Naam van oud 'grafisch' DOS desktop programma

Pagina: 1
Acties:

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:24
Ik ben op zoek naar screenshots of andere informatie over een programma dat vroeger op onze 286 huiskamer pc heeft gestaan. Dit programma heette volgens mij 'Packard Bell' (alhoewel het me logisch lijkt, weet ik niet zeker of het verband heeft met de computerfabrikant; de computer was echter geen PB). Het was een programma dat opstartte nadat de computer/DOS was opgestart. Je kon een soort snelkoppelingen maken naar programma's en die kwamen dan op het scherm te staan als grote vierkanten naast elkaar (eventueel met een plaatje erin, wij gebruikten altijd het plaatje met een computermuis erop). Als je op zo'n pictogram klikte, opende het programma. Als het programma afsloot, keerde je terug naar 'PB'. Ik weet ook nog dat je de muisaanwijzer kon wijzigen van een cursor naar een blank of donker handje.

Het is alleen voor de nostalgische waarde dat ik dit programma graag nog eens zou willen zien. Een zoektocht op internet met uiteenlopende trefwoorden heeft helaas weinig opgeleverd. Misschien weten jullie wat ik bedoel?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Programma zelf ook gehad. Ook niet op een PB. Waarschijnlijk heeft dat wel iets te maken met legaliteit toentertijd :)

het heette zeker Packard Bell, maar dat zoekt natuurlijk wel wat lastig. Het werkte wel fijn.

het startte overigens alleen maar op omdat ik de (volgens mij menu.exe) executable in mn autoexec.bat had gezet.

[ Voor 21% gewijzigd door Hann1BaL op 23-10-2007 10:57 ]

• StijnH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-01 13:51
Een 'search' naar Packard Bell op wikipedia leverde me dit op: http://en.wikipedia.org/wiki/Packard_Bell_Navigator
Packard Bell Navigator was an alternative shell for the Windows 3.1 and Windows 95 operating systems. The shell was designed to be simpler to use for computer novices by representing applications as objects in a virtual home.

Packard Bell Navigator shipped with Packard Bell personal computers in middle 1990s.
Ik vermoed dat dit is wat je zoekt?

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:39
Voor DOS vond ik: Packard Bell Menu System. Is dat 'm?

http://www.bobgroves.pwp.blueyonder.co.uk/freebies.htm#DOS
Contains: Probably the best menuing system for DOS that I've ever come accross. Issued for use on Packard Bell computers, but equally usable on any kind of DOS based system. Nice big buttons, colourful icons and mouse pointers, looks good and is a very friendly menu to use.

[ Voor 53% gewijzigd door Kalentum op 23-10-2007 11:00 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Thats it :) Zeker weten

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:24
Haha, heel mooi! Bedankt allemaal! :)
Pagina: 1