Een vriendin van mij heeft enkele programma's die zel wel graag wil gebruiken, maar niet aan de praat zijn te krijgen onder Vista. Nu heeft ze dus voor zichzelf de keuze eigenlijk al gemaakt om er dan maar 'gewoon' XP op te zetten... Maar, nu zei ik tegen haar, dat ze beter een dual boot kan maken met beide programma's geinstalleerd. Nu is het enige probleempje, dat ik ergens gelezen heb, dat je eerst XP moet installeren, en dan pas Vista, omdat je anders veel problemen kan krijgen met het MBR. Nu is het een standaar Acer laptop, die dus alleen maar een recovery cd heeft, en dus zit de volgorde van installeren die ik net zei er dus gewoon niet in.
Mocht ik nu die XP (professional) er bij op zetten, en het zou in der daad het MBR aan tasten, kan ik dan met die recovery cd het MBR wel weer werkend maken, zodat de pc dus wel beide OS'en herkend? Want het is natuurlijk jammer om die Vista die je toch betaald hebt, er zo even af te gooien....
Alvast bedankt voor de antwoorden
Mocht ik nu die XP (professional) er bij op zetten, en het zou in der daad het MBR aan tasten, kan ik dan met die recovery cd het MBR wel weer werkend maken, zodat de pc dus wel beide OS'en herkend? Want het is natuurlijk jammer om die Vista die je toch betaald hebt, er zo even af te gooien....
Alvast bedankt voor de antwoorden