[XP] tool om snel hardware (mybook) te enablen/disablen ??

Pagina: 1
Acties:

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb een WD my book essential ( 750 gig) gekocht maar het valt me op als ik het ding aangekoppeld laat dat dan de boot van XP veel langer duurt.
Hierover al diverse topics hier nagezocht maar resultaten zijn heel divers.
De een heeft deze delay wel in XP, de ander alleen in Vista.
Een oplossing staat er echter niet.

Ik ben zelf al aardig aan het klooien geweest en heb het volgende uitgevonden:
Als je in apparaatbeheer de drive uitschakelt, dan start windows gewoon snel op.
Ga je daarna weer naar apparaat beheer en zet je de drive weer aan,dan gaat dit eigenlijk heel snel.

Het is echter nogal een gedoe om steeds 5 keer ergens op te drukken om een apparaat aan of uit te zetten.
Weet iemand of daar een tooltje voor is ?
Die vertraging zelf er uit halen heb ik maar opgegeven.
Ik zoek dus een tooltje waarbij je snel bij de apparaatgegevens van je mybook kan komen en deze dan in het hardware profiel aan en uit kan schakelen.

Alternatief is de stekker uit de hub te trekken,maar daar kan ik minder makkelijk bij en een aan en uit schakelaar zit er ook niet op.

Ik heb nu geen idee waar ik dit neer moet zetten,hoop dat het hier goed is.

Al gegoogled met: tool enable/disable hardware xp maar ik ben niet goed in trefwoorden invullen.

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 23-10-2007 16:08 ]

Verwijderd

XP zoekt standaard op opslag media naar wat voor type bestanden er op staan. Hoe je dit kan uitschakelen weet ik niet, maar misschien dat je via autmatisch zoeken op het station dit kan uitschakelen waardoor XP dit niet meer doet, ook niet tijdens het opstarten.

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:29:
XP zoekt standaard op opslag media naar wat voor type bestanden er op staan. Hoe je dit kan uitschakelen weet ik niet, maar misschien dat je via autmatisch zoeken op het station dit kan uitschakelen waardoor XP dit niet meer doet, ook niet tijdens het opstarten.
Indexeren staat uit voor die schijf, schijfcache aan of uitzetten maakt niet uit,systeemherstel staat niet aan,automatisch zoeken staat niet aan,de enige manier is dus: uit de hub trekken (ligt achter het buro vanwege de katten en de stekkers die er in zitten blijven er in) of disablen wanneer je hem niet gebruikt.
Dat moet dus nu via het configuratiescherm naar systeem,hardware,apparaat beheer,naar de schijf,uitschakelen en vice versa,dat is een heel gedoe daarom hoopte ik dat er een programma bestaat dat dit kan.
Google search levert alleen een programma'tje op voor de ipod die hetzelfde doet als dat ik dus met die my-book zou willen.
Helaas op de 750 zit ook geen aan en uit knop meer.
Er is wel een spin down programma te krijgen,daarmee kan je de drive wel stoppen of in de sleep mode dwingen,maar bij het opstarten staat de drive standaard weer aan.
Stop je hem via dit programma dan moet je eerst weer de stekker er uit trekken,dus echt vriendelijk is dat ook niet.
Legacy USB is uit, usb controller op EHCI,autostart is uit... tja..
Ik hoop dus op dat proggie want configuratiescherm naar systeem,hardware,apparaat beheer,naar de schijf,uitschakelen enz is niet echt gebruiksvriendelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 23-10-2007 22:51 ]

• Climbon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 14:21
Heeft iemand inmiddels een oplossing gevonden voor dit probleem, heb er zelf nl ook last van.

Gebruik een USB WD Mybook 320GB onder Windows Vista. Wanneer de drive staat aangesloten duurt het minuten langer voordat Vista is opgestart dan wanneer deze uitstaat. Op de WD fora staan ook wat klachten maar geen oplossingen ;(