[SCSI] VHDCI Loopback kabels?

Pagina: 1
Acties:

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Topicstarter
Nu ik sinds kort mijn 2 poorts Smart Array 530x heb kunnen upgraden naar een mooie 4 poorts wil ik de backplanes van mijn fileserver graag eens elk op een eigen kanaal hebben. Ik heb gemerkt dat er een duidelijk prestatieverschil is zodra ik backplanes aan elkaar doorlus (8 hdd's per kanaal over 2x4 backplane) tov slechts 4 hdd's aan een kanaal. Ik zit echter met het probleem dat 2 van de 4 kanalen enkel een externe VHDCI aansluiting hebben. Nu weet ik van 'vroeger' (P3 tijdperk) dat Compaq de benodigde kabels 'loopback cables' noemde, bijvoorbeeld om het 2e kanaal van een SA3200 intern te kunnen gebruiken. Helaas loop ik op het moment na een flinke zoektocht toch een dood straatje in. Ik heb wel een plaatje kunnen vinden van wat ik zoek:
Afbeeldingslocatie: http://www.cs-electronics.com/images-large/ADP-5400-Dual-PL.jpg
Zoiets, of een exemplaar met de scsi kabels er intern al aan vast is beide een optie. Zou iemand weten waar ik zoiets zou kunnen vinden of waar ik terecht zou kunnen voor dit soort, blijkbaar redelijk exclusieve verloopjes?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hmm nja... Met zo'n ding zou je dus weer 2 interne 68 pins aansluitingen kunnen fixen en dan buitenlangs 2 korte dubbele vhdci kabels niet?

(Ik heb hier wel 2 vhdci naar 68pins kabels liggen, van 1.5 meter. Daarmee sluit je een backplane met 68pins wel op vhdci aan. Dus mocht je interesse hebben PM maar)

meer kanalen gebruiken helpt inderdaad goed..

[ Voor 7% gewijzigd door maratropa op 23-10-2007 14:25 ]

specs

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Topicstarter
Tja, het probleem van 'korte' externe kabels vinden had ik ook al gemerkt, ook dat wordt een hell (30cm zou al prima zijn :S). Op zich zou voor het moment VHDCI->HD68 ook een optie zijn, en dan dus slechts 1 kanaal naar intern halen. Heb atm toch maar 3 SCSI backplanes, en voor het lucratief wordt om de 4e (nu 4x IDE 160GB op hardware raid kaartje) ook door SCSI te vervangen ben ik tohc een jaar of wat verder, maar toekomstgericht denken en dus meteen 2 poorten is ook handig ;)

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:55

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Oude tijden herleven! Met weemoed denk ik terug aan de Mylex DAC960 met drie kanalen, op elk kanaal zeven disks van 4.3GB en je lachtte iedereen uit :)
Je hebt dus twee kabeltjes nodig met een male VHDCI naar een female 68 pins?
Voor die verloopjes kun je terecht bij (bijvoorbeeld) Dell, HP, IBM en soortgelijke firma's. Een (third party) fabrikant waar ik ze in het verleden ook vandaan heb gehaald is Paralan (www.paralan.com), in Nederland is o.a. Plusine (www,plusine.com) importeur van hun producten. Dat gaat wel in de papieren lopen overigens, ik zal in het voorraadhok op het werk ook kijken of we iets hebben liggen wat je kunt gebruiken.

Specs ...ik doe er niets meer aan.