Op een of andere manier lukt het niet om iets te maken wat aan mijn eisen voldoet. Ik heb een Word document, en heb hier door middel van Visual Basic een UserForm in gemaakt waarin een aantal waarden kunnen worden ingevoerd.
Nu wil ik dus die waarden in het Word document tonen, dus ik heb een {FORMTEXT} tag aangemaakt, welke een bookmark waarde heeft. Ik wil dus nu door middel van onderstaande code deze tag wijzigen:
Dit lukt allemaal correct, maar als ik hiernaa nog eens het venster oproep om de klasse te veranderen doet deze het niet meer omdat de {FORMTEXT} tag in het Word document weg is!
Nu heb ik eens in plaats van het maken van een .Select dit geprobeerd:
Dit werkt ook niet, door een expressie error... Mijn vraag is dus hoe ik (in plaats van het maar eenmalig kunnen toewijzen door .Select) met dat UserForm constant waarden kan toewijzen en vervangen...
Nu wil ik dus die waarden in het Word document tonen, dus ik heb een {FORMTEXT} tag aangemaakt, welke een bookmark waarde heeft. Ik wil dus nu door middel van onderstaande code deze tag wijzigen:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| If Klasse1.Value = True Then ActiveDocument.Bookmarks("klasse").Select Selection.Text = Klasse1.Caption End If If Klasse2.Value = True Then ActiveDocument.Bookmarks("klasse").Select Selection.Text = Klasse2.Caption End If If Klasse3.Value = True Then ActiveDocument.Bookmarks("klasse").Select Selection.Text = Klasse3.Caption End If If Klasse4.Value = True Then ActiveDocument.Bookmarks("klasse").Select Selection.Text = Klasse4.Caption End If |
Dit lukt allemaal correct, maar als ik hiernaa nog eens het venster oproep om de klasse te veranderen doet deze het niet meer omdat de {FORMTEXT} tag in het Word document weg is!
Nu heb ik eens in plaats van het maken van een .Select dit geprobeerd:
Visual Basic:
1
2
3
| If Klasse2.Value = True Then ActiveDocument.Bookmarks("klasse")Range.Text := Klasse2.Caption End If |
Dit werkt ook niet, door een expressie error... Mijn vraag is dus hoe ik (in plaats van het maar eenmalig kunnen toewijzen door .Select) met dat UserForm constant waarden kan toewijzen en vervangen...