Ik heb een WD my book essential ( 750 gig) gekocht maar het valt me op als ik het ding aangekoppeld laat dat dan de boot van XP veel langer duurt.
Hierover al diverse topics hier nagezocht maar resultaten zijn heel divers.
De een heeft deze delay wel in XP, de ander alleen in Vista.
Een oplossing staat er echter niet.
Ik ben zelf al aardig aan het klooien geweest en heb het volgende uitgevonden:
Als je in apparaatbeheer de drive uitschakelt, dan start windows gewoon snel op.
Ga je daarna weer naar apparaat beheer en zet je de drive weer aan,dan gaat dit eigenlijk heel snel.
Het is echter nogal een gedoe om steeds 5 keer ergens op te drukken om een apparaat aan of uit te zetten.
Weet iemand of daar een tooltje voor is ?
Die vertraging zelf er uit halen heb ik maar opgegeven.
Ik zoek dus een tooltje waarbij je snel bij de apparaatgegevens van je mybook kan komen en deze dan in het hardware profiel aan en uit kan schakelen.
Alternatief is de stekker uit de hub te trekken,maar daar kan ik minder makkelijk bij en een aan en uit schakelaar zit er ook niet op.
Ik heb nu geen idee waar ik dit neer moet zetten,hoop dat het hier goed is.
Al gegoogled met: tool enable/disable hardware xp maar ik ben niet goed in trefwoorden invullen.
Hierover al diverse topics hier nagezocht maar resultaten zijn heel divers.
De een heeft deze delay wel in XP, de ander alleen in Vista.
Een oplossing staat er echter niet.
Ik ben zelf al aardig aan het klooien geweest en heb het volgende uitgevonden:
Als je in apparaatbeheer de drive uitschakelt, dan start windows gewoon snel op.
Ga je daarna weer naar apparaat beheer en zet je de drive weer aan,dan gaat dit eigenlijk heel snel.
Het is echter nogal een gedoe om steeds 5 keer ergens op te drukken om een apparaat aan of uit te zetten.
Weet iemand of daar een tooltje voor is ?
Die vertraging zelf er uit halen heb ik maar opgegeven.
Ik zoek dus een tooltje waarbij je snel bij de apparaatgegevens van je mybook kan komen en deze dan in het hardware profiel aan en uit kan schakelen.
Alternatief is de stekker uit de hub te trekken,maar daar kan ik minder makkelijk bij en een aan en uit schakelaar zit er ook niet op.
Ik heb nu geen idee waar ik dit neer moet zetten,hoop dat het hier goed is.
Al gegoogled met: tool enable/disable hardware xp maar ik ben niet goed in trefwoorden invullen.
[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 23-10-2007 16:08 ]