[Subwoofer] subwoofer geeft front speakers geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-02 18:21

Quakie

quakelen

Topicstarter
Ik heb sindskort een nieuwe pc die ik afgelopen weekend helemaal afgebouwd heb.
Nadat ik klaar was dacht ik laat ik mooi een dvdtje kijken. Na een half uur kwam er ineens onwijs slecht geluid. Ik gaf niet gelijk mijn boxen de schuld dus liet het even zo, maar het ging uiteraard niet weg. Een andere dvd gaf precies hetzelfde. Na een korte inspectie bleek mijn subwoofer ineens ook geluid te geven wat voor de fronts bestemd is.

Nu loop ik al een paar avonden te stoeien, te googlen, te GOTen maar ik krijg het maar niet voor elkaar.

Hardware:
- Cambridge SoundWorks 550
- Onboard Realtek kaart van P35 mobo
- Audigy2 kaart
- Via diverse topics kom ik COAX tegen. Ik heb zaterdag wel mijn Realtek Winfast Expert2000 vervangen voor een Hauppauge PVR150 (omdat deze gelijk door Vista herkent wordt en onder Media Center werkt) Dit is enige wat veranderd is aan mijn pc. Rest wegens schoonmaak zijn boxen verplaatst.

Het volgende zelf gedaan:
- nieuwe drivers, oude drivers, elke setting getest zowel onder Vista als Xp geen wijziging.
- audigy2 kaart erin geschroefd en deze getest.. helaas zelfde, als sub geluid geeft is het geluid wat door me fronts moet. Uiteraard doen me fronts het wel gewoon goed.
-kaarten verwijderd, weer geinstalleerd geen wijziging
-andere inputs gepakt zoals mic in etc, geen wijziging

Uiteraard in paniek, want ben nog steeds even gek op me boxen als dag 1, bedacht ik me. Pak je oude pc daar werkte het vast wel op. Zo gedacht zo gedaan. helaas zelfde brakke geluid.

Nu ben ik totaal niet audio technisch, maar als ik logisch nadenk zou je verwachten als je muziek speelt en je alleen orangje center/sub stekker aansluit je alleen de subwoofer moet horen? Ik hoor dan helemaal niks. Zodra ik mijn groene aansluit krijg ik geluid uit me boxen en subwoofer geeft weer vrolijk front geluid door. Ik kan niet daadwerkelijk de stemmen hoor behalve als ik tv kijk? Ik hoorde Olav Mol zondag nog door me sub ineens!?

Ik heb zelfs een hele oude gare 2.1 setje aangesloten. Ook door komt stemgeluid uit me sub. Ik weet wel gelijk dat het geen subwoofer is want het geluid is niet vervormd.

Ik hoop niet dat me subwoofer kapot is. Ene kant verwacht ik het niet, omdat oude gare 2.1 setje het ook niet goed doet. Andere kant, op oude pc waar het altijd gewerkt heeft doet me subwoofer ook ineens niet het juiste meer.

Ik zit op dit moment op me werk, maar ik hoop dat iemand een idee heeft waar ik het moet zoeken.
Ik weet het op dit moment niet meer en zover ik weet alles al 3x getest en gedaan. Ik ben niet al te audio technisch.

Ik teken nergens meer voor

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-02 19:56

HaterFrame

Well... Poo came out!

Volgens mij zit er bij die drivers een optie om de Fronts met de sub te wisselen.

I am the great Cornholio!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-02 18:21

Quakie

quakelen

Topicstarter
helaas, kan ik die optie niet vinden. Er is alleen een optie om de center met subwoofer te wisselen. Geluid gaat dan uit.
Toevallig vanavond nogmaals er mee verder gegaan. Ik ben bezig om een pc te herstellen en zonder deze geef ook doodgewoon front geluid via me subwoofer. Dit is op dit moment 3e pc die dit doet en ik ga steeds meer denken dat me subwoofer kapot is.

Als ik bijv 5.1 geluid selecteer en ik stel in dat ik alleen fronts en een sub heb, hoor ik toch geluid uit subwoofer komen als ik center selecteer (lichtjes) Bij subwoofer is dit hetzelfde geluid (font deuntje volgens mij) maar dan harder. Hierdoor denk ik weer dat het al vanuit Windows verkeerd over de kabels wordt gestuurd.

Echter ben ik bang als ik een nieuwe set aanschaf dat ik het weer heb omdat me oude setje zelfde kuren vertoont.
Kortom, ik hoop dat iemand me verder op weg kan helpen... of desnoods een manier weet om simpel me subwoofer uit te schakelen maar wel me fonts het blijven doen. Deze lopen via de subwoofer voor diegene die setje niet kent. De 2 fonts (75watt) geven noodgedwongen voldoende "sound" voor nu. Nu is het gewoon niet aan te horen.

Ik teken nergens meer voor