1 kopie een 3d game zoals quake of unreal spelen zonder problemen. Met 12x zal dat per definitie niet meer lukken maar het gaat om het idee.

Ik zou graag nog meer ervaringen/ideeen willen horen, iemand nog een onderbouwde keuze? Bijvoorbaat dank!

Verwijderd

Topicstarter
Komop, er zijn toch wel meer ideeen? Please!

Verwijderd

Ik ben bang dat je niet meer zoveel antwoorden krijgt daar de meesten hier anti scsi zijn... volgens hen heb je er nix aan.
Ik sluit me niet bij de ComputerIdee! aan :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat er ook gewoon te veel Computer Idee forummers zijn. Ze weten er gewoon niets van af! >:)

Ik wil niet stoken hoor maareh.. ;)

Overigens Ga ik gezien de prijs waarschijnlijk toch een ide 16x nemen. Als ik niet kan multitasken gedurende die 5 minuten: daar kan ik nog wel mee leven.
Tips zijn nog immer welkom.

Met vriendelijke groet

Verwijderd

Topicstarter
[zeurmode]
Is er dan niemand met een 12x of > ide brander die iets kan zeggen over of hij/zij tijdens het branden nog prima kan surfen/word/photoshop ?

Please!
[/zeurmode]

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 22:28
Ik heb een PlexWriter 12/10/32A (jaja, de IDE versie) en ik kan gewoon surfen, de typemiep uithangen in word en mp3's draaien. Tsja, ik heb nog niet geprobeerd om films te kijken tijdens het fikken, maar ja, ik kan echt wel 6 minuten wachten.

Ik was eerst ook anti IDE (in de tijd van de Philips CDD3610.) Met mijn Yamaha CDR400t SCSI kon ik op m'n K6-2 300 ook Quake2 spelen tijdens het fikken, maar 6 a 7 minuutjes zijn zo voorbij hoor !!
En nee, het is niet jammer voor je dat je al een SCSI Ultraplex hebt, want die heb ik namelijk ook, en on the fly schrijven lukt ook goed hoor !!

Oh ja, m'n specs van m'n systeem rond de brander:
AMD T-Bird 800, Abit KT7 RAID, 256 Mb RAM en een 27 Gb Fujitsu schijf.

• Toewan
Heej, nu post ik een messie omdat je in zeurmode was, reageer je nie meer... ;)
Ik zou gewoon of voor de 12 of 16 x IDE gaan. Maar haalt die 16x IDE Plex wel constant 16x, of is dat net zoals de Yamaha (niet constant)

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Neem SCSI 8-)

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

aangezien je al SCSI heb en ook een ultraplex 40 raad ik je aan om SCSI te nemen, ik heb dezelfde combo staan en je kanperfect on the fly kopieren, je hebt al ervaring met scsi disc to disc want je huidige brander is ook scsi, dus dan weet je dat alles over het scsi kanaal gaat en je IDE onbelast blijft -> meer speed voor je HD's zonder storing

maar als je gaat branden op 12 speed hoef je niet te gaan gamen hoor tijdens het branden, want na 6 minuten is ie al klaar :)

maar als prijs een rol speeld, gewoon de 16 speed nemen, want plex of ide j ezit altijd goed en met die burn proof maakt dat ook niet zo veel uit

enige waar het mee zou kunnen uit maken is het on the fly branden,maar ik heb eerlijk gezegd geen ervaring met SCSI -> IDE on the fly dus dit is nogal een objectief advies :)

edit: hoe dan ook, als je een plex koopt zit je altijd goed, en je oeft voor IDE tegewnoordig niet meer zo huiverig te zijn hoor :)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

Wat loopt men nou te zeiken over CID..
best wel triest.. die mensen die dat lezen willen iets leren.. en dan gaan jullie ze af lopen zeiken.. en nee dit is geen flamewar oid.. en ik werk niet bij CID..

Anyway.. ik zou voor het scsi model gaan, mede voor de processor belasting.. en omdat scsi veel patseriger is.. :) en die 16x en die 12x scheelt geen hol

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-05 12:38
SCSI frontje ruled harder ;)

Heb em hier zelf ook, heerlijke brander en elke cent waard.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Het IDE frontje is lelijk ja :)

Maaaareuhhhhh waarom ik CiD zei: ik heb daar een tijdje terug een joekelartikel gelezen over het fikken van CDs ennuh daar kwam ook een stukje over IDE of SCSI.
Wat zeiden ze? Je moet IDE nemen want er is geen verschil tussen IDE en SCSI. Behalve dat SCSI duurder is dan IDE... wat een crap!!!
Vooral zonder burnproof (ze testen toen alleen maar writers tot 8x....terwijl ik al 8 maanden een 12x had maar ach)....

En toch zou ik voor de SCSI gaan... vooral omdat je al SCSI hebt en het me zwaar lijkt terug te gaan van SCSI naar IDE.... het is zo een lam systeem dat IDE...

Ohja..... nog een probleem van snelle writers... als je ze een maand hebt is 12x ook al vreselijk langzaam (ik zit al meer dan een jaar met 12x :) en :'( )...

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Plextor 12x10x32A (A=IDE) burnproof.

Kan gewoon surfen MP3tjes luisteren word gebruiken, vanalles.

Wou eerts voor een SCSI systeem gaan totdat ik hoord van burnproof :9.

Gaat nooit wat mis, en als je effe je CPU zwaar belat is er toch niks aan de hand, want de brander onthoudt waar het gestopt is en gaat daar weer vrolijk verder.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Toewan
Tsja, ik ben ook van een Yamaha CDR400t (SCSI) "terug" gegaan naar een IDE Plex 12x. Ja, het frontje is echt ERG lelijk, dat ben ik met je eens, maar toen ik 'm kocht was ie wel 240 piek goedkoper dan de SCSI versie. (kon ik weer veel cdr's van kopen). Ennuh, ik heb ook een SCSI Ultraplex, maar dat gaat ook lekker hoor, on the fly van SCSI naar IDE.
Hier hoor je een tevreden gebruiker van de IDE Plex en ik zou ECHT niet meer terug willen naar m'n 4x SCSI slakkenbrander !! :)

• wvp
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

wvp

Ik zou voor geen van beide gaan...
Neem gewoon een Plextor 8432a, voor 350 piek is dat geen geld, voor het dubbele zou je dubbel kunnen branden met Feurio!

• wvp
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

wvp

langzamer branden op goedkopere cd's --> cd's gaan lang mee
sneller brander op duurdere cd's --> even lang

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tja, ik zou niet weten waarom je nog sneller dan 12x zou willen, 12x betekent dat je in iets meer dan 6 minuten een cd vol hebt, een 16x doet dat in 5 minuten... Dan zou ik voor scsi gaan, want dat belast nog steeds je cpu minder. Als ik geld had, had ik dat ook gedaan.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
WOW wat een reacties opeens!

Om meteen maar met de deur in huis te vallen: Ik blijf scsi fan maar uiteindelijk gezien de prijs en burnproof heb ik toch voor de IDE 16x plex gekozen. Inmiddels voor 750 bij informatique besteld. Zal nog wel even duren want hij was niet op voorraad.

Ik denk dat tegenwoordig SCSI qua processorbelasting ook niet meer zo nodig is omdat de computers van tegenwoordig al zo retesnel zijn. Ik denk dat SCSI altijd zal blijven voor de servers en zware desktops (van complete computerfreaks) maar dat IDE een blijvertje is. Zeker met de RAID kaartjes kunnen ze in het ultra elcheapo serversegment meedoen.

Okee dat was mijn bladiebla-monoloog-mode.

Ik ga jullie mijn bevindingen vertellen als jullie dat leuk/boeiend/interessant vinden.

mvg,

Q.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem binnen: de plextor IDE 16x10x40 en ik ben er behoorlijk tevreden over. Mijn eerste test was een copie van een audio cd van 800 mb. 5 minuten en 17 seconden vind ik best acceptabel. De 10x voor de rewritables is ook erg prettig. de drive wordt standaard met 1 CDR en 1 CDRW en een ide kabel geleverd (retail) en natuurlijk wat software.

Bedankt iedereen voor de reacties. Ik raad de drive iedereen aan. Ik heb hem bij informatique vandaan en daar ben ik erg tevreden over.

Mvg,

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:17

peeweeherman

energieleverend.nl

Burn-proof rulez. Had deze week een BSOD tijdens het branden. Na een bevestigende enter ging ie gewoon door! 8-)

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Verwijderd

Ik wil NOOIT meer iets anders hebben voor m'n cd platform dan scsi. Het is veel sneller, minder processor intensief en gewoon stabieler. geen gezeik meer met foute ide-drivers (zoals die van via), gewoon snel en zeker !!

dus die 12X scsi nemen !!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 21:51
het enige wat ik kan zeggen is dat ik heel soms met branden een tikkend geluid hoor (niet van cd, maar speaker) en dat ik drie seconden niks kan doen maar dat alles daarna doorloopt zonder problemen.
Laatst met claddvd een dvd geript en met nero een cdtje gefikt (op 12-speed) beide zijn goed gelukt en ondertussen gewoon internetten en icq'en en mp3 op een duron 600. Dus beide ide-kanalen volledig belast en niks geen probs.
Plextor 12-10-32 IDE rules eerst hp :( gehad

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals, inmiddels heb ik al de 16x ide gekocht. Ik kan met een gerust hart doorwerken met email, internet photoshop word, etc. Dat ik 5 minuten lang iets minder van mijn systeem kan vragen kan ik wel hebben.

Het scsi argument is tegenwoordig zeker met burn-proof eigenlijk niet meer echt houdbaar. Ja je hoort dit uit de mond van een scsi fannaat. Het is echter slechts mijn mening. Mijn systeem is nog werkbaar bij 16x.

mvg

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb daarnet een CD op 16x gebrand terwijl ik unreal tournament speelde. Geen enkel probleem. Nu moet wel vermeldt worden dat UT tijdens het spelen de HD vrijwel niet benaderd. Overigens stond burnproof uit.

Wat ik hiermee wil zeggen: SCSI is voor de snelle systemen van tegenwoordig niet meer noodzakelijk wat het branden betreft. IDE voldoet prima.

Dat is mijn bevinding. Niet dat ik een flamewar wil starten maar praat nu maar eens dat prijs verschil goed + dat de snelste plextor scsi 'maar' 12x is.
Pagina: 1