Asus P4p800S-X boot niet

Pagina: 1
Acties:
  • 864 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• luppien
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-04 13:22

luppien

All u have R Belong To Me

Topicstarter
Sinds gisteravond is mijn computer er opeens mee opgehouden. Hij doet helemaal niets meer en kan dus ook niet booten. Ik heb langzaam alle hardware verwijderd en gekeken of hij met enige wijziging wel wou booten maar daar lijkt het niet op. Hierdoor had ik het idee dat het problem met het moederbord te maken zou hebben.

Eerst heb ik op de site van asus gekeken naar de moederbord codes. Het rare is dat de asus site dus vraag of het lampje op je moederbord aan of uit staat terwijl mijn lampje heel erg knippert. Ik heb daarna alles geprobeerd wat ik kon doen met de optie lampje aan maar boot niet en fan start niet.

Uit eindelijk post ik mijn probleem dus maar hier aangezien ik er echt niet uit kom en ik me dus lagnzaam begin af te vragen of ik aan een nieuw moederbord toe ben.

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-05 21:16

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Beetje onnozele vraag misschien, maar kun je wél in je bios komen? Of ook dat niet...??

• luppien
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-04 13:22

luppien

All u have R Belong To Me

Topicstarter
nee ik kan helemaal niks. de fan gaat niet eens spinnen en buiten het lampje op het mobo brandt er ook niets.(mijn muis brande normaal altijd ook als de computer uitstond)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door.
Mijn gok is dat het mobo brak is, omdat de P4P borden er nu eenmaal om bekend staan spontaan dood te gaan met vreemde symptonen, maar goed, zonder te testen kun je natuurlijk nooit helemaal zeker zijn.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-05 06:35

E-Vix

Nu met sneeuw!

Wat zegt je handleiding over een knipperende led? Handleiding is eventueel ook te downloaden van de Asus site als je hem niet meer hebt.
Ik gok zelf dat óf je voeding een verkeerd signaal geeft en je mobo je dat door middel van dat ledje duidelijk wil maken, of dat je mobo overleden is en dat het knipperen op een algehele storing duid.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Ik denk dat dit het einde van je moederbord is. Het ledje is namelijk bedoeld om de power status aan te geven, ik vermoed dat enkele componenten op het moederbord niet reageren waardoor hij gelijk alles blokkeerd.

Verwijderd

Ik heb overigens net in mijn eigen handleiding gekeken zonder resultaat. Ik heb een P5n-e sli, maar ook van asus. Je zou contact met ze kunnen opnemen.

Verwijderd

Als ik jou was zou ik eens op de asus download site kijken: http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

Er zijn diverse problemen met een aantal BIOS versies voor jouw mobo geweest. Mogelijk heb jij een van die BIOS versies?

Verder zou ik je pc eens een halve dag van het stroom laten, en zorgen dat alle rest-stroom uit je pc / mobo is, en hem dan nog eens aanzetten en direct je BIOS updaten?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 12:43:
Als ik jou was zou ik eens op de asus download site kijken: http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

Er zijn diverse problemen met een aantal BIOS versies voor jouw mobo geweest. Mogelijk heb jij een van die BIOS versies?

Verder zou ik je pc eens een halve dag van het stroom laten, en zorgen dat alle rest-stroom uit je pc / mobo is, en hem dan nog eens aanzetten en direct je BIOS updaten?
Dat zou betekenen dat je moet gaan hotflashen, gezien het systeem compleet dienst weigert.

Verder kun je prima met een ATX reset de reststroom van je systeem afhalen, daarvoor hoef je hem echt niet aan halve dag van het stroomnet af te laten.
Pagina: 1