Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[JS] Dropdownmenu werkt in alle browsers behalve IE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor een klant een probleem op zijn site spam oplossen; de originele developer is met de noorderzon vertrokken. Het gaat om een monsterlijk dropdownmenu dat in IE (alle versies) een foutmelding geeft en niet wil uitklappen. In Opera, Firefox en Safari Windows werkt alles wel gewoon goed. Ik ben inmiddels al drie uur bezig met het zoeken naar de fout, en ik vrees dat ik er nog wel drie uur aan kan spenderen. Ik heb delen van de code uitge-comment om te zien waar de fout zit, maar ik kom er niet uit, helemaal omdat de Javascript Consoles van Opera en Firefox de fout niet zien en debuggen in IE een ramp is. Ik ben geen super Javascript-deskundige, maar ik zit wel met deze klus opgescheept. Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 22-10-2007 23:23 ]

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat artikel had ik ook al gevonden, maar ik vrees dat het vervangen van het complete menu niet zal gaan: ik heb er nu al teveel tijd ingestoken. (Was nog vergeten te vermelden dat het menu tot een week of drie geleden wel werkte, maar niemand heeft een idee wat er mee gebeurd is of wie er aan heeft gezeten...)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Toch is het niet de bedoeling een linkje naar je site te plaatsen en het dan maar door ons op te laten lossen. Met uitcommenten e.d. moet je al relatief vlug kunnen uitsluiten waar het probleem zit en anders kom je met een stapel alert-tjes ook een heel eind om te 'debuggen' onder IE. Al is het maar om te 'pinpointen' waar het probleem zit.

Wat je nu doet zie ik eigenlijk niet heel veel anders dan spam of een sitecheck; er ontbreekt werkelijk alle informatie in je topic in waar je zelf al naar gekeken hebt en welke stukken je al gedebugged hebt of wat dan ook. Ik wil je dan ook vriendelijk vragen een test-case te maken of een uitgeklede versie te maken die het probleem illustreert. Overigens is dit ook nog eens een supportvraag op code van derden zie ik net; dan is het beter om even contact op te nemen met hen als je er niet meer uitkomt en de 'inplakker' van het script niet meer kunt bereiken.

Dat gezegd hebbende: dude :X die code :X Alle 782 regels of it :X Mijn 'guess' is dat je, mocht je het al gefixed krijgen, van het ene in het andere probleem gaat vallen en anders wel bij de eerstvolgende update aan je site danwel een willekeurige browser.

Het menuscript door een ander (lees: beter/korter/recenter :P ) scriptje vervangen kan toch niet zo heel veel tijd kosten? Het zal je iig minder tijd kosten dan het huidige te debuggen denk ik zo ;) Zo spannend is het ook weer niet.

[ Voor 23% gewijzigd door RobIII op 22-10-2007 23:32 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:51

crisp

Devver

Pixelated

Ik wil wel een hint geven :P

regel 413 in mm_menu.js:
JavaScript:
1
s.pixelHeight = menu.menuHeight +(menu.menuBorder * 2);

daar komt op een gegeven moment -1 uit en dat vindt IE niet leuk (overigens is pixelHeight gebruiken compleet overbodig in moderne browsers). De oorzaak is waarschijnlijk omdat menu mm_menu_uye38_0 geen menu-items heeft ;)

Mijn opinie is overigens ook: weggooien en vervangen door een beter (en tevens toegankelijker) menu :)

[ Voor 12% gewijzigd door crisp op 22-10-2007 23:35 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
@crisp: Bedankt, dat was hem.
Pagina: 1