2 routers?

Pagina: 1
Acties:

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:21
hallo,

ik ben van plan een laptop te halen, en mijn moeder ook. dus draadloos in huis zou wel handig zijn. we hebben al normaal via kabel, en een router dervoor. maar als ik nu een draadloze router koop. kan ik dan via een kabeltje van de 1e router naar de hoofd-pluggin van de 2e? dus dat er in mijn 1e router ipv een kabel naar een pc een kabel naar die wireless router gat, die zou dat internetnaar laptops kan zenden.

snappie....? en kan dat? want anders gaan we het voor niks kopen

m.v.g.
stijnovinchi

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Is geen probleem.

Wel kabel van je 1e router in een normale ethernet poort doen en niet in de 'WAN' poort. En DHCP op die 2e router uitzetten :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Welkom op GoT :).

Ik wil niet moeilijk doen maarreuh... Heb je de registratievoorwaarden en FAQ - Netwerken al gelezen?

Hier wordt wat van je verwacht voor een beginpost ;).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-03 20:11
Je hebt geen 2e router nodig. Je moet gewoon een Access Point kopen die je vervolgens in je al bestaande router plugt.

En ja dat werkt.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bart schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 19:12:
Je hebt geen 2e router nodig. Je moet gewoon een Access Point kopen die je vervolgens in je al bestaande router plugt.

En ja dat werkt.
Dat dus. Waarom willen mensen altijd zo moeilijk doen met 2 routers?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik snap er de ballen van...
Verbeter je typ -en stijlfouten eens, en probeer het geheel eens duidelijk te omschrijven :)
Mij part maak je er een paint tekening van >:)

• ErgoStijn
sorry, maar als zij het begrijpen waarom jij niet? wil niet moeilijk doen...
dan zal ik eens naar acces points kijken, bedankt!

@borromini, ik ben op andere fora's ook actief,hetzij andere onderwerpen maar toch. ik post altijd zo, alleen als ik haast heb typ ik een beetje slecht. maar ik weet dat je in het begin een reputatie moet opbouwen. ik weet het, die van mij staat nu op 0,0

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Gunner schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 19:13:
[...]

Dat dus. Waarom willen mensen altijd zo moeilijk doen met 2 routers?
Omdat accespoints net zo duur of zelfs duurder zijn dan een router.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

marcieking schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 19:19:
[...]

Omdat accespoints net zo duur of zelfs duurder zijn dan een router.
En de plug-and-play van een AP weegt blijkbaar niet op tegen het onnodig moeilijker maken dan het is als je een extra router koopt?

Maar ieder z'n meug.

Kans bestaat alleen dan dat er na aanschaf weer een topic komt van TS "Het werkt niet :'( "

[ Voor 14% gewijzigd door Gunner op 22-10-2007 19:22 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• ErgoStijn
dus ze zijn duurder? nou ja ik ga ff zoeken op de ite waar ik mijn laptop ook ga halen. ik wou eigenlijk als voorkeur voor aparte router gaan

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Plus dat een AP ongetwijfeld meer features heeft specifiek voor wireless dan een router met wireless-functie?

• ErgoStijn
ik heb een AP gevonde voor minder geld dan zo'n router. als ik de laptop heb, enmijn moeder ook haal ik dan ding ook maar.

bedankt allemaal. en moet je hier een mod vragen om een slotje? of zakken die topics gewoon naar onder totdat ze weg zijn?

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-03 12:31

Elektronicanet

Leds do it!

* Elektronicanet vraagt zich af waarom de TS de huidige router niet gewoon vervangt, en eventueel verkoopt? Dit lijkt me de eenvoudigste en voordeligste oplossing :)

Nederlander in België

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Je kan ook gewoon je huidige router vervangen voor een draadloos type. Misschien is dat minder omslachtig?
En een access-point is inderdaad wel handig, maar een draadloos router kun je vaak ook instellen als access-point.

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• ErgoStijn
denk niet dat mijn vader en moeder dat willen, die oude router verkopen. te bang dat er wat mis gaat. en ik heb een acces point gevonden dus

stijnovinchi
Pagina: 1