Bestandslocaties in heleboel playlists wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• Dinand Mentink
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-01 15:57

Dinand Mentink

Software Engineer

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een vrij grote hoeveelheid aan muziek (zo'n 25 gig aan mp3) verplaatst tussen 2 computers. Nu is het echter zo dat op de computer waar ik momenteel op ga werken met muziek de muziekbestanden op een andere locatie staan ten opzichte van de playlists, waardoor deze playlists niet meer werken. Omdat ik toch graag mijn playlists weer wil importeren in winamp zou ik graag in één keer het adres in de playlist willen wijzigen. Een voorbeeld:

\Mijn Documenten\Mijn Muziek\Genesis\Platinum Collection\01 - The Lamb Lies Down On Broadway.mp3 zoals het momenteel (foutief) in een playlist staat moet worden:
\Mijn Documenten\Muziek\Mijn Muziek\Genesis\Platinum Collection\01 - The Lamb Lies Down On Broadway.mp3

Is er een programma bekend dat dit doet (ik heb op google gezocht, maar kon niets vinden) of is het mogelijk om hier makkelijk een macro voor te schrijven, of een soort batchbestandje?

Zou iemand me mischien een tip van de hand willen doen?

M.v.g.,

Dinand Mentink

p.s. Ik hoop dat mijn topic titel en locatie kloppen, indien niet, mijn excuses.

Dinand Mentink - www.dinandmentink.nl

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Er even vanuit gaande dat je het hebt over m3u bestanden...
Open er eens een in je favoriete text-editor en doe een 'find/replace'

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Dinand Mentink

Dinand Mentink

Software Engineer

Topicstarter
Ok, dat kan inderdaad. Maar het gaat hier om ongeveer 200 m3u bestanden, en dan is zelfs replace erg veel werk.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zoek een teksteditor die strings kan vervangen in meerdere openstaande bestanden tegelijk. Open vervolgens 10 (of 25) van die m3u-bestanden tegelijk en pas het aan. Het is nog steeds eventjes werk, maar minder dan alles handmatig doen. Verder, je zou een scriptje kunnen schrijven dat alle m3u-bestanden opzoekt in een gegeven directory en vervolgens vanaf de commanline in de bestanden de strings opzoekt en vervangt. Geen idee of dat met de Windows-commandprompt kan, maar het is het nakijken waard lijkt me.

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

UltraEdit kan dit. Search -> Replace in files

Ik gebruik zelf een zelfgemaakte java class die m3u bestandjes aanmaakt. Zo kan ik met het uitvoeren van die class al m'n m3utjes up to date maken.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 10:13

KRG

Doe je bewust een andere structuur nu, qua map? Want anders kan je ook gewoon die extra "Muziek" map er tussen weghalen, zodat je rechtstreeks Mijn Documenten/Mijn Muziek krijgt.

• Dinand Mentink

Dinand Mentink

Software Engineer

Topicstarter
Ik zal UltraEdit proberen, bedankt voor die tip. Ja, bewust een andere structuur (gebruik werkmap voor synchen tussen laptop en pc).

• Dinand Mentink

Dinand Mentink

Software Engineer

Topicstarter
Het is gelukt met UltraEdit, bedankt voor de hulp.

Pagina: 1