Toon posts:

siemens nixdorf w26361-d850

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc staan.

XP er op gezet,
Service Pack 2 er op gezet,
Windows Update gedaan enz..

Maar hij herkend de videokaart niet ..
Onboard zit er geen videokaart, er zit een pci kaartje in.

Dus ik haal het kaartje er uit en na wat googlen kom ik er achter dat het een siemens nixdorf w26361-d850 is.

Na nog meer googlen kom ik maar niet bij de drivers voor dit kaartje, google geeft niets, driverguide evenmin.

Iemand ooit drivers voor dit kaartje geinstalleerd of enige idee waar ik deze kan vinden??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Siemens heeft zelf nooit videokaartjes gemaakt (iig niet de videochips ervan). Dus kijk eens wat je daar daadwerkelijk in handen hebt en zoek de drivers van de chip die erop zit.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 15:04

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als ik dat door Google gooi kom ik uit op een kaart met een Tseng Labs ET4000 chip.
Ga daar eens drivers voor zoeken... want de eigen inzet druipt er hier niet bepaald vanaf. :/
Maar als die informatie klopt, zou ik daar geen XP op willen draaien eigenlijk. Want ik zie ook dat dat een kaartje met 1MB videogeheugen zou kunnen zijn.

Je geeft redelijk weinig informatie naast dat type-nummer, dus zeker weten kan ik het natuurlijk niet. Maar die dingen leverden ze vroeger in Pentium 1 machines.
Staat er misschien iets op de videochip wat matched met deze informatie of is het echt een totaal ander ding?

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 22-10-2007 22:58 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Ultraman schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:55:
Als ik dat door Google gooi kom ik uit op een kaart met een Tseng Labs ET4000 chip.
Ga daar eens drivers voor zoeken...
Maar als die informatie klopt, zou ik daar geen XP op willen draaien eigenlijk. Want ik zie ook dat dat een kaartje met 1MB videogeheugen zou kunnen zijn.

Je geeft redelijk weinig informatie naast dat type-nummer, dus zeker weten kan ik het natuurlijk niet. Maar die dingen leverden ze vroeger in Pentium 1 machines.
Staat er misschien iets op de videochip wat matched met deze informatie of is het echt een totaal ander ding?
ja deze is het:

http://www.a1usedcomputer...ts//cardspci/CPCI0107.jpg

even driver voor zoeken!
tis trouwens een pentium 3 computer

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Volgens mij zijn er geen ET4000 drivers voor Windows XP. Zeker geen official en volgens mij ook geen 3rd party.
De kaart is vrij oud en Tseng is ver voor de release van Windows XP van de markt verdwenen.

My guess is dus dat je op zoek zult moeten naar een ander kaartje welke wel door XP ondersteund wordt.

[ Voor 20% gewijzigd door Ultraman op 22-10-2007 23:07 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nog los van dat, hoe wil je op een 1MB kaartje een fatsoenlijke reso en kleurdiepte draaien (iets dat toch wel wenselijk is wil je XP er een beetje leuk mee draaien).
Mijn tip, haal voor een paar cent een beter kaartje. Zeker als je een AGP slot hebt kun je zat 8MB matroxjes vinden zonder dat het je maar iets hoeft te kosten.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 23:09:
Nog los van dat, hoe wil je op een 1MB kaartje een fatsoenlijke reso en kleurdiepte draaien (iets dat toch wel wenselijk is wil je XP er een beetje leuk mee draaien).
Mijn tip, haal voor een paar cent een beter kaartje. Zeker als je een AGP slot hebt kun je zat 8MB matroxjes vinden zonder dat het je maar iets hoeft te kosten.
is niet mijn pc, moet hem alleen maken, en kwam er zo doende achter dat ik er geen drivers voor kon vinden haha, ga dus ook aanraden om ander kaartje te kopen!

thnx allemaal

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Of iets lichters erop zetten? Windows 2000 ofzo?

[ Voor 76% gewijzigd door MadMarky op 22-10-2007 23:22 ]

🖥️ | 🚗

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dan stond er van origine ook vast geen WindowsXP op, maar waarschijnlijk Win98.
Ik ken de rest van de specs niet, maar iets lichters dan WindowsXP is wel beter denk ik dan.

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 22-10-2007 23:26 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ET4000P...

Dat ding is een ISA chip met on-chip ISA->PCI bridge. Die dingen worden al ruim een decennium niet meer gemaakt. Ook niet gek dat support niet echt aanwezig is. Waarschijnlijk werkt de default UGA van WinXP er wel mee (VESA modes), maar niet meer dan dat.

Als ik jou was zou ik me even heel erg achter de oren gaan krabben hoe je een PC "maakt". Zo te horen is een of andere digibeet met een bak uit het jaar nul aan komen zetten en heb jij daar klakkeloos WinXP op gegooid zonder van tevoren compatibility na te gaan, of te kijken of dat wel performancetechnisch de beste oplossing is. Daar zal diegene straks lekker blij mee gaan zijn :X

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 23:49:
ET4000P...

Dat ding is een ISA chip met on-chip ISA->PCI bridge. Die dingen worden al ruim een decennium niet meer gemaakt. Ook niet gek dat support niet echt aanwezig is. Waarschijnlijk werkt de default UGA van WinXP er wel mee (VESA modes), maar niet meer dan dat.

Als ik jou was zou ik me even heel erg achter de oren gaan krabben hoe je een PC "maakt". Zo te horen is een of andere digibeet met een bak uit het jaar nul aan komen zetten en heb jij daar klakkeloos WinXP op gegooid zonder van tevoren compatibility na te gaan, of te kijken of dat wel performancetechnisch de beste oplossing is. Daar zal diegene straks lekker blij mee gaan zijn :X
het is een tseng labs et4000/w32p om precies te zijn :)

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-02 20:36
Ik raad ook aan om voor een tientje een PCI kaartje te kopen waar support op zit en drivers voor zijn.
Dit kaartje is vrij, hoe zeg je dat subtiel? uber-oud? :P

[ Voor 4% gewijzigd door the-edge op 23-10-2007 11:33 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Videokaart is in dit geval het probleem niet. Je kunt prima WinXP installeren op een 486-mobo met Pentium Overdrive op 83MHz, maar of je vrolijk wordt van de performance...

Een systeem waar eerder geen WinXP op zat en een VGA als dit bevatte is hoogstwaarschijnlijk te traag om deze OS goed te draaien. Al zet je er een 128MB Radeon 9200 PCI in, het gaat nog steeds moddertraag zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1