[outlook 2003] Kan zoekgeschiedenis niet wissen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.872 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03 15:56

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Topicstarter
Situatie
Exchange 2000 server met Outlook 2003 clients. Maar volgens mij is het gewoon inherent aan Outlook an sich.

Uitdaging
De zoekgeschiedenis moet weg.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/714881bc8d3a166feb784fe1a21284d5/full.jpg

Ik wil dus graag dat ik de mogelijkheid heb om de teksten 'telefoon', 'test' en 'nog een test' te kunnen verwijderen. Hoeft niet selectief.

Ondernomen acties
  • De 'wissen' knop is het niet: Deze is alleen om weer terug te komen in je normale inbox.
  • Alle cache gewist, internet cache, temps geleegd, met Ccleaner alles gewist dat ik kon wissen
  • Via google gekomen op de volgende resultaten:
  • Via deze link in het register zitten hacken, zonder resultaat
  • Dit helpt niet
  • Erachter gekomen dat er meerdere mensen zijn met dit probleem: Deze, deze en deze personen stellen dezelfde vraag en krijgen of geen antwoord, of een link naar pagina's waar ik ook al ben geweest of geven oplossingen die niet werken
  • Via de search het idee heb gekregen dat de vraag hier nog niet gesteld is (maar als iemand hem kan vinden: _/-\o_ )
  • Idem in de Microsoft database
Gevolgde suggesties (dank!)
  • @Falcon : Nieuw Outlook-profiel maken
    Het gaat me te ver iedere keer een nieuw profiel te maken om alleen de zoekresultaten te wissen.
  • @Falcon : Bestand extend.dat uit profiel verwijderen, daar zouden diverse instellingen van Outlook in worden opgeslagen
    Werkt niet, instellingen worden weer gevuld vanuit het register, ook de zoektermen.
  • @KRG : Bestand extend.dat legen

Werkt niet, het is geen tekstbestand, verder zie vorige opmerking
  • @Palomar : Zoekresultaat selecteren en op delete drukken
Opmerkingen
De geschiedenis lijkt zichzelf spontaan na een tijdje te wissen, maar ik kan er geen vinger op leggen wanneer dat is. Ik kan er ook niet achter komen in het register waar dit nou wordt opgeslagen.

[ Voor 16% gewijzigd door Marlibica op 26-10-2007 09:16 . Reden: Div gevonden info toegevoegd ]

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:22

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nieuwe Outlookprofiel aanmaken?

C:\Documents and Settings[username]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\extended.dat verwijderd?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica

Marlibica

Topicstarter
Had ik nog zó m'n best gedaan :( ;)

Dank voor je hulp.
Nieuw outlook profiel aanmaken gaat me te ver. Of het werkt weet ik niet, dat laat ik even in het midden.
Die extend.dat moet wel iets hebben; als ik die wis, zijn inderdaad de resultaten even weg, maar als ik dan nóg een keer klik zijn ze weer terug! En het bestand extend.dat ook weer terug. Waar heb je dit vandaan?

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 22:53

KRG

En als je nou ipv het bestand verwijderd, het bestand van binnenuit leegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica

Marlibica

Topicstarter
Het is niet zomaar een tekstbestand. Bovendien heb ik het idee dat dit bestand ergens anders vandaan wordt aangepast. De zoekrestultaten worden dus ergens anders vandaan hierin opgeslagen. Lijkt het.
Ik heb geprobeerd het bestand read-only te maken; daar trapt hij niet in :)

[ Voor 76% gewijzigd door Marlibica op 23-10-2007 15:45 ]

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 09:22

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dit komt waarschijnlijk omdat je Outlook nog open had staan (of misschien activesync die er voor zorgt dat outlook.exe blijft aanstaan).

Zorg dat outlook.exe niet in je processenlijst staat en daarna het extended.dat verwijderen. Outlook starten.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica

Marlibica

Topicstarter
Dat heeft niet geholpen.
Ik heb even extend.dat door Google gehaald, daar kwam ik via deze link het volgende tegen (gaat over een totaal ander probleem):
OK. Probeer dit eens. Sluit Outlook af. Zoek naar de file 'EXTEND.DAT' en verwijder deze (hernoemen in 'Extend.old' mag ook). Start 'Outlook' nu opnieuw op.

De vermoedelijke reden. 'Outlook' cashed alle registerinstellingen in de file 'Extend.dat' zodat het programma niet steeds in het register hoeft te kijken wanneer het opstart. Wanneer het register veranderd (in jouw geval de installatie van McAfee), wordt 'Outlook' hiervan niet op de hoogte gesteld. Door de file 'Extend.dat' te verwijderen wordt Outlook geforceerd opnieuw in het register te kijken en een nieuwe 'Extend.dat' file aan te maken.
Dit klinkt aannemelijk, en bevestigt dus wat ik al dacht, dat bestand wordt gevuld door instellingen vanuit het register. Nu hoef ik alleen nog maar te weten waar dat vandaan komt.. :) Helaas heb ik al gezocht tot ik een ons woog, de zoektermen staan niet als platte tekst in het register :(

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica

Marlibica

Topicstarter
Eune tweuje Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/69378/full.jpg :)

Anyone?

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Werkt het ook niet door een item te selecteren en dan op de delete-toets op je toetsenbord te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica

Marlibica

Topicstarter
Dom. Dat had in de startpost moeten staan. Dat werkt helaas niet, alhoewel ik dat idd wel logisch had gevonden.

[ Voor 1% gewijzigd door Marlibica op 26-10-2007 09:16 . Reden: typo ]

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica

Marlibica

Topicstarter
Ik wil het toch nog één poging geven.. Plz?? :)

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Al eens in het register gezocht achter die bepaalde strings?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Pagina: 1