Toon posts:

Asus probe geeft aan dat MB over verhit

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben op dit moment bezig met mijn systeempje.

ik heb een

Asus p5w DH deluxe
x1900 crossfire edition (met Zalman Fatal1ty FC-ZV9 koeler)
e6600 (met Zalman Fatal1ty FS-C77 koeler)
1 Gb aan GEIL geheugen (met standaard Heatspreader) en 1 GB aan onbekend geheugen (ooit een x gekregen)

het systeempje blijft over het algemeen cool. Nu ervaar ik wel een probleem. als ik aan het gamen ben wordt Asus probe helemaal gek en zegt dat de MB over verhit (43 graden) nou weet ik niet over er hier gepraat wordt over mijn Videokaart of over geheugen mijn geheugenrepenAfbeeldingslocatie: http://img523.imageshack.us/img523/3195/speedfanhi5.jpg

• Rangourthaman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-11-2022
Er word hier als het goed is gesproken over de Northbridge, dat is de chip onder je CPU.
voel daar maar eens aan; als dat ding koud is, is waarschijnlijk de pasta eronder niet lekker meer waardoor hij de hitte niet goed doorgeeft aan de heatsink

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
43 graden is niet oververhit. Wat de chipset precies kan hebben, kun je bij Intel opzoeken, maar het is in ieder geval veel meer dan dit.. Ik ga eens kijken.

De storage temps zitten iig tussen -55 en +150 Celcius B)

http://download.intel.com...ets/designex/31015701.pdf >> Hoofdstuk 3.2 zegt 105 graden Celcius.

offtopic:
Wat is nu de Alt-code voor het graden-tekentje?

[ Voor 29% gewijzigd door TheZeroorez op 23-10-2007 10:29 ]

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 16:34
In probe bij config en tabblad "temp" de slider bij MB (verder) naar rechts zetten, dan krijg je de waarschuwing in het vervolg pas bij een hogere temp.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De mobo sensor zit niet bij de NB maar bij de SB. Ook zit deze nog niet eens in de chip zelf maar ergens in de buurt er van. Stel gewoon in dat ie pas begint te zeuren bij een temp van 55 of 60 graden.

Sowieso mogen ze erg heet worden zonder problemen. Ik had best slechte airflow in mijn kast en Asus probe heeft altijd zo'n 58 graden aangegeven. Dit heeft meer dan 1 jaar gedraait zonder problemen. Nu heb ik waterkoeling op de NB/SB en Mosfets maar nog steeds geeft ie soms een temp aan van 45 graden terwijl dit met waterkoeling veel lager ligt.

Gewoon instellen dat ie niet zeurt en verder niets van aan trekken.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:35:
De mobo sensor zit niet bij de NB maar bij de SB. Ook zit deze nog niet eens in de chip zelf maar ergens in de buurt er van. Stel gewoon in dat ie pas begint te zeuren bij een temp van 55 of 60 graden.

Sowieso mogen ze erg heet worden zonder problemen. Ik had best slechte airflow in mijn kast en Asus probe heeft altijd zo'n 58 graden aangegeven. Dit heeft meer dan 1 jaar gedraait zonder problemen. Nu heb ik waterkoeling op de NB/SB en Mosfets maar nog steeds geeft ie soms een temp aan van 45 graden terwijl dit met waterkoeling veel lager ligt.

Gewoon instellen dat ie niet zeurt en verder niets van aan trekken.
Vaak is system de NB, en dingen als 'Chassis' dat ding daar onderaan bij de SB.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
TheZeroorez schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:25:
[...]

Vaak is system de NB, en dingen als 'Chassis' dat ding daar onderaan bij de SB.
In dit geval is MB de temp van de sensor bij de SB. Helaas niet de NB.
Pagina: 1