[XP] Network Connections error 623

Pagina: 1
Acties:

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09-2025
Sinds enige tijd heb ik een heel maf probleem: Als een website niet wordt gevonden (DNS fout) of de internetverbinding is niet beschikbaar en m'n PC heeft deze wel nodig, dan krijg ik de volgende melding:

Network Connections
Cannot load dialog.
Error 623: The system could not find the phone book entry for this connection.

[OK]

eerder was het gewoon zo dat bij een DNS fout alleen de melding kwam dat de site niet kon worden gevonden. Lag de verbinding er uit terwijl ernaar werd gevraagd, dan gebeurde er niks, of kreeg ik een fout van het programma dat de verbinding tot stand probeerde te brengen.
Ik heb me het laplazerus gezocht naar oplossingen of oorzaken. Een van de mogelijke oplossingen was het uitschakelen van het selectievakje "Dial another connection first" bij VPN verbindingen. Alleen wás dat al uitgeschakeld. Daar had ik dus niks aan. Een andere olossing is het weghalen van alle DUN- en VPN-connections. Voor velen heeft dit gewerkt. Maar voor mij is het niet echt een optie, omdat ik een aantal connections echt nodig heb. Die kúnnen dus eenvoudigweg niet weg... Heeft er iemand misschien een andere oplossing, of een idee van wat de oorzaak is?

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Als je in 'control panel' naar 'internet options' gaat, kun je bij 'connections' instellen 'never dial a connection'. Windows probeert namelijk waarschijnlijk een (niet bestaande) verbinding te starten als je je browser start. Ik ga er van uit dat je een always-on verbinding hebt?

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09-2025
hmmmzzz.. Ja, ik gebruik een Always On verbinding (ADSL). Ik zag zonet inderdaad dat deze optie stond op "Dial a connection whenever a Network connection is not present. Ik wist alleen niet dat deze opties ook betrekking hadden op andere programma's dan internet explorer. En de connection die geactiveerd moest worden was None (geen)... Da's wel maf. Mja, we zullen zien of dit de oplossing is.

Edit: het blijkt te hebben gewerkt. Ik heb het nog maar eens getest door m'n LAN verbinding tijdelijk bewust de nek om te draaien. Maar wat ik dan wel maf vind is dat IE dit effect niet heeft: daar komt keurig een dialoogje naar boven wat vraagt welke verbinding er tot stand moet worden gebracht...

[ Voor 27% gewijzigd door csteelooper op 22-10-2007 23:43 ]