Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Ik heb alweer een jaartje of 5 een IRiver H120 in mijn bezit, tot nu toe tot volle tevredenheid en nog geen enkele reden gehad om iets anders aan te schaffen.

Helaas herkent mijn PC de 120 niet meer als ik hem via de USB aansluit. Dit komt waarschijnlijk omdat ik een keer -per ongeluk- een usb stroomkabel op de asb aansluiting van de I River heb geplaatst.

Ik heb het ook al geprobeerd met een andere usb kabel en op een andere laptop, maar de H120 wordt niet herkend als externe harde schrijf.

Als allerlaatste redmiddel heb ik mijn H120 (die dus verder gewoon opstart e.d.) opnieuw geformatteerd (met de general settings op de H120) en het daarna nog een keer geprobeerd, maar ook zonder succes.

Iemand een idee? Ik vindt het zonde om hem weg te doen.

Gr,
Dave

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Helaas kunnen dit soort dingen dodelijk zijn. Waarschijnlijk heb je je USB-poort gesloopt. Dat het aan de kabel of de laptop ligt heb je uitgesloten dus ik ben bang dat er weinig is wat je kunt doen.

Verwijderd

Probeer de Iriver aan te sluiten op een PC waar hij nog niet op aangesloten is geweest. Misschien dat dit helpt. En anders heb je een kortsluiting veroorzaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Rod en Funmen,

Dank voor jullie input. Funmen: ik heb het ook al op een andere pc geprobeerd, maar jammer genoeg ook geen enkele herkenning.
Waarschijnlijk is dus de usb poort "opgeblazen" door kortsluiting o.i.d. Weet iemand of dit te repareren is? (bv nieuwe usb poort plaatsen ?)
Stom genoeg heb ik ook helemaal opnieuw geformatteerd, dus kan ik er nu alleen nog maar radio me luisteren; niet echt boeiend dus.
Ik hoop dat iemand nog goede suggesties heeft en/of goed adres weet (woonachtig Amsterdam) dm dit te repareren.

Gr,
Dave

• RoD
  • Niet online

RoD

Groeten is niet nodig, Tweakers doen elkaar permanent de groeten :)
Dank voor jullie input. Funmen: ik heb het ook al op een andere pc geprobeerd, maar jammer genoeg ook geen enkele herkenning.
Waarschijnlijk is dus de usb poort "opgeblazen" door kortsluiting o.i.d. Weet iemand of dit te repareren is? (bv nieuwe usb poort plaatsen ?)
Vast wel, maar dat kun je niet zelf, of je moet al erg goede soldeerskills hebben, en als je het wilt laten repareren ben je met een nieuwe speler waarschijnlijk goedkoper af.

Verwijderd

Topicstarter
zucht..ik was er al bang voor...

dan maar de volgende vraag; als er nog iemand is met IRiver waarvan de Harddisc defect is, maar het omhulsel nog goed, dan hou ik mij aanbevolen!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je zou eens V&A, Marktplaats of Ebay kunnen proberen :)

• FrenkyFal7
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07-2016
-

[ Voor 145% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 15:31 ]

Pagina: 1