Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Internet op laptop via mobiel in Zwitserland

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort ga ik voor 3 maanden naar zwitserland. Ik wil daar altijd op internet kunnen, gezien mijn studie computer animatie die zich grotendeels op internet afspeelt. Ik heb gekeken naar verschillende aanbieders, maar het is me nog niet helemaal duidelijk.

Ten eerste, ik heb een nokia n73 en een macbook pro. Mijn idee, de telefoon als modem gebruiken voor de laptop, is gewoon mogelijk toch? Niks nieuw, vaak gedaan?

Ten tweede, vele abonnementen die ik heb gezien zijn oké voor in nederland, maar in het buitenland betaal je bovenop de maandelijkse kosten een bepaald bedrag per mb. Is het slimmer om bij een zwitsers telecom bedrijf een abonnement te nemen? Welke, hoe werkt dat?

Wat voor pakket is het slimst, zelf zit ik te denken aan een pakket waar je alleen betaalt voor de periode dat je op internet geweest bent, dus geen maandelijks bedrag maar per mb. Is dat mogelijk, welke aanbieders zijn er, is dat het slimst/goedkoopst?

Misschien dat jullie me wat websites kunnen geven die dit soort dingen behandelen, ik wil wel een goede keuze maken namelijk, mijn studie is echt afhankelijk van internet dus ik moet een betrouwbare connectie hebben.

Bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Geloof me, je wilt niet met een NL telefoon vanuit het buitenland gaan internetten. Of je moet het leuk vinden peperdure telefoonrekeningen te krijgen.
Ik zou daar even kijken of je nergens op een WiFi verbinding kan gaan zitten, en die ff kunt lenen. O-)

Verwijderd

Topicstarter
Tja weetje, dat ik heb geen idee of die daar zal zijn. Ik zit in een dorpje met ongeveer 400 inwoners, zal je net zien dat er geen onbeveiligd netwerk is! Ik moet dus zeker weten dat ik op internet kan als ik daar ben.

Vandaar dus dat een soort van prepaid internet gebruik mijn voorkeur heeft, stel er is een onbeveiligd netwerk dan gebruik ik die gewoon en heb ik geen extra kosten.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11 15:07
Kun je dan daar geen sim kaart kopen en die gebruiken.

• hupie679
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-11 18:54

https://github.com/hubertjanhickinson/OrconWifiController/

Verwijderd

Topicstarter
Master__R schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 21:41:
Kun je dan daar geen sim kaart kopen en die gebruiken.
Mja, geen idee, daarom vraag ik het hier hehe. Simkaart in mobiel, internetten tot simkaart op is? Klinkt als een goed plan, weet iemand hier iets meer over?
Ziet er interessant uit, moet ik even goed naar kijken. Bedankt!!
Pagina: 1