---> Waarschijnlijk is het probleem dat ik geen "DHCP-aanvragen" verstuurd kan krijgen tussen Router 1 & 2 <----KabouterSuper schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:26:
Wellicht handig om je probleem even expliciet neer te zetten.
--------------------------
Originele Topic:
---------------------------
Er zijn al een flink aantal topics geweest over dergelijke opstellingen, meer geen enkele thread kon mij het antwoord geven. Mijn situatie is als volgt:
Router 1:- Wired, beneden in mijn huis (kan ik niet bij in, is eigendom van verhuurder)
IP 192.168.0.1, subnet 255.255.255.0
- DHCP server enabled.
Router 2:
- Wireless Linksys WRT54GC.
Client: Wireless laptop
Na het lezen van een flink aantal topic, zowel hier als op andere fora worden er 2 mogelijke oplossingen voorgesteld:
1) Router 1, switch port ----> Router 2, WAN port
Router 1 gewoon DHCP aan, Router 2 DHCP aan. Beiden een aparte IP-range (192.168.0.X vs 192.168.1.X)
of, optie 2)
Router 1, switch port ---> Router 2, switch port
Router 1 DHCP enabled, Router 2 DHCP disabled.
Hierdoor zou Router 2 als Accesspoint moeten werken, en de DHCP aanvragen die erop binnenkomen gewoon door moeten sturen naar Router 1.
Overduidelijk werkt geen van deze oplossingen
Situatie 1)
--> Router 2 krijgt geen IP adres van router 1, en dus houdt het feest op.
Ik heb geprobeerd eventueel het MAC-adres van mijn notebook te clonen, mocht dat om een of andere bizarre reden het probleem zijn, maar geen resultaat.
Situatie 2)
Hier krijg ik helemaal geen IP adres als ik wireless probeer te verbinden.
(voorspelbaar weliswaar, geen DHCP server actief op router 2, maar dus wederom geen communicatie met DHCP server op router 1)
Ziet iemand hier een gat in wat ik over het hoofd zie?
"Router 1, switch port ---> Laptop, ethernet port" werkt namelijk gewoon perfect zonder iets te hoeven instellen.
Ik hoop dat iemand kan helpen..
[ Voor 9% gewijzigd door Lord_aragorn op 23-10-2007 17:28 ]