Na vandaag eindelijk ene probleem met samba te hebben opgelost op mijn laptop , wil ineens gnome niet meer opstarten als ik reboot.
Ik kom ergens in een tty1
Via google kwam ik het volgende commando:
of
Als ik dat commando geef, dan krijg ik de volgende foutmelding
Nuo ben ik een linux noob en eigenlijk gebruik ik mijn laptop alleen voor wat tesktverwerking, internet, mail zaken. Echt kaas gegeten van de commandline heb ik niet, al moet ik me er helaas noodgedwongen te veel in verdiepen.
Ik zou gnome kunnen deinstalleren en dan opnieuw kunnen instaleren, maar ik weet niet of dat wel de goede weg is.
Ik kom ergens in een tty1
Via google kwam ik het volgende commando:
code:
1
| startx |
of
code:
1
| startx gnome-session |
Als ik dat commando geef, dan krijg ik de volgende foutmelding
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| xf860Openserial: cannot open devive /dev/input/wacom no such file or directory Error opening /dev/input/wacom: Invalid argument Synaptics DeviveInit called SynapticCtrl called Synaptic DeviceOn called Could not init font path element /usr/share/fonts/X11/cyrillic, removing from list! Fatal server error: Caught signal 11. Server aborting |
Nuo ben ik een linux noob en eigenlijk gebruik ik mijn laptop alleen voor wat tesktverwerking, internet, mail zaken. Echt kaas gegeten van de commandline heb ik niet, al moet ik me er helaas noodgedwongen te veel in verdiepen.
Ik zou gnome kunnen deinstalleren en dan opnieuw kunnen instaleren, maar ik weet niet of dat wel de goede weg is.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.