GA-X38-DQ6 welke CPU Cooler

Pagina: 1
Acties:
  • 2.082 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeoke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 11:52
Welke cpu cooler past er op het nieuwe Gigabyte GA-X38-DQ6 MB
Op mijn vorige asus bord zat een Zalman CNPS 8000 maar die past dus niet op mijn nieuwe bord. Dit komt door koel ribben onder het bord. Ik had gelukkig nog de stock cooler bewaard van mijn C2D 6600 processor en die er maar zolang op gezet maar ga daar nog even niet mee overclocken.

Voor mij is het niet de bedoeling om veel te overclocken maar rond de 3,2 Ghz wil ik wel kunnen halen tot de nieuwe quad cpu's van intel uit zijn.

Dus ik zou graag willen weten wat voor cpu cooler jullie gebruiken op dit bord die ik ook op de nieuwe Intel Q9450 processor kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Thermalright 120 Ultra Extreme past volgens mij. De beste CPU koeler van het moment. Neem er een (nog beter 2) silverstone FM121, Scythe SFlex of Antec Tricool bij en je bent binnen!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 23:51

Zygivt

Evenaren en overtreffen

dit lijkt me een vraag die je zelf op kan zoeken. Zoek een review over de beste koeler. Maak voor je zelf een top 5 en zoek op internet welke koeler op je moederbord past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeoke
Ik heb wel een oplossing gelezen op internet maar daarvoor moet je de heatsink verwijderen, deze zit aan de andere kant op het moederbord achter de cpu.

Ik kan genoeg reviews vinden over koelers maar daar staat vaak niet bij op welk moederbord deze past, wel voor welke socket/processor.

Hier dan een afbeelding van de achterkant
Afbeeldingslocatie: http://enthusiast.hardocp.com/images/articles/1190686061TzithWjrp6_1_9_l.jpg

Als het plaatje niet meer zichtbaar is staat de review op de volgende website:
http://enthusiast.hardocp.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
Wat ik zou doen is de standaart pinnetjes van de koeler aftrekken en de koeler vast zetten met schroeven. Zo te zien kan dat prima en zit het koelblok niet in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeoke
De bekende coolers zijn voorzien van een backplate, dit gaat dus niet samen met de standaard heatsink op het bord.

Zoals de thermalright die ook gebruik maakt van een backplate (en mijn zalman cooler)

Afbeeldingslocatie: http://www.thermalright.com/a_page/images/u120_extreme_install/image003.jpg

Deze post is ook meer als waarschuwing bedoelt, ik kon nog geen andere post vinden met dit probleem op tweakers. De andere oplossing is de backplate verwijderen zodat elke cooler er op past.

Ik draai nu zelf toch op 3ghz zonder enig probleem maar dat kan ook aan de kast liggen. Antec Nine hundred.

Waarschijnlijk zal het even zoeken worden naar langer schroeven en vastbouten, dan kan elke cooler er op en de backplate blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook dit probleem met mijn x38 DQ6, heb gewoon de boutjes uit die backplate geprutst en omgekeerd gemonteerd (met de bout voorop het moederbord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik vermoed dat er dezelfde koelers op passen als bij de P35-DQ6. Kijk daarvoor eens in dit topic: \[OC-775]Gigabyte P35 Series - Deel 3

Onder andere de Scythe Infinity past op die P35-DQ6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeoke
Bedankt voor de reacties.

Denk dat ik voor de Scythe Infinity gaat welke zo te zien met een klik systeem word bevestigd net als de standaard cooler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 14:26
mikeoke schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 15:23:
Bedankt voor de reacties.

Denk dat ik voor de Scythe Infinity gaat welke zo te zien met een klik systeem word bevestigd net als de standaard cooler.
Ik heb ook de Scythe Mugen (Infinity) op mijn X38-DQ6 zitten maar heb behoorlijk wat moeite gehad om hem er goed opgeklikt te krijgen. Uiteindelijk is het dan toch gelukt maar het was allerminst handig.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dat kliksysteem heb ik er na een uur kloten vanaf gesloopt en vervangen door bouten/moeren/ringetjes. Doet mij een stuk veiliger aan ook, tis wel een blok van een halve kilo die met 4 plastic pinnen vast zit... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijk de Artic Freezer Pro koelt meer dan voldoende, heb ik ook en kost je maar 20 €.
En produceert weinig geluid. En het bevordert de airflow omdat de fan aan een kant zit en dit gaat richting de outtake fan. Top koeler, word ook bevestigd met een klik systeem. Had alleen problemen met de koeler op mijn Northbrigde ( 30 mm ) die zat in de weg.

duidelijke review : http://www.silentpcreview.com/article285-page1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De koelplaat achter je CPU kan je verwijderen. De heatpipe voorop kan je dan met een paar boutjes (M2) vastzetten. Hierbij niet een ringetje vergeten om geen contact te maken. Daarna past bijna elke CPU koeler er wel op. Een Artic Freezer Pro is zeer geschikt voor een E6xx0 CPU, maar voor de huidige Quads als niet geschikt om mee te overklokken. De Q9450 is koeler dan de Q6600, dus daar kan ik niets over zeggen.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 03:07
kiddyl schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 01:29:
De koelplaat achter je CPU kan je verwijderen. De heatpipe voorop kan je dan met een paar boutjes (M2) vastzetten. Hierbij niet een ringetje vergeten om geen contact te maken. Daarna past bijna elke CPU koeler er wel op. Een Artic Freezer Pro is zeer geschikt voor een E6xx0 CPU, maar voor de huidige Quads als niet geschikt om mee te overklokken. De Q9450 is koeler dan de Q6600, dus daar kan ik niets over zeggen.
laat er nou net een review over de Q9xxx serie verschenen zijn waarin 4Ghz gehaald wordt met een stock cooler. 45nm scheelt een _hoop_ aan warmte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeoke
kiddyl schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 01:29:
Als het kan wil ik de koelplaat laten zitten. En het is misschien beter om te kijken wat straks de reviews zeggen over de koeling van een Q9450. En hopelijk komt deze proc eerder dan januari 2008.

De stock cooler zit tot die tijd nog wel goed op mijn E6600, tot nu toe nog geen BSOD gehad ivm koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn je temps op je Gigabyte moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb trouwens even navraag gedaan bij Azerty. De Thermalright past op het Gigabyte bord. Zonder dat je de backplate hoef te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeoke
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:34:
Wat zijn je temps op je Gigabyte moederbord?
Temps zijn in Crysis rond 60C standaard koeler 1350rpm
Zonder rond de 50C standaard koeler 1075rpm

Deze waardes lees ik af van speenfan icm ati tray

Thermalright zit inderdaad ook met klik systeem (geen backplate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 15:09
Volgens Thermalright moet je "crazy cool" helemaal verwijderen.
Als je dit volledig verwijderd valt je koeling van de mosfets, north bridge en southbridge ook weg.

Is trouwens geen kliksysteem zoals "mikeoke" zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeoke
Dat is jammer van Thermalright, dacht op een ander plaatje te zien dat het een klik systeem was.

Ik ga zeker "crazy cool" niet verwijderen.

Toch nog even gekeken op de site van Thermalright en de MST-9775 serie heeft wel een klik systeem dus het kan gelukkig wel maar dan een ander model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 10:06:
Heb trouwens even navraag gedaan bij Azerty. De Thermalright past op het Gigabyte bord. Zonder dat je de backplate hoef te verwijderen.
ik denk dat die backplate (als ie er is) gewoon over de crazy cool kan, evt langere schroefjes kopen, geen probleem lijkt me zo

morgen krijg ik beide binnen, ik houdt u op de hoogte (en p35 ipv een x38 maar dat lijkt me geen problmee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:38

Wildfire

Joy to the world!

Op de X38 is de backplate te verwijderen, het koelgedeelte op het moederbord zelf blijft verder in de stand. Je moet alleen de koeling van de northbridge met twee meegeleverde schroefjes vastzetten, meer niet.

(ik spreek uit ervaring, gisteren de GA-X38-DQ6 geplaatst met een Thermalright Ultra 120 Extreme)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op zondag 04 november 2007 @ 22:09:
Op de X38 is de backplate te verwijderen, het koelgedeelte op het moederbord zelf blijft verder in de stand. Je moet alleen de koeling van de northbridge met twee meegeleverde schroefjes vastzetten, meer niet.

(ik spreek uit ervaring, gisteren de GA-X38-DQ6 geplaatst met een Thermalright Ultra 120 Extreme)
ja inderdaad, gister alles binnen gekregen, en het staat helemaal met plaatjes in het boekje beschreven hoe je de backplate weg moet halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het is allemaal binnen en gebouwd: hier even snel wat foto's:
link naar tagcloud in b3ta.cr3ation

ze staan niet helemaal op volgorde maar met de tekst hieronder (iedere foto heeft een nummer van mn camera DSC004XX, die plaatjes kan je dus zelf even erbij pakken)

je moet in ieder geval de schroefjes van plaatje 00478 weghalen (links rechts boven en rechtsonder de socket)
dan het finnetje met silent-pipe eraf trekken (plakspul eronder, dus die kan weer terug, kan wel buigen!!) plaatje: 00480

dan de schroefjes die daar onder zitten losdraaien (00479) maar niet weghalen

dan de backplate eraf
vervangende schroefjes (meegeleverd met mobo: 00482) op de schroefjes van 00479 draaien (zie: 00483)

nieuwe backplate monteren (00486) en je houdt (00487) een veel te mooi backplate over en een turbo cpukoeler natuurlijk zie 00484

het was zo gepiept, zonder gevloek of iets dus veel plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeoke
Bedankt Divinius,
de beschrijving en foto's zien er goed uit.

Eind dit jaar hopelijk ook nieuwe cpu, koeler en vga binnen en zal dan ook maar eens foto's maken, altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 19:13
mikeoke schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:56:
Bedankt Divinius,
de beschrijving en foto's zien er goed uit.

Eind dit jaar hopelijk ook nieuwe cpu, koeler en vga binnen en zal dan ook maar eens foto's maken, altijd handig.
Hoi Mike is het nou nog gelukt ?

ik sta op het punt de x38-DQ6 + Thermalright 120 Ultra Extreme te kopen

[ Voor 10% gewijzigd door rico_fxp op 14-11-2007 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 19:13
update:

de ultra 120 past ruim op de X38-DQ6. tevens past deze cooler net aan in een antec performance one p182 kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

rico_fxp schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 09:09:
update:

de ultra 120 past ruim op de X38-DQ6.
Dat was al bekend hoor :)

Wildfire in "GA-X38-DQ6 welke CPU Cooler"

Hij past ook nèt in een Coolermaster Stacker 830, mits je uit het sidepanel de fan en het fanbracket verwijdert die ter hoogte van de cooler zitten. De andere drie fanbrackets/fans kunnen gewoon blijven ziten (maar goed ook, ik heb nu tenminste nog een fan in het sidepanel die rechtstreeks op m'n GeForce 8800 Ultra blaast).

[ Voor 21% gewijzigd door Wildfire op 16-11-2007 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
daroy schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 16:49:
[...]

Ik heb ook de Scythe Mugen (Infinity) op mijn X38-DQ6 zitten maar heb behoorlijk wat moeite gehad om hem er goed opgeklikt te krijgen. Uiteindelijk is het dan toch gelukt maar het was allerminst handig.
Klopt het je op de X38-DQ6 i.c.m. de Scythe Mugen "slechts" 3 geheugenmodules kan plaatsen? Ik heb 4 reepjes Corsair 1GB DDR2 PC6400 800Mhz CL4 (2 pakketjes TWIN2X2048-6400C4) besteld voor in mijn nieuwe systeem, maar de 4e geheugenmodule schijnt niet te passen...de cooler zit dan in de weg. Is hier een oplossing voor (behalve 2x2GB kopen).

Ze verkopen niet de Thermalright 120 Ultra Extreme en ik laat het systeem assembleren. Welke andere koeler is eventueel goed en natuurlijk stil? Het gaat om een Antec P182 kast en een Q6600.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
fb_slim schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 16:39:
[...]

Klopt het je op de X38-DQ6 i.c.m. de Scythe Mugen "slechts" 3 geheugenmodules kan plaatsen? Ik heb 4 reepjes Corsair 1GB DDR2 PC6400 800Mhz CL4 (2 pakketjes TWIN2X2048-6400C4) besteld voor in mijn nieuwe systeem, maar de 4e geheugenmodule schijnt niet te passen...de cooler zit dan in de weg. Is hier een oplossing voor (behalve 2x2GB kopen).

Ze verkopen niet de Thermalright 120 Ultra Extreme en ik laat het systeem assembleren. Welke andere koeler is eventueel goed en natuurlijk stil? Het gaat om een Antec P182 kast en een Q6600.

Alvast bedankt!
Ligt eraan hoe ze de koeler erop zetten. De koeler is een rechthoek, dus 1 kant is langer.

Trouwens, het lijkt mij niet echt slim om je pc daar in elkaar te laten zetten met zon grote koeler erop. Stel dat ie los springt :X . En de mounting die bij de mugen/infinity zit is ook niet echt super. Het is beter om em met schroefjes vast te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
bassie schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 17:50:
[...]

Ligt eraan hoe ze de koeler erop zetten. De koeler is een rechthoek, dus 1 kant is langer.

Trouwens, het lijkt mij niet echt slim om je pc daar in elkaar te laten zetten met zon grote koeler erop. Stel dat ie los springt :X . En de mounting die bij de mugen/infinity zit is ook niet echt super. Het is beter om em met schroefjes vast te zetten.
Maar heb jij zelf de X38-DQ6 met de Mugen? En past het 4e reepje geheugen naast de Mugen? Moet ik hen vragen of ze de cooler een kwartslag draaien en met schroefjes vastzetten? Of zal ik gewoon een arctic of asus silent square nemen? Wil hem stil houden en wellicht tot 3Ghz overclocken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
fb_slim schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 18:12:
[...]

Maar heb jij zelf de X38-DQ6 met de Mugen? En past het 4e reepje geheugen naast de Mugen? Moet ik hen vragen of ze de cooler een kwartslag draaien en met schroefjes vastzetten? Of zal ik gewoon een arctic of asus silent square nemen? Wil hem stil houden en wellicht tot 3Ghz overclocken...
Nee heb ik niet, en nee geen idee. Maar het lijkt mij dat ze het gewoon proberen, en als het niet past dat ze je dan een mailtje sturen. En met schroefjes vastzetten gaan ze niet doen, dat moet je zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
bassie schreef op zondag 18 november 2007 @ 14:00:
[...]

Nee heb ik niet, en nee geen idee. Maar het lijkt mij dat ze het gewoon proberen, en als het niet past dat ze je dan een mailtje sturen. En met schroefjes vastzetten gaan ze niet doen, dat moet je zelf doen.
Hij schijnt een tikkeltje op de 4e geheugenmodule te rusten, maar wel te passen. Ze sturen de Mugen ook los op, dus er zal niets stuk gaan tijdens het transport...wellicht dat ik nog wat tweak vragen heb binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
Nou de Scythe Mugen past prima op een X38-DQ6! Maar wat een rotwerk! Ik zou eerst beginnen met de 2 plugjes die het dichts bij de achterkant van de pc zitten en dan de 2 plugjes naast de geheugenbankjes. Ik moest het 3x proberen, nieuwe pasta erbij...de 2 houders van de fan iets bijbuigen zodat hij strakker tegen de koeler zit en klaar!

Je kan de fan nog iets heen en weer bewegen en daardoor hangt hij niet op het geheugen (als je 4x1GB hebt. Foto's op aanvraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:23
Past de Scythe mugen ook op verschillende manieren erop? Foto's die ik gezien heb staat het Scythe logo zeg maar horizontaal, maar da's ivm de fanplaatsing en de ruimte bij je geheugen niet echt ideaal volgens mij. :)

Mijn vader wil dit moederbord waarschijnlijk ook aanschaffen. Natuurlijk moet er dan ook een CPU koeler op... ;)

Scythe Inifinity / Mugen past, maar is volgens verschillende berichten lastig te plaatsen?

Voor een Ultra 120 Extreme moet CrazyCool eraf. Ik dacht toen ik dat in eerste instantie las dat ook alles aan de voorkant van het bord er af moest, maar dat lijkt mee te vallen. ;) Rest eigenlijk alleen nog de vraag: Komt het je koelprestaties wel ten goede als je CrazyCool eraf haalt? Gigabyte zal het er vast niet voor niets opgezet hebben?

Ik zat er eigenlijk aan te denken om een Scythe Ninja erop te zetten. Past met behoud van CrazyCool (gewoon pinnetjes), is kleiner dan de Infinity en dus makkelijker te plaatsen. Natuurlijk is de Ultra 120 Extreme een betere koeler, maar zo'n gekke keuze zal de Ninja ook niet zijn denk ik?

edit:
Thermalright suggereert trouwens wel dat er veel meer af moet als alleen dat achterste plaatje... 8)7 Op die laatste foto ligt alles er naast...

[ Voor 11% gewijzigd door Xander op 02-12-2007 20:40 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:43
De Scythe mugen is dat niet gewoon de Infinity? Die past er met het logo verticaal in ja, zodat als het mobo in je kast hangt de fan op de breedste kant kan en naar de fan achterin je case blaast. Heb hem er hier zelf zo ook op zitten.

Totaal niet lastig te plaatsen. Hij zit ook nergens tegenaan ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

diabyte schreef op zondag 02 december 2007 @ 20:44:
De Scythe mugen is dat niet gewoon de Infinity?
offtopic:
Mugen is Japans voor infinity, oneindigheid.

[ Voor 3% gewijzigd door Jungian op 02-12-2007 20:51 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:23
Is de U120 extreme niet gewoon te plaatsen met behoud van Crazycoolcool trouwens? Past die backplate er niet gewoon overheen? De schroefjes lijken me lang zat, met die veertjes zal daar vast wel speling genoeg inzitten?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Laatst online: 22:45
Xander schreef op zondag 02 december 2007 @ 20:52:
Is de U120 extreme niet gewoon te plaatsen met behoud van Crazycoolcool trouwens? Past die backplate er niet gewoon overheen? De schroefjes lijken me lang zat, met die veertjes zal daar vast wel speling genoeg inzitten?
Aanloop......*Trap*

Iemand die hier inmiddels iets zinnigs over kan zeggen? Ik zit zelf te twijfelen tussen een Ultra-120 eXtreme of een Infinity Mugen.

Ik wil de crazy cool backplate laten zitten. Dus de schroefjes er doorheen halen, zoals hierboven voorgesteld, is wellicht een optie. Iemand die hier ervaring mee heeft?

Mocht dit werken dan zou dit natuurlijk ook met de Mugen kunnen, want om nou zo'n zware koeler met 4 van die push-pins vast te zetten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:54
Deismyna schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 18:55:
[...]

Aanloop......*Trap*

Iemand die hier inmiddels iets zinnigs over kan zeggen? Ik zit zelf te twijfelen tussen een Ultra-120 eXtreme of een Infinity Mugen.

Ik wil de crazy cool backplate laten zitten. Dus de schroefjes er doorheen halen, zoals hierboven voorgesteld, is wellicht een optie. Iemand die hier ervaring mee heeft?

Mocht dit werken dan zou dit natuurlijk ook met de Mugen kunnen, want om nou zo'n zware koeler met 4 van die push-pins vast te zetten :X
Iemand die het antwoord hierop weet?

Ik zat namelijk ook te denken aan een Infinity Mugen voor mijn DQ6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Hmm, ik kwam op internet wel dit tegen.

Zou iemand kunnen bevestigen dat deze manier wel werkt met behoud van Crazy Cool ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:21
Waarom wil je die backplate zo graag? 1. Je hebt daar echt niet tot nauwelijks airflow, dus op een gegeven moment is die backplate nagenoeg even warm als de cpu en heb je er niet echt wat aan. 2. Om geen contact te maken met de cpu zit er een rubber matje tussen de achterkant van de cpu en de backplate, lijkt me nou ook niet zo efficient.
Backplate is meer een marketing item dan iets anders imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Mja, had het idee dat tie er niet voor niets op zou zitten. Maar nu je zegt dat er zo een rubber matje tussen zit in zo, dan heeft dat ding ook weinig nut natuurlijk 8)7 (nooit bij stilgestaan eigenlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Deismyna schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:56:
Mja, had het idee dat tie er niet voor niets op zou zitten. Maar nu je zegt dat er zo een rubber matje tussen zit in zo, dan heeft dat ding ook weinig nut natuurlijk 8)7 (nooit bij stilgestaan eigenlijk)
Als ik het me goed herinner (kan nu niet ff de doos tevoorschijn toveren) is zo'n thermisch plakband-achtig gedoe wat erop zit. Is een laagje van een paar mm, genoeg om contact van metaal met metaal te vermijden (ivm kortsluiting).

Bij mij is de backplate er dus ook af. Zo kon m'n Thermalright Ultra 120 Extreme er tenminste makkelijk op :)

[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 27-03-2008 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
Deismyna schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:56:
Nou het zal vast wel ietjes uitmaken, maar het kan gewoon prima zonder, zoals alle andere mobo makers laten zien :) Je moet gewoon de koeler kiezen die je wil. Persoonlijk ben ik erg tevreden met de TRUE zonder de backplate. Als je ruimte genoeg hebt onder je mobo kan je wellicht de TRUE verankeren met de Gigabyte backplate, maar zul je wel moeten boren in de backplate geloof ik. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
Wildfire schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 22:43:
[...]

Als ik het me goed herinner (kan nu niet ff de doos tevoorschijn toveren) is zo'n thermisch plakband-achtig gedoe wat erop zit. Is een laagje van een paar mm, genoeg om contact van metaal met metaal te vermijden (ivm kortsluiting).

Bij mij is de backplate er dus ook af. Zo kon m'n Thermalright Ultra 120 Extreme er tenminste makkelijk op :)
Bij mij plakte het niet echt iig en kwam er zo afvallen, maar het is idd wel thermisch achtig spul, maar niet te vergelijken met direct contact en een laagje AS oid. Het leek mij gewoon goed geleidend rubber :P

[ Voor 3% gewijzigd door Kojoottii op 27-03-2008 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
Gisteren mijn nieuwe Mugen op mijn GA-X38-DQ6 geprikt.

Kan makkelijk met behoud van de crazy-cool backplate en de puchpin ophanging voelt gewoon vrij stevig aan.

Temps zijn met iets van 7 graden gedaald, ben ik wel tevreden mee aangezien dit wel een beetje het maximale is wat ik er af kon halen met een gare E6600 waarvan de heatsink zo vlak is als de rocky-mountains :X

Vond trouwens dat die Mugen niet eens zo veel groter was dan mijn Arctic Freezer pro, ik had hem een stuk groter verwacht als ik de verhalen zo lees.
Pagina: 1