Toon posts:

[Windows XP] CD-ROM opstartfout bij installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer start niet meer op en daarom wil ik Windows XP opnieuw installeren. Normaal volg ik bij een formateerbeurt de makkelijkste procedure door de XP-CD in de CD-Rom te doen en vervolgens het welbekende 'Druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten'-verhaal.

Nou heb ik een probleem, want deze melding geeft hij niet meer weer. Ik heb de first boot device veranderd in de CD-Rom en de rest veranderd in Disabled. Als ik dit heb gedaan geeft hij de foutmelding ' Boot disk failure, instert system disk'. Bij het opstart venster hekent hij wel gewoon mijn CD-Brander en normale CD-Rom station.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn en hoe ik de CD-Rom opgestart krijg? Ik heb het al geprobeerd door de BIOS te resetten, maar dat mocht ook niet baten.

Alvast bedankt!

Frank

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Een niet bootende CD vanuit de BIOS heeft niks met Windows te maken.

WOS > Processors, Mobo's & Geheugen

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-05 19:55
Ik ken het probleem, heb het zelf paar dagen geleden gehad. Zie mijn post daarover...Zoekt en gij zult vinden verhaal...

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:07
Nieuwe CD ergens vandaan vissen.

Verwijderd

Topicstarter
SharpEdgeOne schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:01:
Ik ken het probleem, heb het zelf paar dagen geleden gehad. Zie mijn post daarover...Zoekt en gij zult vinden verhaal...
Volgens dat topic zou ik dus gewoon een andere XP CD moeten gebruiken? :)
Nieuwe CD ergens vandaan vissen.
Precies :+

Vage is dat de CD-Rom het op mn andere PC wel doet, maargoed.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 13:05 ]

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
Je moet minimaal een harde schijf in het systeem hebben om te installeren. Daar zal de melding waarschijnlijk over gaan.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

Verwijderd

Topicstarter
Topic kan dicht! Het was inderdaad de CD, raar.. Want de originele doet het niet meer!

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-05 19:55
Bij mij precies het zelfde, orginele dvd`s pakten niet maar een stiekeme deed het wel...
Pagina: 1