Toon posts:

Probleem met Zwervende Profielen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Windows 2003 SBS R2 server dutch met 6 winXP Sp2 Dutch clients. Ik heb mijn gebruikers ingesteld zodat deze zwervende profielen moeten gaan gebruiken. Ook de rechten staan goed. Dit is niet mijn probleem. De server geeft geen foutmeldingen, de client ook niet bij het inloggen van de gebruikers. Op het moment als de gebruikers afgemeld worden krijg ik ook geen foutmelding, maar de profielen worden niet opgeslagen. Hij laat de mappen leeg. Ik heb alles nog standaard staan, zoals dit na installatie wordt neergezet. Heeft er iemand een idee? Ik kom er echt niet uit.

Pad is: \\w2k3server\Profiles$\%Username%

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-03 23:07
Gebruiken de werkplekken toevallig Nvidia kaarten?

Als je namelijk de Nvidia driver gebruikt werken roaming profiles niet meer omdat een proces actief blijft.
Nvidia service op disabled zetten en via msconfig uitzetten is dan de oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
HELD!!!!!

even kijken of het werkt! Post het zometeen!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-03 23:07
Werkt het nou eigenlijk?
Altijd wel handig als je even meld of het wel/niet werkt...

Verwijderd

Redje schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:23:
Gebruiken de werkplekken toevallig Nvidia kaarten?

Als je namelijk de Nvidia driver gebruikt werken roaming profiles niet meer omdat een proces actief blijft.
Nvidia service op disabled zetten en via msconfig uitzetten is dan de oplossing.
Het killen van het proces dat de registry/profile vasthoudt kun ook laten doen met deze mooie Microsoft tool.
User Profile Hive Cleanup Service
Deze zorgt ervoor dat het proces of de processen die het geheel blokkeren gestopt worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 15:46 ]