Toon posts:

Geavanceerde pci USB kaarten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik nu een aantal electrotechnici moet voorzien van werkende bakken loop ik ineens tegen het probleem op dat ze veel meer eisen hebben aan hardware dan gemiddelde gebruikers.

Heel specifiek ben ik dus eigenlijk op zoek naar een PCI kaartje met een aantal USB poorten erop wat wat meer doet (Spanning op poorten meten, bescherming tegen te hoge spanningen, dataverkeer over de poorten uitlezen en dergelijke).

Zoeken leverde echter nog niet veel op. Bestaan dit soort geavanceerde USB kaarten eigenlijk wel?

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 17:00
Spanning op de poort kan windows zelf ook wel zien. Dit kun je opvragen via apparaatbeheer en dan op zoek gaan naar de eigenschappen van de USB controller. Bescherming tegen te hoge spanningen kan volgens mij ook wel. Ik heb zelf wel eens de melding gekregen dat "een apparaat een piekspanning heeft veroorzaakt" en toen werd het apparaat gelijk softwarematig losgekoppeld.

Het uitlezen van dataverkeerd + spanning meten zal denk ik toch een softwarematige oplossing worden.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:20

Theo

moederbord

Waarom laat je die elektrotechnici niet zelf een klein kastje maken welke ze tussen een standaard usb poort en hun apparaten kunnen zetten? Ik doe zelf hts elektrotechniek en voglens mij moet zo'n kastje helemaal geen probleem zijn. Spanningbeveiliging valt te doen met een zenerdiode, het meten van de spanning met een multimeter en het monitoren van de usb poorten is met een beetje µC goed te doen (lees de laatste Electuur eens, daar staat een leuke PIC in met usb)

Ik heb iig nog nooit van zo'n uitgebreide kaart gehoord.

Nu met WP, PV, EV en PC