Hallo Tweakers. Ik heb een beetje een vreemd probleem.
Ik wil met een socket connecten naar mijn chatserver, en weet zeker dat alle config-informatie goed is.
Toch kan ik geen verbinding maken.
Weet iemand of er een probleem in mijn scripting zit?
Ik krijg dus de error:
Terwijl ik 100% zeker ben dat de server en poort goed zijn.
Kan dit anders misschien komen omdat ik hem localhost draai? Of zit het probleem ergens anders?
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt.
Edit: voor de mensen die toch de config willen zien:
Ik wil met een socket connecten naar mijn chatserver, en weet zeker dat alle config-informatie goed is.
Toch kan ik geen verbinding maken.
Weet iemand of er een probleem in mijn scripting zit?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
| <?php class ChatBot { //----------------------------------------------- // Configuratie dingen //----------------------------------------------- private $config = array(); //----------------------------------------------- // Bot starten //----------------------------------------------- public function __construct($config_vars) { //----------------------------------------------- // Configuratie inladen //----------------------------------------------- $this->config = $config_vars; unset($config_vars); //----------------------------------------------- // Socket aanmaken //----------------------------------------------- if( !$this->config['socket'] = socket_create(AF_INET, SOCK_STREAM, SOL_TCP) ) { die('Socket kon niet worden aangemaakt'); } //----------------------------------------------- // Socket binden aan botserver //----------------------------------------------- if( !@socket_bind($this->config['socket'], $_SERVER['REMOTE_ADDR']) ) { die('Kon niet binden aan de botserver'); } //----------------------------------------------- // Connecten naar server //----------------------------------------------- if( !socket_connect($this->config['socket'], $this->config['server'], $this->config['poort']) ) { die('Kan niet verbinden naar de chatserver'); } } } ?> |
Ik krijg dus de error:
code:
1
2
| Warning: socket_connect() [function.socket-connect]: unable to connect [0]: Er is geprobeerd een socketbewerking uit te voeren op een onbereikbaar netwerk. in C:\wamp\www\chatbot\bot.php on line 41 Kan niet verbinden naar de chatserver |
Terwijl ik 100% zeker ben dat de server en poort goed zijn.
Kan dit anders misschien komen omdat ik hem localhost draai? Of zit het probleem ergens anders?
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt.
Edit: voor de mensen die toch de config willen zien:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| <?php //----------------------------------------------- // Bot instellingen //----------------------------------------------- $config = array(); //----------------------------------------------- // Chatserver adres //----------------------------------------------- $config['server'] = '213.93.238.149'; //----------------------------------------------- // Poort waar de chatserver op draait //----------------------------------------------- $config['poort'] = 1337; //----------------------------------------------- // Chatversie die nodig is //----------------------------------------------- $config['versie'] = 1.04; //----------------------------------------------- // Bot nickname //----------------------------------------------- $config['nickname'] = 'Botjez'; //----------------------------------------------- // Bot password //----------------------------------------------- $config['password'] = ''; ?> |
[ Voor 24% gewijzigd door Saven op 23-10-2007 17:11 . Reden: Config code erbij ]