Welke Raid config IBM Server(Vault)

Pagina: 1
Acties:

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:43
Op het moment ben ik bij een bedrijf die een IBM server heeft staan die ik mag installeren. Ik vraag me af welke raid config nou het beste is voor dit bedrijf. Snelheid is erg belangrijk maar Betrouwbaarheid ook. RAID0 valt volgens mij dan al weg.

Deze server draait autodesk vault. Hierbij worden kort gezegt wijzigingen in tekeningen bijgehouden in een SQL database op deze server. Zodra een werknemer een project opent zal alles wat met dat project te maken heeft naar het lokale workstation worden gekopieerd(50-75mb). Wanneer de werknemer klaar is sluit hij zijn project en gaat alles weer terug naar de server. Er maken max 3 gebruikers tegelijk verbinding. Het is dus niet zo dat een constante stroom van 75 mb's over het netwerk gaat maar echt met pieken wanneer er een project wordt geopend of gesloten.

IBM SYSTEM X3500
XEON QuadCore E5310 1.6GHZ/
2GB/
3X73GB/SAS

Ik heb volgens mij de keuze uit:
RAID0
RAID1
RAID1E
RAID5

RAID5 is als je naar het aantal schijven kijkt het meest voor de hand liggende. Hoeveel zal de performance ongveer veschillen tov RAID1? Het geheel draait op MS Small Business Server 2003 Premium. Alles is met elkaar verbonden via Gbit @ Ca6

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:12

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Even een vraag tussenzijds: Heb je ook de RAID FAQ ook al doorgenomen? Daar staat nuttige informatie over de keuzes die je hebt.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:35

lier

MikroTik nerd

RAID1E valt af aangezien je daar 4 disks voor nodig hebt. Verder zou je wat testen kunnen doen om performance verschillen te bekijken. Overigens is het zonder info met betrekking tot de RAID controller in ieder geval al onmogelijk om iets zinnigs te zeggen...

Overigens, er is iemand geweest die gekozen heeft voor drie disken. Met deze keuze ligt impliciet al een keuze voor een bepaalde opstelling vast. Misschien zou je aan die persoon kunnen vragen waarom deze keuze gemaakt is ?

Is het eventueel nog een optie om een extra disk toe te voegen ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:43
Bedankt voor de reactie's, had al wat raid gegoogled maar kwam er nog niet uit. Stom van me, achteraf had ik de RAID Faq al eens doorgelezen een tijdje terug.

Heb net nog een schijf extra besteld.

PS het is een ServRAID 8K-l SAS Controller die ondersteund:
RAID-0, -1, -1E, -5, -6 en -10

Raid 10 wordt het dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Appie Heijn op 23-10-2007 16:47 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L