Computer in netwerk opnemen

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Olaf90
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-09-2022
Hallo,

ik zit hier thuis met 5 pc's in een netwerk, 4 daarvan kunnen allemaal verbinding met elkaar krijgen. De vijfde niet. De vijfde computer heeft echter wel internet en zit ook gewoon in de zelfde switch als de andere vier. Alle computers zijn toegevoegd aan de zelfde werkgroep en staan op automatisch ip-adres toewijzen.
Ik heb echt geen idee hoe ik nu de vijfde pc er ook bij het netwerk kan krijgen. Het is de bedoeling om tegen elkaar te kunnen gamen over de lan.

Alvast bedankt.
Groeten, Olaf.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Heeft die 5e pc misschien een programma als norton internet security geinstalleerd staan?
Zoja, dan is dat de boosdoener.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geef eens wat meer specs over je OS en de instellingen. Kun je die 5e pc wel gewoon pingen? Staan firewalls uit, gebruik je mogelijk software die het verhindert dat het met elkaar werkt?

• Olaf90
Alle pc's draaien op windows xp professional. Staan geen firewalls op. De vijfde computer kan wel pingen met het modem maar niet met 1 van de andere computers.

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-03 08:35
wele ipadressen hebben de pc's (internet adressen, te achterhalen met het commando ipconfig)

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• Olaf90
Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/266/21488864aj1.jpg

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
en de andere machines?
Iets meer info alsjeblieft.

• Olaf90
De andere precies het zelfde behalve de 192.168.1.6 daar is natuurlijk de laatste 6 anders.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:35
..

[ Voor 100% gewijzigd door _Apache_ op 23-10-2007 14:02 ]

• basz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-10-2025

basz

Professioneel prutser

En hoe heb je geconstateerd dat de 5e pc 'geen verbinding' kan krijgen? 'geen verbinding' is net zo'n wollige storingsmelding als 'doet het niet', dus wees wat specifieker.
Wat heb je geprobeerd
Wat was de uitkomst daarvan
etc

je verhaal over dhcp, switch en werkgroep was wel erg duidelijk overigens hoor :9~

[ Voor 18% gewijzigd door basz op 23-10-2007 13:33 ]

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
is de subnetmask ook overal gelijk?
Daar wil ook nog wel eens een foutje insluipen.

Als je alle ip-adressen en subnetmasks goed hebt staan en je kan NIET pingen van en naar de betreffende pc dan hou je de volgende mogelijk oorzaken over:

- Defecte netwerkkaart
- Kapotte UTP kabel
- Defecte switch(poort)
- Netwerkverbinding disabled
- Firewall die te streng is

Zijn er mss nog een paar, maar dit is het belangrijkste wel.

• basz

basz

Professioneel prutser

Ik ga voor m'n beurt, ik weet het...
is de subnetmask ook overal gelijk?
Daar wil ook nog wel eens een foutje insluipen.
DHCP, dus lijkt me sterk.
- Defecte netwerkkaart hij kan internetten
- Kapotte UTP kabel idem
- Defecte switch(poort) idem
- Netwerkverbinding disabled idem
- Firewall die te streng is
De laatste is een optie, maar daar stond nog een vraag van iemand over open geloof ik?

• basz

basz

Professioneel prutser

job schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:44:
Heeft die 5e pc misschien een programma als norton internet security geinstalleerd staan?
Zoja, dan is dat de boosdoener.
Norton internet security is per definitie de bron van alle kwaad. 8)

• Olaf90
basz schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:30:
En hoe heb je geconstateerd dat de 5e pc 'geen verbinding' kan krijgen? 'geen verbinding' is net zo'n wollige storingsmelding als 'doet het niet', dus wees wat specifieker.
Wat heb je geprobeerd
Wat was de uitkomst daarvan
etc

je verhaal over dhcp, switch en werkgroep was wel erg duidelijk overigens hoor :9~
Hij kan geen lan servers vinden, terwijl alle andere pc's ze wel zien. Ook kan hij geen bestanden delen met de overige computers.

Verwijderd

Ok dus je kan wel internetten op de betreffende PC
Maar niet pingen naar alle andere PC's die op de switch en ook zelfde subnet zitten.

Je zegt dat er geen firewall etc opstaat ik zou als ik jouw was hier toch maar iets beter naar kijken.
Het probleem dat je hebt is geen hardware.
Er moet ergens een stukje software (firewall antivirus of misschien spyware ) zijn die je netwerk verbinding dermate blokkeert.

Kijk eens wat het verschil is qua software op de verschillende PC's.

• basz

basz

Professioneel prutser

Olaf90 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:43:
[...]

Hij kan geen lan servers vinden, terwijl alle andere pc's ze wel zien. Ook kan hij geen bestanden delen met de overige computers.
Dat bestanden delen is een paar lagen hoger dan waar het probleem ligt, denk ik. Dus daar richt ik me even niet op.
Met 'hij kan geen lan-servers' vinden klinkt het alsof deze constatering gebaseerd is op het feit dat je in een bepaald spel geen servers te zien krijgt. Klopt dit? En zoja; welk spel?

Het kan ook nog in de route-tabel zitten.. Hoewel onwaarschijnlijk. Geef eens de output van het commando "route print"?

Verwijderd

Je kunt eens proberen de netwerkkabel van pc 5 met een van de anderen te verwisselen.

@basz: Start at the beginning, right ;)

Overigens bedoel ik dus ook de stekker van de netwerkkabel van pc5 gewoon in een andere poort op de router steken...

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 14:05 . Reden: typo ]

• basz

basz

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:01:
Je kunt eens proberen de netwerkkabels van pc 5 met een van de anderen te verwisselen.
Héél erg low-level en down-to-earth. I like :P

@Q-T: Waarmee we hier gelijk een goed begin voor een template hebben gemaakt voor de eerste reactie op álle toekomstige nieuwe topics in Netwerken.. :+

[ Voor 23% gewijzigd door basz op 23-10-2007 17:20 ]

Pagina: 1