Topictitels kunnen vaak beter

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Ik "erger" me steeds meer aan enorm slechte titels van threads die een probleem moeten omschrijven.

Alleen al uit de Myreact/active topics haal ik de volgende onderwerpstitels:

*Kloksnelheid
*Hotmail probleem
*hulp bij kiezen
*Stekkerblok aansturen
*vaag problemen na formatteren
*help!
*Maxtor aan het overlijden?
*[DRINGEND] Probleem met meerdere routers --> (DRINGEND, ow dan wacht dan ga ik hem wel even bekijken)

Om nog maar niet te spreken over het ontbreken van de " [XX] " tags die i.i.g. een richting aanwijzen.

Echt zoveel topics waaruit je eignelijk al uit de titel kan halen dat de TS niet echt gezocht heeft: anders had hij wel een beter titelomschrijving gevonden.

Ik verwacht niet dat er nu een complete campagne gestart wordt, maar ben benieuwd naar jullie ervaring hiermee en of dit niet met lichte moderatie bij de tweakers weer een beetje aangemoedigd kan worden om iets specifieker het probleem te omschrijven.

Op deze manier wordt ik meer gedemotiveerd om het topic in te duiken en zijn verhaal te lezen: een voorbeeld zou zijn, een pakkende titel zou bijvoorbeeld zijn:

*Stekkerblok aansturen --> of "[Analoog] stuurstroom om 230VAC in/uit te schakelen".

*Kloksnelheid --> [C2D] max kloksnelheid i.s.m. DDR2 5300
*Hotmail probleem --> [IE] Email verzenden lukt niet door vastlopen IE
*hulp bij kiezen --> [sex] blondine of brunette, AA of D ?
*Stekkerblok aansturen --> [C++] stekkerblok aansturen via USB of Comport
*vaag problemen na formatteren --> [NTFS] Geen partities aanwezig
*help! --> [112] Wat te doen bij inslikken rattengif?
*Maxtor aan het overlijden? --> [HDD] tikkend geluid bij opstarten computer
*[DRINGEND] Probleem met meerdere routers --> Dringend: ow wacht dan trommelen we alle tweakers even wakker en redirecten we ze naar jouw topic!

Ben benieuwd hoe julie hier tegenover staan!

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

TR aanmaken. De moderators passen het dan wel aan. Een betere titel opgeven scheelt hen weer een hoop werk.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:41
Ik vind die tags echt heel vervelend, dus dat zou ik laten..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Seesar schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:31:

Om nog maar niet te spreken over het ontbreken van de " [XX] " tags die i.i.g. een richting aanwijzen.
Dat is echt iets wat compleet mag verdwijnen juist. Pokkehekel aan, vooral aan de zinsopbouw die er achteraan komt. [lul] hoe schoon te maken? Bah.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Guardian Angel schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:33:
TR aanmaken. De moderators passen het dan wel aan. Een betere titel opgeven scheelt hen weer een hoop werk.
Das niet mijn job. Ik wil best een keer een TR doen voor iets wat echt niet kan, maar tis meer dat je het zo vaak ziet dat ik denk, "goh wordt hier niet echt naar gekeken?".

Alleen al in de react kan ik 15 TR's gaan maken....en zelfs dan zal de tweaker erna niet echt bewust van zijn "fout". Tis niet super dramatisch, maar getuigt beetje van onkunde/luiheid/amateurisme om even een goede titel te verzinnen die meteen wat specifieks zegt over je probleem.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
CyBeR schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:35:
[...]

Dat is echt iets wat compleet mag verdwijnen juist. Pokkehekel aan, vooral aan de zinsopbouw die er achteraan komt. [lul] hoe schoon te maken? Bah.
daarom kaart ik het aan, in de HK kan het nog wel, maar rest van GoT zou ik denken dat de tweakers geacht worden om een degelijke topictitel te maken. DUs ook het goede gebruik van de tags omdat het je iets kan vertellen over een typenr, voorbeeld:

[GPU] V5250 + Catalyst 1.02 geeft BSOD

Zonder die [GPU] tag ziet het er wel heel abstract uit en en die tag geeft aan in welke hoek je het moet zoeken (ondanks het VB hoekje).

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Je haalt ze uit de active topics. Meeste onderwerpen hebben daar maar 10 reacties oid en is een modje nog niet langsgelopen. Heel erg vreemd is het niet dat het onderwerp nog niet beschrijft waar het over gaat...

En ja, dat ligt aan de users. En nee, daar kan je geen cursus aan vooraf laten gaan...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 22:24

Yor

Yor1313#2571

Puur en alleen al om het feit dat je een [112] tag wil maken, er wss zelf al op gereageerd hebt, heb ik mijn bedenkingen.

Ik bedoel, welke @#$%^& ( censuur, verzin zelf maar een scheldwoord) gaat op een pc-knerd-tech forum vragen stellen over rattengif? Of dacht je soms dat na het inslikken van dergelijke substanties je lichaam beter geleidend gat worden en je hoofd als koelblok voor je LN2 setup kan dienen?

En dan nog, dan bel je toch gewoon 112?

En het blijft internet. Soms heb je een goede dag en kom je goed uit je woorden en soms heb je een slechte dag en heb je zo stennis met de modjes. So be it.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waren het alleen maar de titels, dan viel het nog wel mee. Meestal zijn de topics nog slechter...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Seesar schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:38:
[...]
Das niet mijn job. Ik wil best een keer een TR doen voor iets wat echt niet kan, maar tis meer dat je het zo vaak ziet dat ik denk, "goh wordt hier niet echt naar gekeken?".
Gathering of Tweakers is een community waarbij de hulpvaardigheid in een hoog vaandel hoort te staan.

Of dit nu is door een reactie op een probleem of bij het maken van een TR maakt niets uit. (Ik ben denk ik de onbetwiste TR-koning) Jouw hulpvaardigheid wordt vast en zeker door de betreffende moderator zeer op prijs gesteld.

[ Voor 18% gewijzigd door Guardian Angel op 22-10-2007 22:44 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Yor_13 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:42:
Puur en alleen al om het feit dat je een [112] tag wil maken, er wss zelf al op gereageerd hebt, heb ik mijn bedenkingen.

Ik bedoel, welke @#$%^& ( censuur, verzin zelf maar een scheldwoord) gaat op een pc-knerd-tech forum vragen stellen over rattengif? Of dacht je soms dat na het inslikken van dergelijke substanties je lichaam beter geleidend gat worden en je hoofd als koelblok voor je LN2 setup kan dienen?

En dan nog, dan bel je toch gewoon 112?

En het blijft internet. Soms heb je een goede dag en kom je goed uit je woorden en soms heb je een slechte dag en heb je zo stennis met de modjes. So be it.
dude die 2 [112] en [kiezen] waren geintjes. Ik heb de topics niet gelezen en zou niet weten waar het over gaat, ging meer over de insteek dat je actief gebruik kan maken van die topictitels en tags om i.i.g mijn kritiek van een vleugje humor te voorzien.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:41
tags staan gewoon lelijk, en 't is net zoals met kranten, koppen moeten leuk zijn hoor.. moet ook wels buiten FG iets lezen.. dat overmatige regelen vind ik maar irritant.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Guardian Angel schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:44:
[...]
(Ik ben denk ik de onbetwiste TR-koning)
Wat aanmatigend :P

Misschien kan daar ook een statistiek van worden gemaakt? Niet dat we de "klikspanen" (pun intended :+ ) openbaar moeten zien, maar dat er een King TR komt? _/-\o_

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Seesar schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:41:
[...]

daarom kaart ik het aan, in de HK kan het nog wel, maar rest van GoT zou ik denken dat de tweakers geacht worden om een degelijke topictitel te maken. DUs ook het goede gebruik van de tags omdat het je iets kan vertellen over een typenr, voorbeeld:

[GPU] V5250 + Catalyst 1.02 geeft BSOD
Of nog beter: ATI V5250 geeft BSOD met Catalyst 1.02

(Aan de andere kant, als je niet weet wat V5250 betekent heb je eigenlijk ook niks te zoeken in dat topic..)
Zonder die [GPU] tag ziet het er wel heel abstract uit en en die tag geeft aan in welke hoek je het moet zoeken (ondanks het VB hoekje).
Ik zie slechts zeer zelden topictitels zonder enige vorm van context. En ik kan me geen manier bedenken waarop de context noodzakelijkerwijs een tag nodig heeft die niet herschreven kan worden naar een normale, bondige zin.

Ik zag FG genoemd worden: met 'standaard' tags als [testcase] en [showcase] heb ik minder problemen, omdat die een standaard soort topic aangeven dat op een bepaalde manier gestructureerd is en ook op een bepaalde manier (afhankelijk van die tag dus) beoordeeld moet worden. Of daar dan '[testcase]' staat of 'testcase: ' is niet boeiend.

[ Voor 20% gewijzigd door CyBeR op 22-10-2007 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

gambieter schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:47:
[...]

Wat aanmatigend :P

Misschien kan daar ook een statistiek van worden gemaakt? Niet dat we de "klikspanen" (pun intended :+ ) openbaar moeten zien, maar dat er een King TR komt? _/-\o_
Zoiets is voor abonnees heel toegangkelijk hoor anders had ik het zeker nooit geweten. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Guardian Angel schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:49:
[...]
Zoiets is voor abonnees heel toegangkelijk hoor anders had ik het zeker nooit geweten. :)
Ah, wist ik niet :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hm, goede topictitels zijn erg belangrijk, het komt het overzicht ten goede en zorgt ervoor dat de search nog een beetje goed werkt.

Zelf heb ik niet echt de indruk dat de topictitels momenteel erg slecht zijn ofzo, of überhaupt zijn verslechterd de afgelopen jaren. Een aantal topics zoals "Help!" kwamen in het verleden af en toe voor, nu nog steeds, maar die worden meestal netjes gewijzigd of gesloten. Ik denk zelf dat het daarom niet echt nodig is iets te veranderen.

offtopic:
HK topics kan ik trouwens niet zien, die filter ik uit m'n AT

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Dus mijn 8 voorbeelden komen in jullie ogen niet tekort aan niveau of omschrijving?

Als ik de search gebruik en ik zoek op een paar steekwoorden dan moet ik door 20 topics met algemeen omschrijvend eproblemen waarbij ik telkens het topic in moet om te lezen of het probleem vergelijkend is met die van mij.........das misschien nog wel het meeste wat mij irriteert/beter kan.

En laten we wel wezen: zo moeilijk is het niet toch dan alleen : "Hotmail probleem" of "wat te kiezen"

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Seesar schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:55:
Dus mijn 8 voorbeelden komen in jullie ogen niet tekort aan niveau of omschrijving?
Zeker wel. Het gaat mij alleen om die vermaledijde tags ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Seesar schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:55:
Zeg ik (als voorbeeld) dat dan? Nee, ik zeg dat je een TR moet maken. Wat zou jij dan eraan willen en kunnen doen?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ach, op het totale aantal topics valt het wel mee. En zolang er mensen zijn die deze vragenstellers helpen ipv TRs te maken en de topics doodzwijgen, blijf je dit soort users aantrekken. Sommigen worden later gewaardeerde tweakers, het grootste gedeelte heb je later niets meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:57:
Ach, op het totale aantal topics valt het wel mee.
:Y

Plus, de genoemde voorbeelden zijn inderdaad geen hele sterke titels, maar niet alle zijn persé heel erg slecht ofzo. Een topic met de titel "Stekkerblok aansturen" in het forum EL zegt mij al behoorlijk veel ;)

Tuurlijk, het is niet netjes van die mensen. Maar om voor die mensen nog meer grote waarschuwingsborden te maken lijkt mij persoonlijk overdreven voor zo'n klein probleem.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Datafeest schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 23:14:
[...]

:Y

Plus, de genoemde voorbeelden zijn inderdaad geen hele sterke titels, maar niet alle zijn persé heel erg slecht ofzo. Een topic met de titel "Stekkerblok aansturen" in het forum EL zegt mij al behoorlijk veel ;)

Tuurlijk, het is niet netjes van die mensen. Maar om voor die mensen nog meer grote waarschuwingsborden te maken lijkt mij persoonlijk overdreven voor zo'n klein probleem.
Hmm, dat heb ik ook niet gezegd, maar een kleine bewustwording op wat manier dan ook zou wel mogen. Ik merk dat andere 'non-done' dingen als sterk offtopic, of moddergooien wel snel aangepakt/gemodereerd wordt, maar titels niet.

Tis geen crimi en zoals gezegd is het me niet echt waardig genoeg om -telkens- een TR aan te maken (wat ik voor echt moddergooien/personal wars wel zou doen). Maar meer een aankaart puntje wat in mijn optiek beter kan. Daar is dit hoekje toch ook voor. Had al aangegeven geen wonderen te verwachten n.a.v. dit draadje!

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik mis nog steeds jouw reden om géén TR aan te maken. Alleen het woord topictitel is al voldoende om de moderator in te seinen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Guardian Angel schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 23:27:
Ik mis nog steeds jouw reden om géén TR aan te maken. Alleen het woord topictitel is al voldoende om de moderator in te seinen.
2 redenen:

1. ik kom hier voor de fun. Nogmaals het is niet aan mij om -telkens- iets aan te kaarten. Ik wil graag topics lezen, zoeken en beantwoorden. Ik ben meer een passieve gotter dan actief en lees graag problemen of discussies ipv echt constant mee te doen. Mijn passieve houding komt doordat ik mijn pauze hier spendeer en dus niet wil spenderen aan TR die zo vaak voorkomen dat ik daar meer mee bezig "kan" zijn m.b.t. topics die me niet eens interesseren dan het eignelijk kennis vergaren.
2. er kan zoveel verbetert worden en het is niet zo enorm erg dat ik het een TR waard vind. Als ik hiervoor zou moeten gaan TR dan blijf ik bezig want verbonden aan de vele slechte titels komen nog vele malen meerdere slechte topicstarts. Ik heb me grens TR neergelegd bij schelden/herhaaldelijk grof geleuter of zeer offtopic/moddergooiend reacties.

Het zou wat zijn dat ik voor alles wat in mijn ogen beter kan (want da tis het, het kan beter, tis niet altijd slecht, hoewel soms.....) een TR ga aanmaken.

Daarom kaart ik het nu toch ook aan: beter in zijn geheel 1 keer goed, dan hele tijd TR aanmaken. Tis niet onoverkommelijk maar het valt me gewoon op. Nogmaals hier is da ttoch de juiste hoek voor om dit soort dingen aan te kaarten.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

OK, niemand kan je verplichten een TR aan te maken al is dat maar 1 seconden werk. Een beter GoT begint bij jezelf en nogmaals die hulp is zeker welkom.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een TR hoeft ook niet lang te zijn. Voorbeelden:

In CSL: "boodschappenlijstje" of "welke moet ik kopen-topic". Als je de titel gruwelijk vind: "titelfix?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Daarom kaart ik het nu toch ook aan: beter in zijn geheel 1 keer goed, dan hele tijd TR aanmaken. Tis niet onoverkommelijk maar het valt me gewoon op. Nogmaals hier is da ttoch de juiste hoek voor om dit soort dingen aan te kaarten.
Dit is zeker de goeie hoek, maar vergeet niet dat niet iedereen op het moment dat hij of zij z'n topic post, de juiste passende titel kan verzinnen. Dit kan nog best lastig blijken zeker als je probleem of vraag of onderwerp complex is. Voor de mensen die meer inspiratie cq topictitelkunde in huis hebben dus een simpele stap naar de TRknop: kleine moeite, groot plezier :)

Sowieso hameren we erop in de pretopic-faq dat men duidelijke topictitels maakt, maarja: dat is dus simpelweg niet altijd mogelijk of even makkelijk ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 23:45:
Een TR hoeft ook niet lang te zijn. Voorbeelden:

In CSL: "boodschappenlijstje" of "welke moet ik kopen-topic". Als je de titel gruwelijk vind: "titelfix?"
Precies, of bij zo'n totaal onzintopic van één regel is een enkele ' :Z ' voldoende. Het gaat er vooral om (zeker wanneer de titel níet 'help' of 'WAT MOET IK NEMEN' is, dan zien de mods het wel..) dat er zo'n mooi tekentje voor komt te staan in de topiclist, en het topic dus wat meer opvalt als 'waar iets aan de hand is'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
TheZeroorez schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 23:48:
[...]

Precies, of bij zo'n totaal onzintopic van één regel is een enkele ' :Z ' voldoende. Het gaat er vooral om (zeker wanneer de titel níet 'help' of 'WAT MOET IK NEMEN' is, dan zien de mods het wel..) dat er zo'n mooi tekentje voor komt te staan in de topiclist, en het topic dus wat meer opvalt als 'waar iets aan de hand is'.
hmm, het gaat mij wel iets dieper dan de oppervlakkige titels die duidelijk niet op niveau zijn.

Het motiveerd ene topic te openen die een goed eomschrijving heeft.

En over dat je het nog niet weet, of moeilijk is. Als je een topic opent en verwacht dat mensen je helpen neem dan op zijn minst de moeite om een goede omschrijving te vinden. Ik vul mijn topictitel ook altijd al laatste in, je hebt je verhaal op papier en als het goed is goed voor ogen hoe het moet worden. En echt het is niet moeilijk om iets meer steekworden te pakken dan " hotmail werkt niet"

En nogmaals, ik wil best TR-en maar dit is een van de dingen waar ik me aan irriteer. Telkens een TR aanmaken als ik lekker aan het surfen bent werkt NIET motiverend. Noem het lui, noem het hypocriet, maar niet iedereen is actief surfer, ik wil meer lekker lezen, terug bladderen etc. Sterker nog, soms heb ik muis in ene hand, cola in andere en niets is lekkerder surfen dan zonder TB.

Tis meer de rode lijn die ik wil aankaarten dan elk specifieke topic, want in mijn ogen is vaak de topic titel evenredig met de vraagstelling in de topicstart zelf.

Maar blijkbaar ben ik een van de weinigen, ik wil het best laten rusten en hoef mijn zin niet door te drijven, maar zoals topics zo vaak worden gesloten met " van een tweaker verwachten we meer" had ik ook meer in de huishoudstijl verwacht; waar onderwerpen een van de meest uitnodigende onderdelen moet zijn om een tweaker je te laten helpen.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Maar wat wil je nu eigenlijk? Er zijn nu al regels voor titels en inhoud van topics, en die zouden voldoende moeten zijn. Je blijft nu eenmaal n00bs en eigenwijze eikels houden die zich aan geen enkele regel zullen houden of er te dom voor zijn, en die krijg je alleen weg als hun topics zo snel mogelijk worden gesloten. En dat gaat het beste via een TR.

Dus als je je er aan ergert, dan moet je er wat aan doen. Extra regels zullen niet helpen, de huidige regels zouden voldoende moeten zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:09:
Maar wat wil je nu eigenlijk? Er zijn nu al regels voor titels en inhoud van topics, en die zouden voldoende moeten zijn. Je blijft nu eenmaal n00bs en eigenwijze eikels houden die zich aan geen enkele regel zullen houden of er te dom voor zijn, en die krijg je alleen weg als hun topics zo snel mogelijk worden gesloten. En dat gaat het beste via een TR.

Dus als je je er aan ergert, dan moet je er wat aan doen. Extra regels zullen niet helpen, de huidige regels zouden voldoende moeten zijn. :)
regels zouden in dit geval iets strenger na geleefd mogen worden/vaker op gewezen door mods. Natuurlijk helpen TR's hiermee, maar gaat mij erom dat de mods accenten leggen op andere zaken, maar dit links laten.

Ik weet dat de regels er zijn, nu iets vaker wijzen op het gebruik. Maar je hebt gelijk, meer TR's zou kunnen helpen, maar iets meer initiatief vanuit de mods zelf zou ook kunnen: d.w.z. ze hoeven om het uur alleen maar de laatste geopende topics na te lezen en na te gaan of een titel voldoet of niet. Uiteraard hebben ze genoeg te doen en al die kleine karweitjes maken veel werk. Of bouw voor mijn part een functie in die mensen erop wijst een goede titel aan te maken......

ging mij i.i.g .om, om een keer aan het belletje te trekken en reacties van wat mods te krijgen hoe zijn hier tegenover staan.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Seesar schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:58:
[...]
Ik weet dat de regels er zijn, nu iets vaker wijzen op het gebruik. Maar je hebt gelijk, meer TR's zou kunnen helpen, maar iets meer initiatief vanuit de mods zelf zou ook kunnen: d.w.z. ze hoeven om het uur alleen maar de laatste geopende topics na te lezen en na te gaan of een titel voldoet of niet.
Er wordt van een mod ook verwacht dat deze een fatsoenlijke slotboodschap maakt, niet alleen maar "op slot". En mod is geen baan, dus je verwachting is compleet onwerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Seesar schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:58:
[...]

regels zouden in dit geval iets strenger na geleefd mogen worden/vaker op gewezen door mods. Natuurlijk helpen TR's hiermee, maar gaat mij erom dat de mods accenten leggen op andere zaken, maar dit links laten.
Bij mijn weten gebeurt dit ook. Natuurlijk wil ik af en toe wel eens een topictitel wijzigen zonder daarbij verder een bericht te plaatsen als ik daar geen tijd voor heb, maar dan is in elk geval het directe probleem opgelost. Doorgaans worden mensen er (in elk geval in de Devschuur) wel op gewezen dat ze een foute titel hebben gekozen, in ons geval bijvoorbeeld meestal met een verwijzing naar *** Over topictitels in PRG - lezen voor topic openen!!! ***. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 01:01:
[...]

Er wordt van een mod ook verwacht dat deze een fatsoenlijke slotboodschap maakt, niet alleen maar "op slot". En mod is geen baan, dus je verwachting is compleet onwerkelijk.
als je nou 1 regel meer had gequote had je gezien dat jouw opmerking misplaatst is ;).

ik doelde niet alleen op de "help" of " probleem met pc" titels maar ook op de "driver met vidkaart = problemen" of "nieuwe laptop hang telkens" : wees specifiker, gebruik alvast wat typenr's/ betere probleem omschrijving, dan laat je meteen zien dat je tijd erin hebt gestoken om een richting van het probleem te vinden.

Hmm, nou ja, i.i.g. aan alle reacties te zien zal ik wel overdrijven/mijn opmerking misplaatst zijn. I rest my case denk ik dan maar!

No hard feelings bdw, maar heeft denk ik geen zin om er meer tegen in te gaan :)

[ Voor 28% gewijzigd door Seesar op 23-10-2007 02:11 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Seesar schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 02:07:
[...]
als je nou 1 regel meer had gequote had je gezien dat jouw opmerking misplaatst is ;).
Ik reageerde vooral op je onrealistische en onterechte verwachting dat ze elk uur wel even langs zouden komen om puin te ruimen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Seesar schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 02:07:
No hard feelings bdw, maar heeft denk ik geen zin om er meer tegen in te gaan :)
Je mag er best "tegenin gaan" maar dat heeft niet veel nut als je geen suggesties hebt. Ik heb in elk geval niet het idee dat topics met een slechte titel lang zo blijven staan; ze gaan ofwel op slot, ofwel de titel wordt aangepast. Of heel soms zakken ze af zonder titelwijziging, maar aangezien dat niet zo fijn is voor de searchfunctie zal dat zo weinig mogelijk gebeuren.

Er zal altijd een aantal users blijven dat een chronisch gebrek aan fantasie heeft voor topictitels, dat nog naast het feit dat nieuwe gebruikers vaak gewoon geen FAQ's of policy-topics lezen. Dan kun je wel mooie regels hebben, maar je hebt er niet veel aan. Je kan moeilijk iedereen die vaak slechte titels gebruikt gaan bannen. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

-NMe- schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 02:19:
[...]
Je kan moeilijk iedereen die vaak slechte titels gebruikt gaan bannen. ;)
offtopic:
Bannen? Softies ;) . DDoS aanval of IP adres aanmelden bij allerlei blacklists :+ . Hebben ze tenminste een echt probleem

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 23-10-2007 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
-NMe- schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 02:19:
[...]

Je mag er best "tegenin gaan" maar dat heeft niet veel nut als je geen suggesties hebt. Ik heb in elk geval niet het idee dat topics met een slechte titel lang zo blijven staan; ze gaan ofwel op slot, ofwel de titel wordt aangepast. Of heel soms zakken ze af zonder titelwijziging, maar aangezien dat niet zo fijn is voor de searchfunctie zal dat zo weinig mogelijk gebeuren.

Er zal altijd een aantal users blijven dat een chronisch gebrek aan fantasie heeft voor topictitels, dat nog naast het feit dat nieuwe gebruikers vaak gewoon geen FAQ's of policy-topics lezen. Dan kun je wel mooie regels hebben, maar je hebt er niet veel aan. Je kan moeilijk iedereen die vaak slechte titels gebruikt gaan bannen. ;)
ik gaf al een suggestie aan: extra duidelijk maken dat titel belangrijk is en dus wat beter nagedacht mag worden als deze door de gebruiker in gevuld wordt. Zoals in sommige topics een extra waarschuwing staat bij geven van reactie.

Een andere suggestie zou zijn (maar dat geld voor alle "problemen" met nieuwe gebruikers), laat ze (nieuwe gebruikers) een faq lezen en laat ze voordat ze kunnen posten 15 vragen over de grootste irritaties/misstanden beantwoorden over de faq: antwoord fout: nog keer proberen (multiple choice) totdat ze de goede hebben met een toelichting die gegeven wordt bij het beantwoorden van de vraag. Denk daarbij aan het systeem dat Ebay hanteert als je voor het eerst negatieve feedback gaat geven.

Mijn punt was meer om het te kijken of anderen er ook zo over dachten. Misschien komt het omdat ik 90% de tijd de myreact lees met de active topics waardoor ik mss inderdaad de titlechanges niet altijd zie.

Echter ben ik meer van het voorkomen ipv genezen, dus op een of andere manier de nieuwe gebruiker "dwingen" van het lezen van de algemene faq, maar dat is een andere discussie.

desalniettemin heb ik begrip voor de "nieuwelingen". Tis niet zo dat ik roodkokend een bericht van een nieuweling lees, maar nu we het er toch over hebben ;). Ik maak ook fouten, maar om OT te blijven, ik wou meer een belletje rinkelen en kijken of deze beantwoord werd gewoon als suggestie of als opmerking die misschien met agenda punten meegenomen kan worden (of bij herziening van faqs). Als ik niets zeg dan had je -mijn- mening hierover niet geweten en van de andere tweakerts ook niet.

T60P Widescreen

Pagina: 1