LCD met DVB-T, opnemen op HHD???

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-02 09:44
Goedemorgen,

Ik zit een beetje te twijfelen om Digitenne te nemen via Planet Internet (ik heb al Internetplusbellen van planet)
Nu heb ik een Samsung LE46M87BD LCD met ingebouwde DVB-T tuner, dus ik dacht hup een conax common interface card erin en een smartcard van KPN Digitenne. Dit moet wel allemaal gaan lukken en werken, maar....

Nu mijn vraag:
Ik zou ook graag willen opnemen op een Harddisk recorder ofzo iets en een kunnen zappen te gelijk, naar mijn weten lukt dit niet met deze combinatie (LCD + ingebouwde DVB-T) omdat je altijd een antenne signaal moet doorsturen van recorder naar tv.

Iemand een idee? Ik wil geen extra kastje ertussen zetten ofzo, want dan heeft het geen nut.

BP on the move!!!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Opnemen op 1 kanaal, en zappen (oftewel kijken op een ander kanaal), betekent per definitie 2 tuners hebben. Dus 2 kaarten van de KPN hebben. Verder hoeft er voor het opnemen van een TV-signaal geen kabel van de recorder naar de TV te lopen. Voor het afspelen van die opnames is het echter wel praktisch als hij op de TV is aangesloten.
Als je met "extra" kastje bedoelt dat je echt niets anders bij je TV wil hebben, gaat een HDD recorder ook niet werken natuurlijk, dat is ook een los kastje.
Mocht je kabel TV van UPC hebben op dit moment, zou ik voor de makkelijkste optie kiezen. Gewoon digitale TV bij UPC nemen, en hun multimediabox (dus met ingebouwde HDD) er bij nemen.

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-02 09:44
ik bedoelde met extra kasje, een digitenne tuner, want die zit al in mijn tv ingebouwd.
UPC daar heb ik geen goed woord voor over, heb zeer negatieve ervaringen met UPC.

BP on the move!!!