Toon posts:

kraak in JVC RX-ES1 Home cinema control system

Pagina: 1
Acties:
  • 2.045 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi... ik heb zo'n JVC apparaat staan, een tuner en dvdspeler maar sinds een tijdje kraakt dat ding heel erg. Vooral in het begin als je hem aanzet. Als je op de boven kant drukt hoor je ook kraken door de speakers. Als je maar vaak genoeg drukt dan gaat het (voor een tijd) weg.

Iemand een idee of dit op te lossen is?

Garantie zit er natuurlijk niet meer op :-(

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

Probleem klinkt mij heel bekend, mijn JVC set (een jaar of 2,5 oud) heeft hier ook een tijdje last van gehad. Hij vertoonde ook een luide kraak over de speakers als ik de disc uit liet werpen. Was vrij vervelend na het kijken van een film met het geluid goed hard :)

Bij mij heeft het geholpen om hem op een "diepere" slaapstand te laten gaan als hij standby staat (is een setting in het menu) en door het display wat minder fel te zetten (zitten meerder dimmer standen op). Hielp ook tegen het probleem dat zelfs in de standby soms de koeling leek aan te slaan.

Daarmee zijn de problemen bij mij zo goed als verholpen. Het lijkt er dus op dat het probleem met warmte te maken heeft bij mij.

Ik weet niet of ik het zelfde model heb, maar het probleem klinkt me wel bekend. Hopelijk helpt het je.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:06
Ik heb precies hetzelfde probleem. Inmiddels wordt het echt heel vervelend en duurt het soms wel een half uur voordat het gekraak ophoudt. Echter zo af en toe is er helemaal geen gekraak. Gezoek in de diverse fora's levert op dat dit veel meer voorkomt en een echte oplossing is er ook niet voor. Je kan het apparaat laten repareren maar dat wil niet zeggen dat het probleem nooit meer terugkomt. PErsoonlijk vind ik dat JVC een slecht produkt levert, over garantie en service valt niet te praten. Ik heb ze gebeld en ze zeggen doodleuk, garantie voorbij ga maar naar een service center.

Verwijderd

Die van mij is 2 jaar geleden gerepareerd maar hij begint nu weer...

• chippie777
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 22:47:
Die van mij is 2 jaar geleden gerepareerd maar hij begint nu weer...
Tja, dat heb ik ook begrepen, voor mij echt NOOIT meer iets van JVC. Vreseleijk slechte after sales.
Ik ga binnenkort gewoon iets anders kopen, ben er helemaal klaar mee.

Verwijderd

Het duurt bij het aanzetten een minuutje en dan is het over.
Ik vond de reparatiebon ook nog, analoge audio ligt het aan??
chippie777 schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 21:47:
[...]

Tja, dat heb ik ook begrepen, voor mij echt NOOIT meer iets van JVC. Vreseleijk slechte after sales.
Ik ga binnenkort gewoon iets anders kopen, ben er helemaal klaar mee.

• chippie777
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 11:05:
Het duurt bij het aanzetten een minuutje en dan is het over.
Ik vond de reparatiebon ook nog, analoge audio ligt het aan??

[...]
Dat was bij mij ook zijn, maar in de loop van de tijd is de minuut steeds langer geworden. Het is nu regelmatig meer dan een uur!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Verwijderd

Ja bij begint ie het weer continu te doen...

Ik ga nu een boze brief sturen aan jvc, of het wat oplevert weet ik niet...

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:17

DjVe

Hatsaflats!

denk het niet. ken het probleem nog goed toen ik in een zaak werkte waar die dingen veel verkocht werden met dvd recorders. Eerst kwamen er een berg dvdrecorders terug met een foutmelding op het scherm en na een aantal maanden ook de versterkers met die kraakgeluiden.

Brief sturen heeft geen nut, je moet bellen (liefst met iemand uit de winkel). En onbeschoft en keihard zijn tegen die lui (gemiddelde levensduur van apparaat). Bij phillips werkte dat meestal wel, JVC zijn echt een stel $%# betreft aftersales

• chippie777
Jordy van e schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 04:32:
denk het niet. ken het probleem nog goed toen ik in een zaak werkte waar die dingen veel verkocht werden met dvd recorders. Eerst kwamen er een berg dvdrecorders terug met een foutmelding op het scherm en na een aantal maanden ook de versterkers met die kraakgeluiden.

Brief sturen heeft geen nut, je moet bellen (liefst met iemand uit de winkel). En onbeschoft en keihard zijn tegen die lui (gemiddelde levensduur van apparaat). Bij phillips werkte dat meestal wel, JVC zijn echt een stel $%# betreft aftersales
HEt probleem bij JVC is dat je wordt doorgestuurd naar door hun geselecteerde "servicecenters" en die hebben dus niets met JVC te maken. Op deze manier komen ze heel makkelijk van hun verantwoording af.
Misschien iets voor een consumenten programma?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:17

DjVe

Hatsaflats!

niet helemaal, je moet gewoon door blijven dringen dat dit niet door de beugel kan. Ze kunnen sowieso een speciale regeling maken (bijv 50% voor jou en de rest voor JVC). JVC gaat inderdaad naar de service centers (ik dacht dat dat e-care was in duiven?). Maar geloof me, ze kunnen echt wel wat!

Consumenten programma's halen volgens mij weinig uit. Zoals ik al zei, ga naar de winkel waar je het gekocht hebt. Leg het verhaal uit (hoop dat het een beetje fatsoenlijk iemand is) en vraag hem wat te doen. Er is altijd wel wat te doen, als je maar hard genoeg probeerd :)

Verwijderd

Mailadres staat niet op site......maarre ik ben er achter gekomen dat bij mij het probleem in rtl8 zit...Andere zenders kraken niet....
Pagina: 1