Nu ik sinds kort mijn 2 poorts Smart Array 530x heb kunnen upgraden naar een mooie 4 poorts wil ik de backplanes van mijn fileserver graag eens elk op een eigen kanaal hebben. Ik heb gemerkt dat er een duidelijk prestatieverschil is zodra ik backplanes aan elkaar doorlus (8 hdd's per kanaal over 2x4 backplane) tov slechts 4 hdd's aan een kanaal. Ik zit echter met het probleem dat 2 van de 4 kanalen enkel een externe VHDCI aansluiting hebben. Nu weet ik van 'vroeger' (P3 tijdperk) dat Compaq de benodigde kabels 'loopback cables' noemde, bijvoorbeeld om het 2e kanaal van een SA3200 intern te kunnen gebruiken. Helaas loop ik op het moment na een flinke zoektocht toch een dood straatje in. Ik heb wel een plaatje kunnen vinden van wat ik zoek:

Zoiets, of een exemplaar met de scsi kabels er intern al aan vast is beide een optie. Zou iemand weten waar ik zoiets zou kunnen vinden of waar ik terecht zou kunnen voor dit soort, blijkbaar redelijk exclusieve verloopjes?

Zoiets, of een exemplaar met de scsi kabels er intern al aan vast is beide een optie. Zou iemand weten waar ik zoiets zou kunnen vinden of waar ik terecht zou kunnen voor dit soort, blijkbaar redelijk exclusieve verloopjes?