[USB-stick] belangrijke bestanden weg

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Vanmiddag wilde ik verder gaan werken aan mijn verslag in Word. De *.doc bestanden staan op een MP3 speler met 1024MB aan ruimte. Helaas kon ik niet verder werken, omdat er geen bestanden meer op staan. Ik ben ineens alles kwijt.

Het gekke is; onder eigenschappen wordt weergegeven dat 956MB gebruikt is er 20MB aan vrije ruimte beschikbaar is. Maar als ik de drive open, staat er niets op. Ook geen verborgen bestanden.

Wat ik heb geprobeerd:

- Verborgen bestanden en mappen weergeven.
- Programma "File Recover" gaf 20 bestanden, waarvan veel beschadigd. Helaas geen *.doc files.
- Smart Flash Recovery. Vond nauwelijks iets.

De bestanden hebben grote waarde voor mij. Maar ben bang dat de drive beschadigd is oid.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:59
Heb je het al op een andere computer geprobeerd?

No production networks were harmed during this posting

• Me_Again
Ja, dat heb ik ook geprobeerd.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:07

remco_k

een cassettebandje was genoeg

De enige opties die ik ken zijn inderdaad de standaard recovery tools, windows schijfcontrole er ook al op losgelaten?

Alles kan stuk.

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:41

mendel129

Radioactivator

Dit is dus de reden waarom er zoiets bestaat als "veilig verwijderen" :X

Sla je dit toevallig regelmatig over?

Bringer of heat, food and silence!

• Me_Again
Windows schijfcontrole gaf 0 fouten aan.

Had er geen rekening mee gehouden dat de usbstick stuk zou kunnen gaan...

[ Voor 54% gewijzigd door Me_Again op 23-10-2007 16:39 ]

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:39
Eén van de veel gemaakte fouten, werken vanaf floppy/USB-stick, had het opgeslagen op je harde schijf en gebruik de USB-stick puur als transportmedium, maar ja, achteraf is dat makelijk te zeggen.
Had het vroeger in het dostijdperk al last van, dus mezelf eigen gemaakt altijd backups te maken van belangrijke data

• remco_k
  • Laatst online: 21:07

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Alles kan stuk. Vooral als je de stick niet veilig verwijderd zoals boven je word verteld.
Dan gaat de stick zelf niet stuk, maar het filesystem erop kán (lees goed: kan) stuk gaan. En dan ben je de sjaak.

Los daarvan moet je belangrijke bestanden nooit op 1 plek hebben staan. Of dat nou een memory stick is of een dikke raid array doet er niet toe; zorgen voor een backup is net zo belangrijk als de inhoud van de files.
Verder heb je kans dat word misshien nog ergens in een temp mapje een kopietje heeft staan van je bestanden. Kijk daar eens naar.

Alles kan stuk.

• RemcoDelft
  • Laatst online: 11-05 19:37
MadDog11 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:54:
Eén van de veel gemaakte fouten, werken vanaf floppy/USB-stick, had het opgeslagen op je harde schijf en gebruik de USB-stick puur als transportmedium, maar ja, achteraf is dat makelijk te zeggen.
Had het vroeger in het dostijdperk al last van, dus mezelf eigen gemaakt altijd backups te maken van belangrijke data
Ik verbaas me er ook nog steeds over dat er mensen zijn die een USB-stick als *enige* opslagmedium gebruiken...
Ontopic Wellicht dat je met undelete-tooltjes nog wat kan redden.

Verwijderd

Probeer File Scavenger. Heb ik al eens een 60 GB aan data mee kunnen terughalen nadat de betreffende partitie was geformatteerd en her-installed.

Evt gewoon aanschaffen voor een 100% versie.

[ Voor 6% gewijzigd door pasta op 24-10-2007 13:45 ]

Pagina: 1