Toon posts:

USB probs met ABIT KT7 ?????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb sinds ik mijn nieuwe pc((duron 800@900 abit kt7 128mb Geforce 2mx195/195 HD 30.7 GB) heb problemen mmet mijn usb scanner
deze werkt meestal de eerste keer maar na de 2de scan valt hij geregeld uit en slaagt windows vast is dit een probleem met de usb ondersteuning van het mobo 1zijn hier nog probs van bekent?

Verwijderd

nope, geen prob bij mij (nooit gehad)

Verwijderd

Topicstarter
de toppic titel spreekt voorzich

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:34

The Legend

*Plop*

Als Windows vast loopt dat ligt het niet aan de USB aansluitingen, misschien geeft je scanner een conflict of de software :? Update die eerst eens.

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe drivers of wat?

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:34

The Legend

*Plop*

Op maandag 12 februari 2001 19:37 schreef Amateur het volgende:
nieuwe drivers of wat?
Nieuwe drivers van je scanner, en misschien een nieuwe bios, ik heb ook een KT7 maar ik heb nergens last van. Probeer je scanner eens op een andere comp. kun je kijken of het aan je moederbord ligt.

Ik ben toch malle pietje niet!

• Chris10
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-08 10:34
Ik heb precies hetzelfde gehad. Als mijn USB apparaten wilde steeds niet of maar heel kort werken. Na het installeren van een Bios upgrade (WW versie) was het voorbij.
suc6!

Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
zorg dat er geen irq's gedeelt worden met de usb, al wil dit niet altijd helpen. probeer eens wat kaarten eruit te halen. bij mij waren de probs over toen ik m'n isdn kaart eruit haalde. werkt nu perfect in een 2e pc met een NAT servertje :)

Verwijderd

probeer je ata 66 kabel maar eens te vervangen door een ata 33 kabel, dat geeft soms problemen bij usb op een kt7...
heb ik ook bij mijn muis...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb ook een probleem met USB gehad, maar dat was alleen in Windows 2000: Als ik "Assign IRQ to USB" in het BIOS aan had staan, dan werkte USB niet altijd goed in Windows. Als ik dan startte dan werd m'n Scanner niet geinitialiseerd, en hij werd als "Unsupported USB device" herkend. Alleen het verwijderen van de USB drivers hielp dan, en dan werd de scanner ook weer gevonden. Na een reboot echter weer hetzelfde probleem. Oplossing: IRQ assignment voor USB in BIOS uitzetten, en alles werkt als een zonnetje. Het is een ander probleem dan wat jij beschrijft, maar misschien is de oorzaak/oplossing hetzelfde.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op dinsdag 13 februari 2001 22:53 schreef MaSsiE het volgende:
probeer je ata 66 kabel maar eens te vervangen door een ata 33 kabel, dat geeft soms problemen bij usb op een kt7...
heb ik ook bij mijn muis...
proost.. :Y)
Pagina: 1