Toon posts:

Muis werkt niet met nieuw moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb een nieuw moederbord in mn pc gezet, asus p5b. nu werkt mn muis niet meer. usb en ps/ 2 niet. drivers van het moederbord kan ik dus niet installeren. wel werkt het toetsenbord. usb legacy staat op auto.
oude moederbord was een p4p800e deluxe, ook asus dus. windows xp draait.

iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 16:20 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Windows reïnstallen?

Verwijderd

Topicstarter
ik hoop op een andere optie

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:31

Wish

ingwell

eh, heb je zonder een re-install van je windows er een nieuw moederbord ingezet?

Zo ja, lijkt me toch handig om windows er opnieuw op te zetten, want waarschijnlijk is de muis niet het enige wat niet werkt

En zo nee, met alleen het toetsenbord is het toch wel mogelijk om je drivers te installeren. Handig is het niet, maar met [tab] en [alt]+[tab] kom je toch wel een eindje hoop ik?

No drama

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-07 13:35
Werken de USB poorten verder wel? Zet legacy en emulatie instellingen in je bios uit. Het zou kunnen dat je bios loopt te emuleren (USB>PS2) waardoor Windows het nog herkend alszijnde een aparaat op het oude moederbord en de verkeerde drivers laad.

Hoe dan ook, een nieuw moederbord zonder Windows opnieuw te installeren is vragen om moeilijkheden. Dat is dan ook wat je zou moeten doen. Eventueel kun je een upgrade instalatie uitvoeren als je beschikt over een niet-OEM licentie en instalatie-cdrom. Hierdoor blijven meerendeel van je instellingen en programma's gewoon werken.

Een alternatief is te gaan klooien met drivers (oude verwijderen, nieuwe installeren, etc.). Maar dat is een houtje touwtje oplossing die nog goed mis kan gaan ook. (Bijvoorbeeld als je toevallig de driver voor je toetsenbord / andere besturingsapparaten kwijt raakt).

Verwijderd

Topicstarter
kom met alttab alleen in het menu, kaan daar verder niks uithalen.
heb met legacy uit ook al geprobeerd, zal zo naar andere emulatie kijken. verder werkt het toetsenbord ook.

edit: ben bestanden al op andere pc aan het zetten. mocht er nog een oplossing zijn dan hoor ik het graag

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 17:02 ]

Pagina: 1