Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[SQL Server] Na overzetten dev->productie read-only

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb getracht een kleine internet applicatie van een ontwikkelpc over te zetten naar een IIS server.
Nu draait het programmaatje tot ik een schrijf bewerking op de database uit wil voeren:
code:
1
Failed to update "***.MDF" because the database is read-only.

Ik heb aan de rechten zitten sleutelen, zelfs Full Control toekenningen, maar het mag niet baten, iemand dit vaker tegen het lijf gelopen?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hoe heb je de db overgezet? En welke versie van SQL server gebruik je?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:45

TeeDee

CQB 241

Afaik heeft dit te maken met het Attach / Detach gedeelte van je project. Er was een truukje voor alleen kan ik deze even 1 2 3 niet voor me halen. < ander probleem ;)

Edit:

Je DB kan op Read only staan.

Of
1.) Make sure your virtual directory is running ASP.NET v2.*
2.) Give the user ASPNET full control over the App_Data directory found within your website.
3.) Restart IIS to refresh its permissions.
En als laatste zijn er aardig wat Google results.

[ Voor 5% gewijzigd door TeeDee op 23-10-2007 15:30 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
MSSQL Express, gewoon rechtstreeks gekopieerd van bron naar doelcomputer, web.config wel aangepast en lezen vanuit de database gaat wel goed (inloggen lukt bv).
Het gaat om een los .MDF bestand (ook niet te openen in management studio express).
File attributen staat Read-Only ook niet aangevinkt.

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Staat je App_Data folder (incl. je MDF) ook op de IIS machine?

Trouwens, welke user heb je Full Control gegeven?

[ Voor 29% gewijzigd door TeeDee op 23-10-2007 15:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er wordt ASP.NET 2.* gedraaid, de applicatie draait in de standaard App Pool, waar momenteel ook een andere applicatie draait (welke ik niet geschreven heb, en ook het fijne niet van weet).
Wat me wel opviel is dat ik wanneer ik de rechten van App_Data aan probeer te passen er geen ASPNET user in de lijst staat, terwijl er wel duidelijk asp.net gedraaid wordt, zoals gezegd, inloggen werkt gewoon, alleen bij het schrijven gaat het de mist in :)

Ik laat via een virtual directory bestanden vanuit een andere locatie benaderen door IIS, maar ik zie nu dat wanneer ik het Read-Only attribuut van de App_Data folder wegvink, het 'vanzelf' (het zal wel een reden hebben) weer terugkomt!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 16:11 ]

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Geef de ASPNET user dan eens rechten op die folder / dat file?
Als is het alleen maar om problemen en ander geneuzel uit te sluiten :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd deze toe te voegen, maar dat kan niet/lukt niet, het is geen eigen server, maar virtual server met local admin rechten (wellicht dat dat er mee te maken heeft).

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

Heb je wel een ldf file (log bestand) gekopieerd?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:14
Volgens mij is de DB als read-only geattached in SQL Server. Heb dat ook al eens gehad, en dit kan voorkomen als SQL server iets 'verdachts' vind aan / in je mdf bestand.

Stop je DB Engine, kopieer de mdf en ldf bestanden, start je DB engine opnieuw, drop je database, kopieer je mdf en ldf bestanden die je daarnet gekopieerd hebt, opnieuw naar je 'data' folder, en attach je databank opnieuw.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt.
Inderdaad met behulp van attach/detach.
Bedankt voor de hulp en suggesties, nu kan ik ook de rechten weer in gaan perken (aantal entiteiten op full control gezet >:) ) :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 16:39 ]

Pagina: 1