[Vista] Complete backup maken van laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 844 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Erwinz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-02-2022
Mijn laptop heeft een dode streep pixels op het scherm en moet daarom terug naar de leverancier. Daarom wil ik een complete backup maken van al mijn programma's en documenten. Is er een manier om dat te doen zodat als ik m'n laptop leeg terug krijg ik gewoon die backup kan toepassen en dat dan mijn windows en programma's weer werken zonder reinstall? De backup wil ik opslaan op m'n externe HD, daar is genoeg ruimte, het gaat om een backup van ongeveer 60Gb.

Bij voorbaat dank,

Erwin

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Welke Vista draait ge?
Business / Ultimate -> backup zit ingebouwd :)

Startmenu -> zoekbalk -> backup

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Erwinz
Ik heb Vista Home Premium. Werkt Vista wel weer als ik een image maak van m'n C schijf en die later toepas? Krijg ik dan niet het probleem dat ik geen MBR heb?

En hoe kan ik die backup toepassen als ik nog geen Windows geinstalleerd heb?

• Erwinz
*Bump*

Niemand een idee?

Verwijderd

xcopy /s C:\*.* D:

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Download een trial van Acronis True Image, installeer dat en schrijf het image weg naar je externe schijf.

Of bouw de harddisk uit (sata waarschijnlijk, zelfde aansluiting als desktopschijf) en plaats deze in een desktoppc, gebruik dan datzelfde programma om een image te maken.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De vraag is of je met een bootable CD van Acronis True Image, Ghost e.d. je externe HD kunt uitlezen. Als dat het geval is kun je gewoon een image maken.

Ik zal eens de handleiding van Acronis erbij nemen om te kijken of daar iets over in staat.

Helaas, daar staat niets over in.

Maar weten is meten, Je zou het kunnen proberen, je kunt altijd het e.e.a. annuleren.

[ Voor 19% gewijzigd door Guardian Angel op 24-10-2007 22:56 . Reden: Aangevuld. ]

ARME AOW’er

• pinockio
Met Acronis True Image kun je gewoon een image maken terwijl Windows draait hoor.

Die laptop is nog wel functioneel begrijp ik.

• Ed1969
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 18:37
Met Ghost (van Norton) kun je ook een goede backup maken. Bij mij had ik het euvel dat de laptop daarna niet meer opstartte. Was aan het experimenteren om XP terug te zetten op de laptop. Ik heb een Vista DVD en met de systeemhersteloptie kon ik de harddisk weer op laten starten en ik had mijn orginele Vista weer terug.

Ed1969

Verwijderd

Guardian Angel schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:53:
De vraag is of je met een bootable CD van Acronis True Image, Ghost e.d. je externe HD kunt uitlezen. Als dat het geval is kun je gewoon een image maken.

Ik zal eens de handleiding van Acronis erbij nemen om te kijken of daar iets over in staat.

Helaas, daar staat niets over in.

Maar weten is meten, Je zou het kunnen proberen, je kunt altijd het e.e.a. annuleren.
Met Acronis True Image kun je naar een Externe HD schrijven + op een externe server je back-up's plaatsen. Althans, ik heb het een aantal keer op die manier gebruikt.

• Erwinz
Het leek mij dat als ik een image van mijn C partitie maakte hij de Master Boot Record niet meenam en als ik dan de image terug gezet had hij niet ging booten van m'n HD, of is dit niet het geval?

Ik heb geen vista cd bij mijn laptop gekregen. Ook geen acer recovery cd o.i.d.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:00:
[...]
Met Acronis True Image kun je naar een Externe HD schrijven + op een externe server je back-up's plaatsen. Althans, ik heb het een aantal keer op die manier gebruikt.
Ja, dat weet ik. Maar je moet toch een medium hebben dat bootable is en waarop Acronis staat. Wat ik me afvraag is of Acronis dan de externe HD kan vinden en kan lezen.

Onder Windows is dat natuurlijk geen enkel probleem.

ARME AOW’er

• pinockio
Je kunt een speciale rescue cd of hoe Acronis het ook noemt maken, die is bootable en daar zitten de juiste drivers al in.

Met Ghost zal dat ook wel lukken, maar niet met de 2003 versie die ik heb. Tenminste, geen Vista, en USB-harddisks werkt niet perfect.

[ Voor 37% gewijzigd door pinockio op 25-10-2007 09:43 ]

• Erwinz
Ok bedankt :)

Ik zal proberen een een image te maken met Acronis, hoop dat dat goed werkt.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-02 20:00

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Je kunt ook Acronis True image in een BartPE cd integreren, dan kun je zelfs via het netwerk naar een andere pc een image wegschrijven, of een externe hd enz.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Pagina: 1