Wie heeft het al geprobeerd, Vcore omlaag CPU up

Pagina: 1
Acties:

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36
Ik lees net deze nieuwsposting op Tweakers.net, waarin staat dat het verlagen van je Core Voltage beter kan zijn dan het verhogen als je gaat overklokken, helaas heb ik zelf geen AMD Durun/Thunderbird (ouwe Athlon 500 heb ik) maar ik neem aan dat er hier al wel wat vleitige tweakertjes zijn die dit geprobeerd hebben :P
Het klinkt erg leuk in ieder geval, want hoe hoger het voltage, hoe hoger de warmte, andersom dus ook :D

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 13:02
Ja ! Ik ! Op 0 volt doet hij niks meer !

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
vaak ga je met voltage omhoog om de stabiliteit te verhogen... Voltage omhoog voor meer Mhz is leuk, maar als het dan niet stabiel is heb je er geen reet aan.

• Xtuv
Mja, maar als je je Duron 700 bijvoorbeeld niet boven de 850 krijgt? (daar heb ik al wel wat mensen over horen zeuren) maarja, daarom vraag ik dus of iemand het al heeft uitgeprobeerd.

• stok
  • Niet online
Ik heb vanmiddag na het lezen van die review ff zitten klooien met m`n Duron 700. Deze zit op een Abit KT7-RAID.

Ik kreeg èm tot 700@1,37V. Bij dit voltage was ie nog stabiel.
Maar oc-en kon ik dus wel vergeten.
Kheb èm nu weer op 900@1,78V.

Toch maar es H2O-cooling erin gooien. Ga ik over de 2V :P

Verwijderd

iemand eigenlijk enig idee hoe ik dit voltage uberhaupt lager dan default wil krijgen ?
nu heb ik eenn p3 750E@945 1.85v
maar erm, mijn ASUS CU4VX en volgens mij ieder new asus bordje wel herkent die proc en zegt automatisch: max waarde voltage, minimum waarde voltage, eventuele standaard waarden, en manual (fsb, mem e.d) maar nix over het voltage lager en of hoger dan die 0.30 max (1.95)

of is deze topic nu eigenlijk alleen voor AMD dan ?/

• Xtuv
Op Intel processoren schijnt het niet veel zin te hebben.
Hey Stokkie, wat scheelde het in temperatuur op 1.37volt?

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 22:42
Mijn celeron 366 die ik had liep tot 1.95V stabiel op 550, 366 trok hij zelfs met 1.55V stabiel! pretty impressive voor een .25micron CPU met standaard 2.0V!

Echter hij liep nog veel sneller met 2.3V :)

Het idee achter het Vcore verlagen is dat wanneer het voltage niet beperkend is om een bepaalde snelheid te halen, maar de temperatuur , het dus beter is om Vcore omlaag te zodat hij koeler loopt en dus sneller wil! Simpel :7

Verwijderd

Volgens mij is het gewoon een warrig onzin verhaal van iemand die de koeling van z'n Tbird niet goed voor elkaar kreeg. Want dan en dan alleen, is de temperatuur een probleem.

Wat heb ik er nu aan om op 600 Mhz met 1.4 vcore te zitten als ik op 1.95 1Ghz haal ????

nix toch :?
(Ik heb het dus over een Duron600.. Die gast mekkert geloof ik over een Tbird 1100)

Verwijderd

Nee, nog niet geprobeerd, ga dat van het weekend doen. Verwacht alleen niet dat ie (duron 650) nog ver wilt, hij/zij/het draait nl. al 1007Mhz.
Pagina: 1