2x1 gig pc6400 + 1x1 gig pc3200 sneller?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-12-2025
Topic kan gesloten/verwijderd worden.

Hallo allemaal,

Ik heb gisteren een nieuwe pc besteld, deze zal ongeveer volgende week binnenkomen. Maar nu heb ik een vraagje.

In mijn oude pc (dell dimension 3000, ja ik weet het :'( ) heb ik 1 gig kingston value ram pc3200 erbij gekocht. (er zat 2 x 256 in, nu 1x256+1x1024 pc3200)
Nu heb ik in mijn nieuwe pc een Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 Kit (2x1024 dual channel).

Stel nu dat ik ook nog eens het pc3200 balkje erbij doe op mijn mobo (GigaByte P35C-DS3R). Zou ik er dan uiteindelijk op vooruit gaan? Qua snelheid e.d.? Of zou ik het verschil amper merken of er juist op achteruit gaan?

Ik heb zelf redelijk verstand van pc's, heb mijn pc dan ook zelf samengesteld, maar hier zou ik graag antwoord op willen. Als jullie meer informatie nodig hebben, vraag het dan gerust!

Alvast bedankt! :)

Verwijderd

pc3200 DDR1 kan niet in dat bordje, daar kan alleen DDR2 in.(en ddr3, maar niet tegelijk :P)

(En verder als je 3 dimms er in stopt verlies je je dualchannel en ga je dus in snelheid achteruit)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 11:41 ]

• Boagriuz
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:32:
pc3200 DDR1 kan niet in dat bordje, daar kan alleen DDR2 in.
Oke, dom, stom van me, totaal vergeten naar te kijken. Harstikke bedankt he! ;)

Verwijderd

Als je denkt dat je DDR geheugen in een DDR-2 of DDR-3 geheugenslot krijgt, moet je dat zeker doen. Wil je echter je moederbord heel houden, dan zou ik het niet proberen ;)

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-03 12:31
Dus je wilt naast je pc6400 wat ddr2! is pc3200 wat ddr1! is erbij prikken? Dus dan heb je zou je in je 4 geheugen bankjes 2*DDR 2 hebben en 2*DDR 1? Dit gaat niet. De bankjes waar DDR2 ingaat slikken fysiek geen DDR1.

Als je 2* DDR 1 in AMD 3000+ configuratie wilt doen waar nu al 1 keer pc3200 (DDR1) in zit, dan gaat dat wel. Maar DDR2 en DDR1 op 1 moederboard samen gaat niet. Correct me if im wrong.

Handleiding zit waarschijnlijk ook wel in je moederbord doos. Ik zou zeggen lees die even, doen normaal best veel mensen voordat ze een pc bouwen. Vooral als ze niet weten of DDR1 in een DDR2 slot past.

[ Voor 20% gewijzigd door Gizzy op 23-10-2007 11:36 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

• Boagriuz
Gizzy schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:35:
Dus je wilt naast je pc6400 wat ddr2! is pc3200 wat ddr1! is erbij prikken? Dus dan heb je zou je in je 4 geheugen bankjes 2*DDR 2 hebben en 2*DDR 1? Dit gaat niet. De bankjes waar DDR2 ingaat slikken fysiek geen DDR1.

Als je 2* DDR 1 in AMD 3000+ configuratie wilt doen waar nu al 1 keer pc3200 (DDR1) in zit, dan gaat dat wel. Maar DDR2 en DDR1 op 1 moederboard samen gaat niet. Correct me if im wrong.

Handleiding zit waarschijnlijk ook wel in je moederbord doos. Ik zou zeggen lees die even, doen normaal best veel mensen voordat ze een pc bouwen. Vooral als ze niet weten of DDR1 in een DDR2 slot past.
Sorry ik heb totaal verkeerd gekeken. Ik dacht serieus dat er ook DDR1 in kon. Had het waarschijnlijk wel gemerkt als ik mijn ddr1 pc3200 erin probeerde te duwen >:) . Anyway thx voor de reacties, voortaan eerst even dubbelcheck voor ik vragen stel :*)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topic kan gesloten/verwijderd worden.
- om slotjes roepen is NIET de bedoeling. Ook niet als het een topic betreft die je zelf geopend hebt. Vind je dat een topic niet aan beleid voldoet, maak een Topicreport aan
- topics worden al helemaal niet zomaar verwijderd. Het is hier geen helpdesk :o Als je topic aan het beleid voldoet blijft het open en beschikbaar voor verdere discussie of voor anderen met dezelfde vraag die via de search op zoek gaan. Als je topic niet aan het beleid voldoet gaat het op slot maar wordt het niet verwijderd. Ook van foute topics kunnen mensen leren - namelijk hoe het niet moet...

Dit topic gaat dicht wegens niet genoeg eigen inzet om de specs van je hardware op te zoeken. Je zou snel zat hebben kunnen vinden dat de Dell DDR1 heeft en jouw Gigabyte mobo dat niet support (en met een beetje meer inzet dat hoewel sommige moederborden wel meerdere types geheugen ondersteunen, ze nooit meer dan een type tegelijk kunnen aansturen)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.