Toon posts:

Hulp gevraagd betreft TV-out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Wegens een defecte VGA-Kaart heb ik vandaag een nieuwe VGA-Kaart gekocht een ASUS N7600GS Silent (256MB 4 AGP). De oude VGA-Kaart was een Geforce 4 TI4200 (64MB).

De nieuwe kaart werkt helemaal perfect alleen TV-out werkt niet goed. Krijg nu alleen maar Zwart/Wit beeld op me TV.
Ik werk met een kabel van Bandrigde S-Video to SCART, omdat mijn TV geen S-Video aansluiting heeft.

Bij de Geforce 4 kaart moest ik in de NVIEW Altijd de optie composite aan vinken om kleur te krijgen. Echter met de nieuwe kaart en nieuwe versie van NView krijg ik het niet meer voor elkaar.

In Nvidia control Panel - Change the signal or HD Format ben ik al een tijdje aan het proberen maar geen goed resultaat.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen of adviseren.

Bedankt

Verwijderd

Topicstarter
kan het zijn dat ik een anders Software programma er naast moet draaien?

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je een andere coderingstype ingesteld dan de tv aan kan. Probeer PAL te veranderen in NTSC (de precieze naam weet ik even niet meer) of andersom. Als het goed is moet dit helpen.

Het kan ook zijn dat de scart indeling van je TV en de kabel niet overeen komen. Hoe je dit kan controleren weet ik niet, ze hebben in elk geval wel dezelfde indeling.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in "Change the signal or HD format" bij punt 2 heb ik alle opties B/H/G/I/K1 /PAL en M/NTSC geprobeerd maar heeft geen verandering aangebracht. Bij punt 2 kan je ook kiezen voor component maar dan krijg ik alleen zwart beeld op me TV.. wie o wie heeft een oplossing??

Ik twijfel niet aan me SCART kabel want deze heb ik gisteren nog met plezier gebruikt.( VGA-kaart gekocht ivm geluidsoverlast) Volgens mij zie ik echt iets over het hoofd..

Funmen bedankt voor je reactie!
Hopelijk heeft ook iemand anders nog een idee..

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56
ff het grote tv out topic doorlezen :)

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

Topicstarter
kan ik niks op terug vinden

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Ik heb hier een Asus EN7600GS aangesloten op een TV met SCART op de volgende manier (de enige manier waarop het werkte):

S-videokabel - s-video-naar-composite converter -> composite-naar-SCART converter

Ik meen dat ik inderdaad de output ook op PAL moest zetten.

Zoals je zult begrijpen was het een heel gezoek voordat het werkte, zeker gezien het feit dat mijn vorige (ATI, AGP) kaart alleen werkte via een S-video-naar-composite converter, composite kabel, composite naar SCART converter.

[ Voor 6% gewijzigd door pinockio op 23-10-2007 21:15 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Pinockio dan zou ik eens de kabels gaan aanschaffen ben erg benieuwd, zwart/wit is toch een beetje achterhaald ;)

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Succes! Het ziet er bij mij zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.picserver.nl/view_image.php/NNLEQUDTRP51/512
Ik garandeer niet dat het werkt, dat niet!

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
TOP bedankt voor je foto!!! Ik ga het gewoon proberen en laat nog wel een bericht achter!
Thanks!!
Pagina: 1