Toon posts:

XG Dragon Case ingebouwde voeding goed?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://images.devshed.com/dh/stories/XG_Dragon_Case/image027.gif

Dat staat op het etiketje van de voeding die bij deze case zit: http://www.mgecompany.com/xg/products_cases_dragon.php

Hier zijn de specs van de case-loze losse onderdelen:

RAM
2x DDR2 800 1024MB CL5

Grafische kaart
Club3D GeForce 8800GTX 768MB GDDR3

Harde Schijf
Samsung SpinPoint T166 400GB SATA2 16MB 7200RPM

DVD-brander
NEC DVD±RW brander AD-7170 IDE Zwart, DVD+R/+RW/DVD-R/-RW/Ram

Moederbord
Gigabyte GA-P35-DS4, P35, Socket-775, ATX, Silent Pipe, 1333FSB, 2xPCI-Ex16

Processor
Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

Mijn vraag is dus of ik deze voeding wel moet vertrouwen, kan het de rest stroom geven? Krijg ik geen problemen?
Ik hoop dat deze topic niet wordt afgeschertst als 'is mijn pc goed' topic ding, want daar gaat het mij niet om.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:27

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het zal voldoende stroom leveren, ik weet alleen niet als de lijnen wel zo betrouwbaar zijn.
Ik zou voor de zekerheid een A-merk nemen zoals Tagan, Zalman etc :)

Neem wel Welke voeding heb ik nodig? Deel 18 eens voor de zekerheid door. Daar staan veel tips in :)

hoeveel 6 pins aansluitingen heeft die voeding trouwens?

[ Voor 37% gewijzigd door Outerspace op 23-10-2007 12:04 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Gezien de amperages op de 12V-lijn zou ik die pc er niet aan toevertrouwen. Het etiket claimt 14 + 12 A, maar totaal slechts 180 Watt, wat neerkomt op 15 A. Dit gaat denk ik nooit genoeg zijn om een 8800GTX te voeden, laat staan de rest van je hardware. Je zou even op moeten zoeken hoeveel Ampere die kaart nodig heeft, maar ik geef je weinig kans. Zie trouwens ook Welke voeding heb ik nodig? Deel 18.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, dus het zal niet werken? Ik weet niet hoeveel pins aansluiting en het heeft, maar dat doet er niet toe want ik besluit de

Seasonic S12 Powersupply 500W, 120mm Fan, 6xSATA, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin

te nemen. Die werkt toch wel, hopelijk?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:27

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je hebt 2xPCI-e nodig voor je videokaart voor zover ik weet. Deze zal wel voldoende zijn (ook qua het aantal Watt). Misschien is het verstandiger om voor een iets zwaardere versie te gaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Outerspace op 23-10-2007 12:16 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)