Toon posts:

Vervelende Lockups(asus a7v + SB live! + win ME)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all.
Een vriend van mij heeft een erg raar probleempje.

Hij heeft volgende systeem:

Asus A7V (met onboard sound maar tis uit)
Tbird 1Ghz
256MB RAM (loopt op 100Mhz bus)
Asus V7100 MX(asus 6.31 drivers)
Maxtor 40 gig 7200TPM HD
Soundblaster live 1024
asus 12 speed DVD
aopen 12 speed CDR

het geheel hoort te draaien onder winME. Maar hij vroeg me dus of ik er even naar wou kijken, want als hij zn SB live instaleerde dan kon hij daarna niks installen zonder dat het systeem hing(en het was gewoon fuckin instabiel) Dus ik dacht nah zal wel komen door IRQs of door de liveware drivers. dus ik ff wat schuiven met dat kaartje. niks problemen blijven. dus ik live ware 3 speciaal voor winME op cd voor hem gezet en geinstalled, maar ook dat hielp niet, het zelfde probleem remains. Dit is ERG ERG irri. ik ga morgen maar eens win98 installen daar. maar zijn er nog dingen die ik gemist heb, herkend iemand het probleem? of weet je een oplossing dan wil ik het erg graag weten.

thanks in advance!

Verwijderd

klein gokje: SB Live in 5e PCI slot zitten ? breek die er dan ff uit >:)

Verwijderd

Topicstarter
eerst in 4 maar toen in 5, maar volgens mij delen die IRQ dus dat zou het nog wel eens kunnen zijn. THX in iig. nog meer tips mensen

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:23

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Yep het ligt aan de combo live & a7v.... :(

Ik heb het zo ingedeelt:

AGP
PCI1 - leeg
PCI2 - 3Com 10/100MBit NIC
PCI3 - SB Live 1024
PCI4 - ISDN kaart
PCI5 - leeg

Dusseh, zet de live in pci3. :)

Whatever.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Bij mij deed die SB live het niet (Asus A7V rev1.02), pas nadat ik het in het 3de slot had gedouwd werd 'ie herkend, en deed alles het :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Ik ben er ook mee bezig op t moment met die a7v en die sblive en ik had em in pci slot 1 zitten. Snel ff omzetten naar 3 als ik dit hoor. Scheelt me een boel problemen hoop ik.
:)

Thx for advise :D

Verwijderd

Topicstarter
mooi dan is dat dus waarschijnlijk de oplossing:) ik ga het morgen proberen. thx all.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:23

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Niets te danken, daar zijn tweakers voor. :P

Whatever.

• monterey
  • Laatst online: 30-11-2025
agp
1e pci =leeg
2e pci =2940u2w scsi
3e pci =sblive retail
4e pci =realtek nic
5e pci =leeg

1e pci slot deeld irq met de agp poort
2e pci slot deeld irq met dma 100 controller
3e pci slot deeld irq met onboard amr slot
4e pci slot deeld irq met usb + pci 5
5e pci slot deeld irq met usb + pci 4

zet bij sblive bij sb16 emulatie lpt pinterpoort sharing aan zodat ie irq 7 gebruikt voor dos ondersteuning

Verwijderd

Ik heb ongeveer dezelfde configuratie en sinds bios update naar 105d geen problemen meer gehad

Verwijderd

Ik heb dus PRECIES hetzelfde probleem...
Lees maar in het forum Processors en MOBO's....... :'(

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

De Live is zowiezo al een brakke kaart wat IRQ Sharing betreft, dus je moet altijd uitkijken waarmee je 'm een IRQ laat delen. Op de KT7 zit 1 slot die geen IRQ hoeft te delen (op de A7V ook?) en daar zit ie bij mij dus in.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Het is zeker weten geen IRQ probleem!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik zou gewoon alle kaarten er uit trekken en alleen de videokaart laten zitten. Dan net zo lang kaarten installeren totdat het zaakje weer foutloopt en dan heb je de boosdoener gevonden. Simpel en doeltreffend ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

ik denk dat je de drivers van je moederbord ook moet installen want daar staat namelijk ook drivers op voor je hardware op die in je systeem zit...

greetz real-one

Verwijderd

Ja, dat heb ik dus ook gedaan, alle kaarten eruit trekken , apart installeren enzovoort...
HET komt door de SOUNDBLASTER LIVE!
Dat is bij mij ook zo.... Maar wat kan je eraan doen...
Ik zit er al over te denken om zo'n Hercules Soundcard te kopen, want ik wordt echt gek hierzo...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 15 februari 2001 10:55 schreef RB het volgende:
Ja, dat heb ik dus ook gedaan, alle kaarten eruit trekken , apart installeren enzovoort...
HET komt door de SOUNDBLASTER LIVE!
Dat is bij mij ook zo.... Maar wat kan je eraan doen...
Ik zit er al over te denken om zo'n Hercules Soundcard te kopen, want ik wordt echt gek hierzo...
Bij mij waren alle vage BSOD's opgelost toen ik de Live in een slot plaatste waar ie geen IRQ hoeft te delen. Dus je kunt wel beweren dat het geen IRQ probleem is, maar dat denk ik zelf wel ;)

• sharkzor
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op maandag 12 februari 2001 22:40 schreef monterey het volgende:
zet bij sblive bij sb16 emulatie lpt pinterpoort sharing aan zodat ie irq 7 gebruikt voor dos ondersteuning
je kan hem beter disablen. wie gebruikt er nu nog dos?

Verwijderd

Het is geen IRQ probleem...
Want bij mij deelt hij geen IRQ..

Verwijderd

Check out www.geforcefaq.com
Daar staan mogelijke oplossingen voor lockups. Volgens mij moet je in die faq ff zoeken naar AGP DRIVING CONTROL.

Suc6

Verwijderd

Ik heb dus een zelfde soort probleem:

PCI1 = leeg
PCI2 = leeg
PCI3 = SBlive
PCI4 = leeg
PCI5 = Realtek NIC

deze config werkt maar als ik een 2e NIC in slot 2 zet werkt de live niet(alleen ruis)
en als ik de NIC in een ander slot zet verdomt de live het(word niet herkend in bios)

Weet iemand hier iets op ??

alvast bedankt

Verwijderd

Ik draai ook op A7V + SB Live:

PCI1=leeg
PCI2=leeg
PCI3=SB Live
PCI4=Hauppauge WinTV
PCI5=leeg

No problemo...
:)

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Pagina: 1