Toon posts:

[FarCry] LAN-game

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het opstarten van een LAN-game in FarCry.
We hebben 2 laptops aan mekaar gekoppeld met een netwerkkabel, waarmee
we verschillende games tegen mekaar spelen. Maar in FarCry kunnen we mekaars
laptop niet vinden in de ''server-list''. Is er iemand die een soortgelijk probleem heeft gehad?

Kan het zijn dat het aan netwerkinstellingen/firewall ligt? Lijkt me raar omdat we 5 minuten
hiervoor nog Age of Empires III via de Lan hebben gespeeld.

Iemand suggesties?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:11

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

• Hebben jullie allebei dezelfde versie ?
• Firewall instellingen?
• Probeer eens direct te connecten door een console command?
• Mekaars is geen woord, het is elkaars :P (/moraalridder)

En wat heb je zelf al geprobeerd, nadat je de vraag hier gewoon neergezet hebt ?

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:33:
• Hebben jullie allebei dezelfde versie ?
• Firewall instellingen?
• Probeer eens direct te connecten door een console command?
• Mekaars is geen woord, het is elkaars :P (/moraalridder)

En wat heb je zelf al geprobeerd, nadat je de vraag hier gewoon neergezet hebt ?
allebei zelfde versie indd
firewall hebben we beide uitgezet
wat is een console command?
elkaars vooruit dan

en we zijn voor deze vraag 3 uur beziggeweest met netwerkinstellingen enz. maar we kunnen bij farcry geen verbinding krijgen.

Na deze vraag ben ik al een tijdje bezig in de multiplayer(internet) te komen maar lukt ook niet omdat hij zegt dat mijn ubi.com wachtwoord/logincode niet kloppen. Ik heb bij ubi.com bij land ingevuld: VS en ik heb het orginele spel

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:06:
[...]

allebei zelfde versie indd
firewall hebben we beide uitgezet
wat is een console command?
elkaars vooruit dan

en we zijn voor deze vraag 3 uur beziggeweest met netwerkinstellingen enz. maar we kunnen bij farcry geen verbinding krijgen.

Na deze vraag ben ik al een tijdje bezig in de multiplayer(internet) te komen maar lukt ook niet omdat hij zegt dat mijn ubi.com wachtwoord/logincode niet kloppen. Ik heb bij ubi.com bij land ingevuld: VS en ik heb het orginele spel
Google is ZO handig:

http://www.tweakguides.com/Farcry_10.html

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, maar niet voor iedereen is z'on site gelijk een oplossing. Ik kom er iig nog niet uit

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:32:
[...]

Inderdaad, maar niet voor iedereen is z'on site gelijk een oplossing. Ik kom er iig nog niet uit
Zo lastig is het niet:

Tilde drukken ( ~ dus, de knop links van de 1)
vervolgens typen: connect 192.168.2.1 (vervangen door je IP adres wie er host dus)

En dan kijken of hij connect ?

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:35:
[...]

Zo lastig is het niet:

Tilde drukken ( ~ dus, de knop links van de 1)
vervolgens typen: connect 192.168.2.1 (vervangen door je IP adres wie er host dus)

En dan kijken of hij connect ?
hij geeft nu de serer weer alleen nu staat er Lan is IP restricted of zoiets.. dus komen we er nog niet in

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-11 16:29
is het wel een crosslink UTP kabel... ?

• Notna

Notna

Where are you?®

Mastadont schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:03:
is het wel een crosslink UTP kabel... ?
Hij gaf al aan gewoon te kunnen gamen met AoE III. Dus ik ga ervanuit dat de kabel wel ok is ;) (en dus crosslink is :) )

Lijkt mij dus dat er iets misgaat met de instellingen van Far Cry. Wellicht die even doorspitten en de setttings van je LAN game ook even doornemen.

Ben je toevallig de Coop mod aan het doen of een echte LAN game? Anders moet je ff die FAQ doornemen :)

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:46
Patch of straight zou niet uit mogen maken, afaik. Meeste NIC's patchen automatisch wel.

Probeer eens om op beide laptops alle andere netwerkkaarten dan die waar je kabel inzit te disablen.

Gooi daarna de ene laptop op IP 192.168.1.1 en de andere op 192.168.1.2 met beiden subnetmask op 255.255.255.0 Zou redelijk moeten gaan werken.

Verwijderd

Heeft de hoster Punkbuster aanstaan en degene die in wil loggen niet ? Zo kan je dus idd. niet inloggen als het Punkbuster secure server is :)

Maar neem eens rustig die RCON commands door die je al eerder werd voorgesteld, doe eens een local ping van machine naar machine etc etc.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:12:
Heeft de hoster Punkbuster aanstaan en degene die in wil loggen niet ? Zo kan je dus idd. niet inloggen als het Punkbuster secure server is :)

Maar neem eens rustig die RCON commands door die je al eerder werd voorgesteld, doe eens een local ping van machine naar machine etc etc.
we komen niet in dat menutje door de toets ~ Alleen via options komen we er in en dan kunnen we dat menutje niet meer wegkrijgen dus moeten we spel afsluiten. Vind het maar raar dat we niet normaal kunnen Lannen

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-12 14:28
Je kan alleen lannen als je idd een router hebt die 192.168.x.x adressen uitdeelt. Kan je router dat niet, dan kun je even googlen op fcmp farcry.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Zet alle netwerkadapters uit op diegene na waar de kabel in zit, en stel handmatig een IP in de 192.168.0.x-reeks in op beide PC's op die interface.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
mcg_nl schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:10:
Je kan alleen lannen als je idd een router hebt die 192.168.x.x adressen uitdeelt. Kan je router dat niet, dan kun je even googlen op fcmp farcry.
bedankt mensen. Het is inmiddels gelukt met een router van een kennis

Verwijderd

Topicstarter
heb nu wel een ander probleem:

als ik multiplayer wil doen bij farcry moet je inloggen via je ubi account
Als ik op create account klik opent de computer ineens tientallen internetbrowsers
die maar blijven komen. Toen ben ik zelf maar naar ubi.com gegaan en een account gemaakt
Nu geprobeert in de game in te loggen maar dan zegt die dat ik verkeerde wachtwoord/logincode (combinatie) heb. Mensen die dit probleem kennen?

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-12 14:28
Pagina: 1