Nieuwe Proc kaduuk?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 14:19
Vandaag begonnen aan mijn nieuwe barebone (Shuttle - SP35P2 Pro).
Alles netjes in elkaar gezet, maar een beetje weinig teken van leven.

Vervolgens de aloude bekende truc: minder en minder aansluiting.

Probleem is dat wanneer ik de voeding aansluit en het knopje op de voeding in de 'aan' stand zet, dat de casefans zachtjes een seconde of 3 draaien. Daarna is er een lichte 'plok' in de voeding te horen (alsof er een relais omtikt ofzo) en gaat hij uit en blijft hij uit. Powerknop doet helemaal niets. Om weer spanning op het systeem te krijgen, moet de stekker uit de voeding en er weer opnieuw in.
(Dit lijkt voor mij op een beveiliging van de voeding waar hij inschiet??)

Na het compleet uitkleden van mijn barebone kwam ik erachter dat wanneer ik mijn cpu uit het systeem verwijder, de fans wel (op volle toeren) gaan draaien wanneer ik de spanning erop zet. (Geheugen erin of eruit maakt dan niets uit).

Het systeem geeft geen bios-pieps. Er zit ook geen post-bios led op, maar slechts een ledje voor het geheugen. Die wordt groen, dus ik naam dat dit in orde is. Ik heb ook al de CMOS gerest, geen effect.

Ik heb een uurtje of 3 zitten pielen nu (faq doorgelopen enzo), maar kom er niet uit. Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik niet weet hoe een brakke CPU zich gedraagd, mede omdat ik het nog nooit aan den lijve heb mogen ondervinden.

Kan iemand mij vertellen of deze symptonen kloppen met een stukke CPU of heeft iemand nog andere goeie tips? Ik hoor ze graag! :)

Verwijderd

Maakt je voeding geen sluiting op de behuizing ergens?

Denk toch dat je het moet zoeken in je voeding.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een brakke cpu kan ervoor zorgen dat je systeem totaal niet boot. Enige oplossing is het ding vervangen en kijken wat hij dan doet. Dan weet je het 100% zeker.

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 14:19
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:28:
Maakt je voeding geen sluiting op de behuizing ergens?

Denk toch dat je het moet zoeken in je voeding.
1. splinternieuwe shuttle, out-of-the-box lijkt me geen sluiting maken (die dingen zitten al in elkaar op proc/mem en vga na)

2. zonder cpu draaien de fans vol en slaat de voeding niet in de beveiliging

Dus ik denk niet dat het de behuizing is, alles wijst vooralsnog op de proc.
Verder heb ik een vriendinneke met exact dezelfde config en die Shuttle draait als een zonnetje, dus ook voeding 'performance' mag geen probleem zijn...

Morgen ga ik even een nieuwe proc kopen om te kijken of het dan wel werkt. Als dat niet werkt kan het volgens mij alleen nog het mobo zijn...?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Het is de bedoeling dat je die doorneemt voordat je een topic opent. Dat heb je hier duidelijk niet gedaan. Je hebt hier meerdere nieuwe onderdelen, toch weet je blijkbaar "zeker" waar het aan ligt. Nou, als je het zo goed weet, blijf daar maar vanuit gaan, maar in alle andere gevallen gewoon testen en uitsluiten.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.